مسابقه عکاسی با گوشی موبایل 2023

برندگان مسابقه عکاسی با گوشی موبایل 2023 + مجموعه تصاویر

برندگان دوازدهمین مسابقه سالانه عکاسی با موبایل در سال 2023 مشخص شدند. در ادامه می‌توانید عکس‌های منتخب در این دوره را مشاهده کنید.

اخیراً دوازدهمین دوره جوایز سالانه عکاسی موبایلی (MPA) برندگان و جوایز خود را اعلام کرده است و عکس‌های دیدنی که در این دوره جوایز سالانه عکاسی موبایلی برنده شده‌اند، اکنون به‌نمایش عموم درآمده‌اند.

MPA که در سال 2011 تأسیس شد، از بهترین عکاسان موبایلی تجلیل می‌کند و عکس‌های زیبای ثبت شده توسط گوشی‌های هوشمند را به‌نمایش می‌گذارد.

مسابقه MPA درحال حاضر بزرگ‌ترین رقابت بین‌المللی برای تصاویر ثبت شده توسط تلفن‌های همراه است و بهانه‌ای برای تجلیل از استعداد عکاسان از سراسر جهان محسوب می‌شود. این مسابقه همچنین بستری را برای هنرمندان فراهم می‌کند تا آثار خود را به‌نمایش گذاشته و موفقیت‌های بزرگی کسب کنند.

مسابقه عکاسی با گوشی موبایل 2023

آخرین دوره‌ی این مسابقه هزاران اثر از بیش‌از 80 کشور دریافت کرد که نشان دهنده دسترسی جهانی ارائه شده توسط دستگاه‌های تلفن همراه است.

در 12 سال گذشته، قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند به‌طور مداوم گسترش یافته و فناوری تصویربرداری فوق‌العاده را به‌راحتی در اختیار عکاسان در سراسر جهان قرار داده است. غول‌های عرصه فناوری همچون گوگل، شیائومی، اپل و هواوی دستگاه‌هایی با کیفیت دوربین فوق‌العاده تولید کرده‌اند که اکنون قابلیت رقابت با دوربین‌های دیجیتال را دارند.

بسیاری از دوربین‌های دیجیتال اختصاصی، به‌ویژه آن‌هایی که لنزهای قابل تعویض دارند، بسیار گران هستند. بنابراین عکاسی با موبایل نه تنها از منظر تصویربرداری قدرتمند است، بلکه از نظر هزینه و دسترسی نیز می‌تواند گزینه بهتری باشد.

برنده اصلی مسابقه عکاسی با گوشی موبایل 2023

گلن هومان

گلن هومان (Glenn Homann)، عکاس استرالیایی، برنده اصلی مسابقه عکاسی در سال 2023 است که توانست دوازدهمین جایزه بزرگ سالانه را به‌خاطر ثبت مجموعه تصاویر متنوع و چشمگیر خود دریافت کند. عکس‌های او شامل پرتره، معماری و عکاسی خیابانی است.

گلن هومان

«دنیل برمن»، بنیانگذار دوره جوایز عکاسی با گوشی موبایل می‌گوید: «ما از دیدن چنین آثار باورنکردنی از گلن و همه عکاسانی که آثار خود را به MPA ارسال کردند، هیجان‌زده شدیم.»

عکس‌های به‌ثبت رسیده توسط گلن واقعاً ماهیت چیزی را که عکاسی با موبایل است به تصویر می‌کشد: توانایی ایجاد تصاویر خیره کننده در هر زمان و هر مکان، تنها با استفاده از یک گوشی هوشمند.

«برمن» می‌افزاید: «هدف ما از راه‌اندازی مسابقه MPA این است که قدرت و پتانسیل عکاسی با موبایل را برجسته کنیم. ما مفتخریم که آثار عکاسان با استعداد از سراسر جهان را به نمایش می‌گذاریم و بستری را برای آنها فراهم می‌کنیم تا دیدگاه و خلاقیت خود را به اشتراک بگذارند.»

گلن هومان

جوایز عکاسی موبایل دارای 13 دسته از جمله سیاه و سفید، مناظر و طبیعت، عکاسی خیابانی، پرتره، دسته هوش مصنوعی (AI) و غیره است و هر یک از برندگان مسابقه عکاسی با گوشی موبایل 2023 مبلغ 250 دلار جایزه نقدی دریافت می‌کنند.

گلن هومان در ازای برنده شدن این جایزه بزرگ، 3000 دلار در کنار عنوان «دوازدهمین عکاس سالانه MPA» را دریافت کرد. او در واکنش به پیروزی چشمگیر خود می‌گوید: «این پیروزی برای من اهمیت بسیار زیادی دارد و امیدوارم دیگران را ترغیب کند تا امکانات بی‌پایان عکاسی با موبایل را کشف کنند.»

گلن هومان

تمام مجموعه عکس‌های ثبت شده توسط هومان در وب سایت Mobile Photography Awards همراه با سایر برندگان به‌نمایش درآمده‌اند. داوران کار سختی برای انتخاب برندگان داشتند. برمن می‌گوید: «ما مطمئن هستیم که تصاویر برنده بهترین عکس‌های موبایل را نشان می‌دهند.»

علاوه‌بر عکس‌های برنده از هر دسته که در این مقاله معرفی شده‌اند، دریافت‌کنندگان این جوایز افتخاری را می‌توانید در وب‌سایت جوایز عکاسی موبایل مشاهده کنید.

سایر برندگان مسابقه عکاسی با گوشی موبایل 2023 و عکس‌های گرفته شده توسط آنها

  • مقام اول دسته‌بندی معماری و طبیعت بی جان (عکاس: Dorota Yamadag)

معماری و طبیعت بی جان

  • مقام اول دسته‌بندی سیاه و سفید (عکاس: Shuolong Ma)

سیاه و سفید

  • مقام اول دسته‌بندی مناظر و حیات وحش (عکاس: Zhengjie Wu)

مناظر و حیات وحش

  • مقام اول دسته‌بندی ماکرو و جزئیات (عکاس: Fabio Sartori)

ماکرو و جزئیات

  • مقام اول دسته‌بندی عکاسی از مردم (عکاس: Daniela Calo)

عکاسی از مردم

  • مقام اول دسته‌بندی پرتره و سلف پرتره (عکاس: Glenn Homann)

پرتره

  • مقام اول دسته‌بندی سایه نما (عکاس: Yue Qiu)

سایه نما

  • مقام اول دسته‌بندی عکاسی خیابانی (عکاس: Konstantin Chalabov)

عکاسی خیابانی

  • مقام اول دسته‌بندی تاریکی (عکاس: Michel Kharoubi)

تاریکی

  • مقام اول دسته‌بندی سفر و حمل و نقل (عکاس:‌ Chen Lin)

سفر

  • مقام اول دسته‌بندی جلوه های بصری و هنر دیجیتال (عکاس: Heather McAlister)

هنر دیجیتال

  • مقام اول دسته‌بندی آب، برف و یخ (عکاس: Wang Hsiu Ling)

برف و یخ

  • مقام اول دسته‌بندی هوش مصنوعی (عکاس: John Nieto)

هوش مصنوعی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*