عکاسی حیات وحش 2023

بهترین تصاویر مسابقه عکاسی حیات وحش 2023

جذاب‌ترین تصاویر ثبت شده از حیوانات و طبیعت را تماشا کنید که به عنوان بهترین آثار در مسابقه عکاسی حیات وحش 2023 به نمایش درآمده‌اند.

عکس‌های برنده از مسابقه عکاسی حیات وحش 2023 لحظات شگفتی و بقا را به تصویر کشیده و طرز فکر شما را در مورد جهان طبیعی و تأثیر انسان بر آن تغییر می‌دهند. موزه تاریخ طبیعی لندن برندگان نمایشگاه سالانه عکاسی سال حیات وحش خود را معرفی کرده است که مجموعه‌ای فوق‌العاده را شامل می‌شود.

عکس‌هایی که در ادامه خواهید دید از میان نزدیک به 50 هزار اثر (دقیقاً 49957) انتخاب شده‌اند که موجوداتی از اعماق دریا تا لبه صخره‌ای بیابان را به نمایش گذاشته‌اند و منعکس کننده‌ی زیبایی، پیچیدگی و تراژدی دنیای طبیعی هستند. این تصاویر همچنین آسیب‌هایی را که گونه بشر به حیات وحش وارد کرده است و تلاش‌هایی که این دنیای وحشی برای بهره‌برداری از اعمال انسان انجام می‌دهد را نشان می‌دهند.

در زیر 15 مورد از جذاب‌ترین تصاویر ثبت شده در مسابقه عکاسی حیات وحش 2023 آورده شده است که توسط عکاسانی خوش ذوق و علاقه‌مند به دنیای وحش به ثبت رسیده‌اند.

1. آخرین نفس – اثر Lennart Verheuvel

برندگان عکاسی حیات وحش 2023 - آخرین نفس

این عکس که توانست عنوان برنده را در دسته‌بندی اقیانوس به نام خود ثبت کند، یک اورکای ساحلی را نشان می‌دهد که در ابتدا نجات یافت اما در ساحل هلند به دام افتاد. مطالعاتی که روی این حیوان صورت گرفت نشان داد که این جاندار دریایی دچار سوء تغذیه و بیماری بوده است.

2. مهدکودک اسب‌های آبی – عکسی از مایک کوروستلف

عکاسی حیات وحش 2023 - مهدکودک اسب آبی

برنده مسابقه عکاسی حیات وحش 2023 در دسته‌بندی زیر آب این عکس از یک اسب آبی مادر و دو فرزند در کف دریاچه کم عمق در آفریقای جنوبی است.

3. پرندگان خورشید نیمه شب – عکس از Knut-Sverre Horn

عکاسی حیات وحش 2023

این عکس که از والدین و جوجه‌های کیتی‌واک در یک کارخانه متروکه گرفته شده است، سایه‌های پرندگان را از پنجره نشان می‌دهد که خورشید از پشت آنها را روشن می‌کند. این تصویر برنده رده حیات وحش شهری شد.

4. دریانورد باستانی – عکسی از Laurent Ballesta

عکاسی حیات وحش 2023 - دریانورد قدیمی

جایزه عکاسی حیات وحش 2023 به لوران بالستا، یک زیست‌شناس دریایی که یک شات جذاب از خرچنگ نعل اسبی سه خار را ثبت کرد تعلق گرفت. این عکس که در کف دریا در جزیره پانگاتالان فیلیپین گرفته شده است، نشان می‌دهد که چگونه خرچنگ نعل اسبی پس از گذشت 100 میلیون سال روی زمین به حرکت خود ادامه می‌دهد.

5. نورهای اعجاب‌انگیز – اثر Sriram Murali

عکاسی حیات وحش 2023 - نورهای اعجاب انگیز

در نگاه اول به نظر می‌رسد که محل زندگی ببر Anamalai با LEDهای بی‌شماری پوشیده شده، اما در واقع این تصویر که از 50 نوردهی 19 ثانیه‌ای گرفته شده است، چشمک‌هایی از کرم‌های شب‌تابی را نشان می‌دهد که از روی سایبان عبور می‌کنند.

6. دیوار شگفتی – اثری از Vihaan Talya Vikas

عکاسی حیات وحش 2023 - دیوار شگفتی

در ابتدا، ممکن است عنکبوت تنه درخت زینتی در سمت چپ این تصویر به چشم شما نخورد. این عنکبوت که در کنار نقشی از کریشنا خدای هندو قرار دارد، به نظر می‌رسد که از دیوار شناور است و در واقعیت از یک تار آویزان شده است.

