نسخه برقی فونیکس FX

چری اومودا 5 EV به عنوان نسخه برقی فونیکس FX رونمایی شد

چری اومودا 5 EV به‌عنوان نسخه برقی فونیکس FX رونمایی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات Chery Omoda 5 EV آشنا می‌شویم.

چری برای افزایش سهم خود از بازار خودروهای برقی طی سال‌های اخیر چندین محصول برقی جدید را معرفی کرده است. در همین راستا این خودروساز به‌تازگی در نمایشگاه خودرو قطر نیز از نسخه برقی اومدا 5 پرده برداشت. نسخه بنزینی این شاسی بلند چینی در ایران با نام فونیکس اف ایکس به فروش می‌رسد. در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات و امکانات نسخه برقی فونیکس FX آشنا می‌شویم.

مشخصات نسخه برقی فونیکس FX

نسخه برقی فونیکس FX

اومودا 5 EV به باتری 61 کیلووات ساعتی مجهز شده و با هر بار شارژ قادر است مسافتی برابر با 450 کیلومتر را بپیماید. همچنین برای این خودرو ظرفیت شارژ 110 کیلووات ساعتی نیز در نظر گرفته شده که به کمک آن می‌توان تا 80 درصد باتری را ظرف مدت 30 دقیقه شارژ شود.

نسخه برقی فونیکس FX

نسخه برقی فونیکس اف ایکس به یک موتور 204 اسب بخاری مجهز شده که به‌واسطه آن می‌تواند ظرف مدت 7.6 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. از این رو این شاسی بلند برقی می‌تواند در سطح لکسوس UX 300e قرار بگیرد و با نیسان آریا و تویوتا bZ4X به‌شکل مستقیم رقابت کند.

نسخه برقی فونیکس FX

طراحان برای این خودرو تغییراتی را نسبت به نسخه درون‌سوز قرار گرفتند که باعث تغییر ظاهر و ارتقای سطح آیرودینامیک شده است. مواردی چون اصلاح نمای کناری، اضافه شدن جلوپنجره سفارش و اسپویلر عقب به‌عنوان مهم‌ترین تغییرات آن محسوب می‌شوند.

در حال حاضر جزئیات قیمتی اومودا 5 برقی مشخص نشده، اما نسخه بنزینی این شاسی بلند چینی با قیمت 29 هزار دلار در بازار بریتانیا به فروش می‌رسد. از این رو چری Omoda 5 برقی یکی از ارزان ترین خودروهای کلاس خود در این بازار به‌شمار می‌رود. البته نسخه برقی این خودرو نسبت به نسخه بنزینی گران‌تر خواهد بود و قیمت آن به 55 هزار دلار خواهد رسید.

نسخه بنزینی این خودرو به یک موتور 1.6 لیتری توربو 4 سیلندر مجهز شده که قدرتی برابر با 187 اسب بخار را به‌همراه دارد. یک گیربکس 7 سرعته نیز قدرت تولیدی را به چرخ‌ها می‌رساند.

chery omoda 5

نسخه بنزینی

چری اومدا 5 در نسخه پایه به امکاناتی چون سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، دو نمایشگر 10.25 اینچی، نورپردازی تطبیقی، دو شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند، اپل کارپلی، اندروید اتو و رینگ‌های 17 اینچی مجهز شده است. نسخه فول این خودرو که حدود 33 هزار دلار قیمت دارد نیز از آپشن‌های بیشتری چون رینگ‌های 18 اینچی، سانروف و فرمان چرمی گرم‌شونده بهره می‌برد.