منتخب تصاویر مسابقه عکاسی Siena 2023

منتخب تصاویر مسابقه عکاسی Siena 2023 + گالری تصویر و حضور عکاس ایرانی

در اینجا منتخب تصاویر مسابقه عکاسی Siena 2023 را مشاهده می‌کنید. از جنگ اوکراین و روسیه گرفته تا حمام شترها در امارات و حضور یک عکاس ایرانی.

مسابقه عکاسی Siena 2023 ایتالیا هم طبق روال سال‌های گذاشته برگزار شد و برندگان آن هم اعلام شدند. در این مسابقه که هزاران عکاس از سراسر جهان شرکت کرده‌اند، تصاویر از رویدادها و اتفاقات مختلفی در جهان از جمله جنگ روسیه و اوکراین، تظاهرات ضد دولتی در هند، تصاویر شگفت‌انگیزی از محیط زیست و حتی مسابقات ورزشی ثبت شده است.

دیگر مسابقات عکاسی سال ۲۰۲۳ را هم در گجت نیوز دنبال کنید:

بهترین تصاویر مسابقه عکاسی حیات وحش 2023

جذابترین تصاویر از مسابقه عکاسی حیوانات خانگی 2023 + آلبوم عکس

منتخب خنده‌دارترین تصاویر مسابقه عکاسی کمدی حیات وحش ۲۰۲۳

برندگان و تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نجوم سال 2023

جذاب‌ترین تصاویر مسابقه عکاسی سیاه سفید 2023

برندگان مسابقه عکاسی نیکون 2023 + گالری تصاویر

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی Siena 2023

ما در اینجا منتخبی از عکس‌های برتر شرکت داده شده در مسابقه عکاسی سیه نا ۲۰۲۳ ایتالیا را گردآوری کرده‌ایم که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

۱. پسر خرسون

پسر خرسون - تصاویر منتخب مسابقه عکاسی Siena 2023

۱۱ نوامبر ۲۰۲۲، نیروهای اوکراینی خرسون را از اشغال روسیه درآوردند. در یک میدان شلوغ، در حالی که جمعیت عظیمی مشغول گوش دادن به سخنرانی رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی بودند، یک پسر بچه ۱۳ ساله به‌نام گلیب را می‌بینید که در ردیف اول به‌دقت در حال گوش کردن به این سخنرانی است. بعد از ماه‌ها ترس و بلاتکلیفی، او حالا می‌تواند خانه خودش را بدون استرس ترک کند و به بیرون برود.

۲. مأیوس

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی Siena 2023

یک نهنگ گوژپشت که به یک شناور گیر کرده، نمی‌تواند شنا کند و مرگ تدریجی را پیش روی خودش می‌بیند. این پیامد غم‌انگیز خودخواهی انسان‌ها و ناتوانی ما در حفظ محیط زیست سیاره زمین است. این تصویر در اقیانوس آرام، باخا کالیفرنیا، مکزیک ثبت شده است.

۳. انقلاب‌ها زنده‌اند

انقلاب هند، مسابقه عکاسی Siena 2023

در یکی دیگر از تصاویر منتخب مسابقه عکاسی Siena 2023، تلاش معترضی را می‌بینید که هنگام درگیری بین نیروهای پلیس و معترضان هندی (در تظاهرات ضد دولتی علیه جنایات دولت هند نسبت به قشر طبقه کارگر) می‌خواهد از دیگر معترضان محافظت کند.

۴. شیرجه در پمپ بنزین

شیرجه در پمپ بنزین

در این تصویر یک استراحتگاه ساحلی در فرانسه را می‌بینید که پمپ بنزین آن به یک تخته شیرجه توی آب تبدیل شده است. پسری در معلق در هوا دیده می‌شود که با حرکات آکروباتیک زیبایی در حال پریدن داخل آب است.

۵. بیداری یک هیولا

آتشفشان مکزیک - تصاویر منتخب مسابقه عکاسی Siena 2023

ویلاریکا، فعال‌ترین و خطرناک‌ترین آتشفشان در آراوکانیا شیلی است که حالا پس از هفت سال خواب عمیق، علائمی از بیداری آن ظاهر شده است. بر همین اساس در این بخش شیلی، مقامات به ساکنان هشدار زرد داده‌اند. این عکس ابری را به‌نمایش می‌گذارد که به‌واسطه گدازه‌ای که آستانه بیرون آمدن از دهانه آتشفشان قرار دارد، شکل گرفته است.

۶. نسل جدید

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی Siena 2023

سمندرهای ساوی (یا همان سمندرهای عینکی ماده شمالی) مشغول تخم‌گذاری روی شاخ و برگ‌های غوطه‌ور در آب‌های سرد پارک ملی Foreste Casentinesi ایتالیا هستند.

۷. ماهی، ماهی می‌خورد

ماهی، تصاویر منتخب مسابقه عکاسی Siena 2023

در طبیعت این امر عادی است که ماهی دیگر ماهی‌ها را بخورد، اما این عکس یک شگفتی از تلاش و رسیدن به هدف را نشان می‌دهد. در حالی که این تصویر ثبت شده نشان می‌دهد که یک مارمولک ماهی در حال بلعیدن یک هامور جوان است، اما این هامور بعد از یک تلاش باورنکردنی چند لحظه پس از ثبت شدن این عکس، موفق شده از دهان مارمولک ماهی بیرون آمده و فرار کند.

