مسابقه عکاسی نیکون 2023

برندگان مسابقه عکاسی نیکون 2023 + گالری تصاویر

در ادمه با برندگان و تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نیکون 2023 که یکی از بزرگترین مسابقات عکس و فیلم در جهان است آشنا خواهید شد.

در پنجاهمین سال فعالیت، شرکت نیکون از برترین تصاویر ثبت شده توسط عکاسان در سراسر جهان رونمایی و برندگان مسابقه عکاسی خود در سال 2023 را اعلام کرد. برندگان جایزه بزرگ، جایزه برتر و جایزه تشویق ویژه از میان‌ مجموعه‌ی عظیم 70 هزار نفری انتخاب شدند که شامل آثاری از 35 هزار نفر از 180 کشور در سراسر جهان بود. در میان برندگان نام یک عکاس ایرانی نیز به چشم می‌خورد.

مقر این شرکت در توکیو قرار دارد و در زمینه طراحی و تولید دوربین عکاسی و عدسی‌های اپتیک فعال است. واحد پژوهش نیکون همواره پیشتاز جدیدترین فناوری‌ها در طراحی و تولید ملزومات عکاسی بوده‌ است. پایه‌گذاری این شرکت به سال ۱۹۱۷ میلادی برمی‌گردد که با ترکیب سه شرکت پیشرو در زمینه اپتیک آغاز شد.

این کمپانی هر سال مسابقه عکاسی جذابی را برگزار کرده و طی آن از عکاسان دعوت می‌کند تصاویری از هرچه را که تمایل دارند برای نیکون ارسال کنند. نیکون امسال یک دسته جدید جایزه عمومی را اضافه کرد که برندگان آن با رای‌گیری عمومی تعیین شدند. برای این دسته جدید، دو تصویر تجلیل شده است.

در میان برندگان مسابقه عکاسی نیکون 2023، برندگان جایزه‌ی بزرگ از بین برندگان جایزه تعالی هر مسابقه انتخاب شدند. برنده جایزه بزرگ مسابقه اثری با عنوان «اشک در باران» بود که توسط آستین گارسیا از فیلیپین ثبت شد.

برنده مسابقه عکاسی نیکون 2023

گارسیا در توصیف اثر جذاب خود می‌گوید: «در طول یک جشنواره معروف که به نام جشنواره هیگانتس شناخته می‌شود، نظر من به کودکی جلب شد که در میان شلوغی جمعیت محکم پدرش را بغل کرده بود. در اطراف کودک هرج و مرج ناشی از جشنواره دیده می‌شد و آب به همه جا پاشیده شده بود. در این صحنه خاص می‌توان پخش شدن آب در اطراف را به خوبی مشاهده کرد.»

دریافت‌کننده جایزه بزرگ مسابقه فیلم کوتاه، اثری در رده فیلم‌های کوتاه فوق‌العاده با عنوان «مارگارت گالاگر واقعی است» بود که توسط جاش اسپیندلر از بریتانیا ثبت شد.

اسپیندلر در مورد اثر خود می‌گوید: «در یک بازه زمانی که بحران‌های آب‌وهوایی به اوج خود رسیده و باعث واکنشی سیاره‌ای شده است، مارگارت گالاگر همچنان مانند تمام زندگی‌ خود با دیدگاهی متفاوت نسبت به دنیا زندگی می‌کند. او از اینترنت و آب و هوای وخیم صحبت می‌کند، در حالی که ما نگاهی اجمالی به طرح یک روش زندگی داریم که ممکن است ما را از آخرالزمان نجات دهد.»

برندگان مسابقه عکاسی نیکون 2023

عکس فوق با عنوان «گوساله تشنه» برنده جایزه عمومی عکس شد که توسط Me Ko Lay از میانمار گرفته شده است. در نهایت، فیلمی با عنوان «آپارتمان» اثر نیکلاس دی آگویناگا از مکزیک دریافت‌کننده جایزه عمومی مسابقه فیلم کوتاه 2022-2023 نیکون است.

ویدیوی مراسم اهدای جوایز در اوایل مهرماه در سایت مسابقه عکاسی نیکون منتشر خواهد شد. علاوه‌براین، کمپانی نیکون می‌گوید برنامه‌هایی برای نمایش آثار برندگان مسابقه عکاسی نیکون 2023 در تبلیغات خیابانی، رویدادها در چندین شهر بزرگ و تأسیسات نیکون در سراسر جهان دارد. این جزئیات در تاریخ نامعلومی در وب‌سایت نیکون منتشر خواهد شد. با این حال، نیکون تأیید می‌کند که این برنامه‌ها با جشنواره فیلم کوتاه و نمایش آسیا 2023 در پاییز که در Ebisu، توکیو برگزار می‌شود، آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

برندگان مسابقه عکاسی با گوشی موبایل ۲۰۲۳ + مجموعه تصاویر

در ادامه نگاهی به تعدادی از تصاویر برتر که برنده‌ی مسابقه عکاسی نیکون 2023 شدند خواهیم انداخت. شما می‌توانید برای مشاهده‌ی کامل گالری برندگان به سایت مسابقه عکاسی نیکون مراجعه کنید.

تصاویر منتخب در مسابقه عکاسی نیکون 2023 – دسته‌بندی عکاسی داستانی

مسابقه عکاسی نیکون 2023 - عکاسی داستانی

  • جایزه برتر: عنوان اثر «پدری در دام زمان» – توسط وانگ چوان از چین

مسابقه عکاسی نیکون 2023 - برنده ایرانی

  • جایزه ویژه: آخرین پرتره! – توسط مهرداد واحد یوسف آباد از جمهوری اسلامی ایران

برندگان مسابقه عکاسی نیکون

  • جایزه تشویق ویژه: عنوان اثر «عشقی که در هیچ‌جا نمی‌گنجد» – توسط Tiago Magalhães از برزیل

مسابقه عکاسی نیکون 2023 - لیست برندگان

  • عنوان اثر «معلم محبوب من» – توسط SUMAN BALLAV از هند

برندگان مسابقه عکاسی نیکون 2023

  • عنوان اثر «حضور نامرئی او» – توسط Natcha Wongchanglaw از ایالات متحده آمریکا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*