7. رودخانه مرده – عکس از Joan de la Malla

عکاسی حیات وحش 2023 - رودخانه مرده

رودخانه آلوده Ciliwung در جاکارتا، اندونزی، در مرکز این منظره از پایتخت اندونزی قرار دارد. این تصویر در رده Wetlands – The Greater Picture عنوان برنده را به نام خود ثبت کرد.

بیشتر بخوانید:

برندگان مسابقه عکاسی نیکون ۲۰۲۳ + گالری تصاویر

8. نهنگ‌هایی که امواج می‌سازند

عکاسی حیات وحش 2023

در این تصویر قابل توجه که از زاویه‌ی بالا گرفته شده است، چندین اورکا به سمت یک فوک می‌روند. نهنگ‌ها موجی ایجاد می‌کنند که فوک را در آب غرق کرده و یک منبع غذایی قابل دسترس‌تر را برای اورکاها می‌سازد. این عکس برنده دسته‌بندی رفتار پستانداران شد.

9. زندگی در لبه – عکسی از آمیت اشل

عکاسی حیات وحش

تصویر بزهایی را نشان می‌دهد که در حال مبارزه در لبه صخره‌ای در صحرای زین اسرائیل دیده شدند. نبرد آنها 15 دقیقه طول کشید تا اینکه یکی از نرها تسلیم شد. در آستانه فصل جفت‌گیری، بخشی از پوشش این بزها تیره و عضلات گردن آنها ضخیم‌تر می‌شود. این مبارزه بدون آسیب جدی به هیچ یک از بزهای کوهی به پایان رسید و تصویر ثبت شده از جدال آنها برنده عکاسی حیات وحش 2023 در رده محیطی شد.

10. آخرین نفس پاییز

عکاسی حیات وحش 2023 - آخرین نفس پاییز

در این تصویر قارچ چتر آفتابی به نمایش در آمده است که هاگ‌ها را از زیر کلاه خود آزاد می‌کند. قارچ‌های سایبان اسپورها را از آبشش‌های زیر کلاهی خود آزاد کرده و میلیاردها هاگ ریز در جریان هوا حرکت می‌کنند و در جایی که رطوبت و غذا وجود دارد فرود می‌آیند. این تصویر زیبا توانست عنوان برترین تصویر در رده‌بندی گیاهان و قارچ‌ها را به نام خود ثبت کند.

11. جغدها در خانه بین راهی

برندگان عکاسی حیات وحش سال 2023

جایزه عکاس جوان حیات وحش سال به کارمل بچلر 17 ساله تعلق گرفت که این تصویر از دو جغد را در پنجره یک ساختمان متروکه گرفت. در پیش‌زمینه، نوردهی طولانی از کنار جاده، دو مسیر نور را از خودروهای عبوری ایجاد کرده است.

12. ماورای آبی

عکاسی حیات وحش 2023

در این تصویر زیبا دو دلفین بینی‌بطری معمولی درست زیر سطح آب‌های Skye در اسکاتلند شنا می‌کنند. ابن دلفین‌ها شناخته شده‌ترین عضو خانواده دلفین‌سانان و از گونه دلفین‌هایی است که به وفور در آکواریوم‌های دنیا جهت عملیات نمایشی به کار گرفته می‌شود. دلفین بینی‌بطری معمولی بزرگ جثه‌ترین گونه گروه دلفین‌هایی با پوزه منقارمانند است که در آب‌های معتدل و گرمسیری زمین زندگی می‌کنند و تنها در قطب‌ها دیده نمی‌شوند. این تصویر برنده رده سنی 11-14 سال شد.

13. بولدوزر گردشگری

عکاسی حیات وحش

برنده بخش عکاسی خبری این عکس از منطقه ویران شده جنگل‌های بارانی است. درختان قطع شده‌اند تا راه را برای خط ریلی جدیدی باز کنند که مقاصد گردشگری در سراسر مکزیک را به هم متصل می‌کند.

14. محافظت‌نشده – عکس از کارین ایگنر

عکاسی حیات وحش 2023 - اثر کارین ایگنر

برنده جایزه عکاسی داستانی این عکس از بابکت‌های مرده است که در مسابقه بابکت بزرگ غرب تگزاس وزن می‌شدند. قاتل سنگین‌ترین بابکت در سال 2022 35530 دلار به خانه برد.

15. سکوت برای تماشای مار – عکس از هادرین لالاگو

عکاسی حیات وحش 2023 - سکوت برای نمایش مار

برنده دسته‌بندی رفتار پرندگان این تصویر است که پنج ترومپتیست بال خاکستری را نشان می‌دهد که در حال تماشای یک مار بوآ هستند. این مار 10 فوتی برای بلعیده شدن توسط این پرندگان بیش‌از حد بزرگ بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*