کلکسیون خودروهای لیونل مسی

نگاهی به خودروهای شگفت انگیز کلکسیون لیونل مسی

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به ده مورد از جذاب‌ترین خودروهای حاضر در کلکسیون اتومبیل لیونل مسی، کاپیتان اسطوره‌ای تیم ملی آرژانتین. او به‌شدت علاقمند به خودروهای اروپایی، خصوصا آئودی است.

لیونل مسی به‌زعم بسیاری افراد، برترین بازیکن فوتبال در کل تاریخ است. پس از گذراندن حدود دو دهه در در باشگاه آرزوهایش، بارسلونا، این ستاره آرژانتینی در سال 2021 در شرایطی سخت و دشوار از این باشگاه جدا شد . به پاری سن ژرمن پیوست. با این حال پس از گذراندن دوره‌ای کوتاه در این باشگاه پرستاره فرانسوی، لیونل مسی اعلام کرد در ماه ژوئن 2023 اعلام کرد که به باشگاه آمریکایی اینترمیامی خواهد پیوست.

لیونل مسی به لطف استعداد خدادی و درخششی که در زمین فوتبال داشته، موفق شد به یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های تاریخ تبدیل شود؛ به‌طوری که قرارداد با باشگاه اینتر میامی، میزان درآمد او در دوره ورزشی‌اش را به عدد خیره‌کننده 1.6 میلیارد دلار خواهد رساند.

این اسطوره آرژانتینی همچنین کلکسیون فوق‌العاده‌ای از خودروهای کمیاب و لوکس را در اختیار دارد. در این کلکسیون انواع مختلفی از اتومبیل‌های در کلاس‌های عملکردی مختلف حضور دارند که معرفی همه آن‌ها زمانی بسیار طولانی را می‌طلبد. با این وجود، امروز قصد داریم به بررسی تعدادی از بهترین خودروهای کلکسیون اتومبیل لیونل مسی بپردازیم.

جذاب‌ترین خودروهای حاضر در کلکسیون اتومبیل لیونل مسی

مسی علاقه زیادی به خودروهای اروپایی و خصوصا آلمانی دارد؛ به‌طوری که در مجموعه اتومبیل‌های آن می‌توان تعداد زیادی خودروهای آئودی یا مرسدس بنز پیدا کرد. با این وجود، مدل‌های مختلف فراری یا برخی شاسی بلندهای گردن‌کلفت آمریکایی مثل کادیلاک هم از جمله اتومبیل‌های جذابی هستند که در مجموعه خودروهای این بازیکن افسانه‌ای جای دارند.

در ادامه این متن، ده مورد از جذاب ترین اتومبیل‌های حاضر در کلکسیون خودروی لیونل مسی را بررسی خواهیم کرد.

بنتلی بنتایگا – Bentley Bentayga

بنتلی بنتایگا

علیرغم اینکه لیونل مسی صاحب تعداد زیادی ابرخودرو است، اما معمولا در استفاده‌های روزمره سوار بر خودروهای شاسی بلند لوکس می‌شود. جدیدترین خرید این ستاره آرژانتینی در این کلاس قیمتی، بنتلی بنتایگاست که مسی برای رفتن به تمرینات اینتر میامی از آن استفاده می‌کند.

این خودرو دقیقا همان‌چیزی‌ست که از یک خودروی شاسی بلند لوکس با برند Bentley انتظار می‌رود! بنتایگا محصولی فوق‌العاده لوکس است که در طراحی و ساخت آن به جزئیات توجه فراوانی شده و در هنگام شتاب‌گیری عملکرد خارق‌العاده‌ای دارد.

البته آنچه بنتایگا را به خودرویی متفاوت از سایر شاسی بلندهای لوکس بازار تبدیل می‌کند، سیستم تعلیق آن است که به‌خوبی توانسته وزن بالای آن را جبران کرده و عملکردی بسیار دقیق‌تر و اسپرت‌تر را در مقایسه با برخی شاسی بلندهای رقیب ارائه دهد. این خودرو همچنین بر خلاف بسیاری اتومبیل‌های پیشین او، بسیار جادار است؛ به‌طوری که خانواده پنج نفری مسی قادرند به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی سوار آن شوند.

مازراتی گرن توریسمو ام سی استرادیل – Maserati GranTurismo MC Stradale

کلکسیون خودروهای لیونل مسی

مازراتی گرن توریسمو ام سی استرادیل موفق شده با ادغام طراحی داخلی فوق‌العاده جذاب گرن توریسمو اس با کاهش وزن هم‌تراز خودروهای مسابقه‌ای شگفت‌انگیز مازراتی جی تی 4، به خودرویی منحصربفرد تبدیل شود.

این اتومبیل بر خلاف مدل استاندارد که چهار در است، از تنها دو در بهره برده و با تولید توان 450 اسب بخاری، محصولی قدرتمندتر از مدل استاندارد به شمار می‌رود.