۸. خیابان ژوراسیک

دایناسورها در مسابقه عکاسی Siena 2023

این عکس که صحنه‌ای رازآلود و معمایی را به‌وجود آورده، در میلان ایتالیا ثبت شده است. در حالی که درب صندوق عقب یک خودرو باز است و یک زن در جلوی آن ایستاده، سایه‌ای از دو دایناسور را می‌بینید که در حال بازی با یکدیگر هستند.

۹. رقص زنانه

رقص زنان کرد در مسابقه عکاسی Siena

در این تصویر دختران کردی را می‌بینید که با پوشیدن لباس‌های رنگارنگ محلی، در حال برگزاری جشن سنتی نوروز هستند و چهره زیبایی به شهر داده‌اند.

۱۰. شیرها در صفوف منظم

حیات وحش و شیرها

در ساوانای آفریقا، زامبیا، هرچه به فصول خشک و زرد شدن علف‌ها نزدیک می‌شویم، شیرهای زرد با محیط پیرامون خود یکپارچه‌تر می‌شوند و پیدا کردن آن‌ها از لای علف‌ها سخت‌تر! در اینجا عکاس دو صف متشکل از شیرهایی را می‌بیند که از روی رد لاستیک‌های خودروی عکاس در حال حرکت به سمت آن هستند.

۱۱. شرکت‌کنندگان کلاس ایمنی استفاده از اسلحه

آموزش کار با اسلحه و دفاع شخصی در آمریکا

آلیانا استوکس ۱۰ ساله و برادر ۵ ساله او، برایسون استوکس به‌همراه دیگر دوستان خود در کلاس ایمنی استفاده از اسلحه شرکت کرده‌اند. در این کلاس به آفریقایی/‌آمریکایی‌ها نحوه کار با اسلحه و دفاع شخصی آموزش داده می‌شود.

۱۲. اگه میتونی منو بگیر

مسابقات جهانی دو با مانع صربستان - تصاویر منتخب مسابقه عکاسی Siena 2023

در جلوی تصویر گرانت هالووی از تیم آمریکا را می‌بینید که در نیمه نهایی مسابقات دو ۶۰ متر با مانع مردان در روز سوم از مسابقات جهانی بلگراد صربستان جلوتر از سایر شرکت‌کنندگان مشغول دویدن است. او در عرض ۷.۲۹ ثانیه موفق شد از خط پایان عبور کند. گرچه نتوانست رکورد جهان را بشکند، اما قهرمان این مسابقات شد.

۱۳. فرار از یک موج غول آسا

موج سواری - تصاویر منتخب مسابقه عکاسی Siena 2023

امواج دریای نازاره پرتغال بسیار شناخته شده هستند و حتی شجاع‌ترین موج سواران را هم تهدید می‌کنند. معمولا در این دریا تمام موج سواران از حمایت جت اسکی‌ها برخوردارند تا اگر موج غول آسا و خطرناکی در حال آمدن بود، بتوانند آن‌ها را بازگردانند. این عکس هم دقیقا صحنه‌ای را نشان می‌دهد که یک موج سوار در حال فرار از یک موج بسیار بزرگ است.

۱۴. پیروی از سُنت‌ها

شستشوی شترها در امارات - تصاویر منتخب مسابقه عکاسی Siena 2023

ار ام القوین امارات، فصل زمستان که از راه می‌رسد شترداران، شترهای خود را برای حمام کردن به دریا می‌برند. آن‌ها معتقدند که نمک آب دریا دارای خواص دارویی است و می‌تواند حیوانات را از شر کنه‌ها، کک‌ها و دیگر انگل‌ها رها کند. این یک سنت قدیمی است که علیرغم تبدیل شدن امارات به یک کشور پیشرفته، اما هنوز هم این رسم پابرجاست.

۱۵. جنگ اوکراین

جنگ اوکراین - تصاویر منتخب مسابقه عکاسی Siena 2023

این عکس، اولنا کوریلو ۵۶ ساله و شوکه شده را نشان می‌دهد. در ساعات اولیه جنگ در چیهوئیف اوکراین، یک موشک روسی به آپارتمان او برخورد کرد تا اینگونه گیج و مبهوت به دوربین زل بزند. این عکس توسط یک عکاس مشهور به‌نام ولفگانگ شوان ثبت شده و یکی از بهترین تصاویر مسابقه عکاسی Siena 2023 لقب گرفته است.

۱۶. خداحافظ!

جنگ اوکراین - تصاویر منتخب مسابقه عکاسی Siena 2023

این عکس گئورگی کبوریا را نشان می‌دهد که در حال خداحافظی با همسر و فرزندش در ایستگاه قطار است. صدها زن و کودک از شهرهایی نظیر خرسون، ماریوپل و میکولایف که جنگ بین اوکراین و روسیه در آنجا داغ است، ناامیدانه تلاش می‌کنند تا پیش از رسیدن خشونت جنگ به منزلشان این شهر را با قطار به مکانی امن ترک کنند. در این بین مردانی مثل گئورگی هم باید بمانند و بجنگند. لعنت به جنگ!