این خودرو که پیش‌تر متعلق به لیونل مسی بود، در سال 2017 در یک مزایده رویت شد. مشاهده یک خودروی متعلق به لیونل مسی در مزایده، پیشامد نادری است؛ چرا که این فوق ستاره آرژانتینی بر خلاف بسیاری ورزشکاران ثروتمند دنیا مثل فلوید می ودر علاقه‌ای به تعویض خودروهایش ندارد.

همین مساله باعث شده بود که قیمت این خودرو در مزایده مورد بحث به 126 هزار دلار، یعنی بیش از 30 هزار دلار بیشتر از مدل استاندارد MC Stradale در شرایط مشابه باشد!

آئودی کیو 8 – Audi Q8

آئودی کیو 8

آئودی Q8 جدیدترین آئودی کلکسیون خودروهای لیونل مسی به شمار می‌رود که اتفاقا به‌شدت هم مورد علاقه این ستاره آرژانتینی است. لیونل مسی در جشن قهرمان تیم ملی آرژانتین در سال 2022 سوار بر این خودرو به میان هواداران رفت؛ هرچند که تجمع بسیار شدید طرفداران باعث شد که خودروی او اصلا به چشم نیاید.

او همچنین در سال 2023 هم سوار بر همین خودرو از یک چراغ قرمز در میامی عبور کرد و بابت آن جریمه هم شد. البته این تخلف هیچ خسارتی در بر نداشت؛ اما دوربین‌های نظارتی به‌طور کامل این تخلف لیونل مسی و اسکورت‌هایش را ثبت کردند.

با مشاهده این سبک رانندگی مسی در آمریکا به نظر می‌رسد که او هنوز به خیابان‌های باریک و شلوغ پاریس و بارسلونا عادت کرده و نتوانسته با بزرگراه‌های عریض میامی سازگار شود!

فراری 335 اس اسکالیتی – Ferrari 335 S Scaglietti

کلکسیون خودروهای لیونل مسی

گران قیمت‌ترین خودروی حاضر در کلکسیون لیونل مسی احتمالا فراری 335 اس اسکالیتی است که در یک مزایده در سال 2016 با قیمت 34.9 میلیون دلار به فروش رسید. البته مسی هرگز به‌طور رسمی تایید نکرده که صاحب این خودروی کمیاب فراری است. با این حال، اکثر منابع تقریبا مطمئن هستند که این فراری بسیار نادر در اختیار مسی قرار دارد.

از زمان برگزاری مزایده در سال 2016 تا به امروز، این خودروی فراری هرگز در ملا عام رویت نشده است. این مساله البته برای اتومبیلی تا این حد کمیاب و گران‌قیمت چندان دور از ذهن نیست؛ خصوصا با در نظر گرفتن این نکته که مدل 335 S Scaglietti حتی با استانداردهای فراری هم خودرویی فوق‌العاده کمیاب به شمار می‌رود!

این خودرو پیش‌تر مدتی در اختیار راننده افسانه‌ای فرمول یک، مایک هاوتورن قرار داشته و سر استرلینگ ماس هم سوار بر آن در رقابت‌هایی مانند لمانز و سبرینگ شرکت کرده است.

کادیلاک اسکالید – Cadillac Escalade

کادیلاک اسکالید

علیرغم این که کلکسیون خودروهای لیونل مسی عموما از خودروهای اروپایی تشکیل شده، اما هر از گاهی می‌توان محصولات آمریکایی مختلفی را نیز در آن مشاهده کرد. یکی از این خودروهای آمریکایی پر زرق و برق، کادیلاک اسکالید است که بازیکن افسانه‌ای تیم ملی آرژانتین آن را در زمان اقامتش در بارسلونا خریداری کرده بود.

در نگاه اول، اندازه بزرگ این خودروی شاسی بلند کادیلاک نیازمند کمی دقت در رانندگی است. با این وجود کابین لوکس و امکانات متعددی که در این خودروی لوکس 90 هزار دلاری تعبیه شده، آن را به یکی از لوکس‌ترین شاسی بلندهای دنیا تبدیل کرده و در شمار اتومبیل‌های مورد علاقه این ستاره تکرارنشدنی دنیای فوتبال قرار داده است.

آئودی آر 8 – Audi R8

آئودی آر 8

آئودی بدون شک اتومبیل‌ساز مورد علاقه مسی است؛ چرا که تاکنون مدل‌های زیادی از این خودرو را در کلکسیون خود نگهداری و جمع‌آوری کرده است.

یکی از این مدل‌ها، سوپر خودروی R8 است که پرچمداران ابرخودروهای این کمپانی به شمار رفته و پس از سال 2024 از خط تولید کنار گذاشته خواهد شد. او این خودرو را در سال‌های نخست درخشش خیره‌کننده‌اش در باشگاه بارسلونا خریداری کرد و مدتی هم به فروش رساند. آئودی آر لیونل مسی همچنین کمی بعد در سال 2017 در یک مزایده در موناکو شرکت کرد و به‌عنوان ستاره رویداد هم شناخته شد.

خودروی Audi R8 به‌لطف طراحی بسیار جذاب و منحصربفردش در طول مدت حیاتش، از منظر طراحی، دستخوش تغییرات ناچیزی شد. از مدت‌ها پیش صحبت‌های فراوانی در خصوص بازنشسته شدن این خودرو و جایگزینی آن با یک اتومبیل تمام الکتریکی به گوش می‌رسد.

با این وجود به نظر می‌رسد آئودی برنامه‌ای برای جایگزینی آنی مدل آر 8 ندارد. بر اساس گزارش‌های موجود، جایگزین خودروی R8 یا شاید مدل جدید آن ممکن است در سال 2029 رونمایی شده و به خیابان‌ها قدم بگذارد.

بنابراین اگر مسی به خودروهای آئودی علاقه دارد، احتمالا باید سراغ سایر محصولات لوکس آئودی برود و تا زمان رونمایی آر 8 جدید، یکی دیگر از اتومبیل‌های جذاب این برند آلمانی را انتخاب کند.

لندرور رنجرور – Land Rover Range Rover

لندرور رنجرور

رنجرور اتومبیل مورد علاقه بسیاری ورزشکاران از جمله لیونل مسی است. کاپیتان تیم آرژانتین، این خودرو را در تعطیلات سال 2019 خریداری کرد. با این حال، نخستین باری که مسی سوار بر رنجرور خود رویت شد، در شهر محل تولدش، روزاریو در آرژانتین بود. علاوه بر این، او همچنین یک مدل از این شاسی بلند لوکس انگلیسی را هم در بارسلونا در اختیار داشت!

علاقه مسی به Range Rover البته قابل درک است؛ چرا که این خودرو ترکیبی از قابلیت‌های لوکس، فضای بسیار جادار کابین و البته بهینه‌سازی‌های موتور را به راننده ارائه کرده و به یک شاسی بلند لوکس ایده‌آل تبدیل شده است.

نکته جالب در خصوص علاقه کاپیتان اینتر میامی به خودروی رنجرور آن است که در سال‌های گذشته، خودروهای شاسی بلند لوکس متعددی به بازار عرضه شده‌اند. در عین حال او تعداد کمی از آن‌ها را سوار شده بود. مسی همچنین معمولا هر خودروی خود را تنها یک بار سوار می‌شود. با این وجود پس از گذشت این همه سال از عرضه مدل اولیه رنجرور و گسترده‌تر شدن دسته خودروهای شاسی بلند لوکس، این بازیکن بار دیگر تصمیم گرفته یک رنجرور خریداری کند که این مساله در نوع خود بسیار جالب به شمار می‌رود.

مرسدس بنز ای ام جی جی ال ای 63 اس کوپه – Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe

کلکسیون خودروهای لیونل مسی

در کنار محصولات آئودی که خودروساز محبوب کاپیتان سابق بارسلونا به شمار می‌رود، او همچنین صاحب یک شاسی بلند مرسدس بنز ای ام جی جی ال ای 63 کوپه هم هست و آن را در سال 2020 در بارسلونا خریداری کرد.

این خودروی 603 اسب بخاری یک ابر شاسی بلند فوق‌العاده از سوی مرسدس بنز به شمار می‌رود که از یک موتور دو توربو V8 بهره برده و سرعت و قدرت بسیار بیشتری را به کابین لوکس مدل استاندارد GLE اضافه کرده و به اتومبیلی خاص تبدیل شده است. این خودرو حداکثر سرعت 280 کیلومتر بر ساعت داشته و قادر است ظرف تنها 3.7 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد.

علیرغم این که بسیاری کاربران، از جمله مسی، هرگز از این خودرو را وارد هیچ جاده آفرودی نخواهند کرد؛ اما قابلیت‌های آفرودی این اتومبیل جذاب که از سری خودروهای جی کلاس مرسدس بنز امانت گرفته شده، بعضا بسیار جالب و جذاب هستند!

مدهای Trail و Sand مدهای مخصوص رانندگی آفلاین در این محصول جدید به شمار می‌روند که سیستم تعلیق خودرو را به حداکثر ارتفاع رسانده و فرمان خودرو را برای رانندگی در مسیرهای آفرودی تنظیم می‌کند. علاوه بر این، برخی قابلیت‌های آفرودی دیگر، مرسدس بنز AMG GLE 63 S Coupe را به یک خودروی آماده برای مسیرهای آفرودی تبدیل می‌کنند.

آئودی کیو 7 – Audi Q7

آئودی کیو 7

یکی دیگر از خودروهای کلکسیون شگفت‌انگیز لیونل مسی که در اثر قرارداد همکاری آئودی با بارسلونا در اختیار او قرار گرفته، آئودی Q7 است. این شاسی بلند که در سال 2016 به کلکسیون کاپیتان آرژانتین اضافه شد، در مقایسه با بسیاری محصولات لوکس و گرانقیمت بازار منطقی‌تر بوده و جذابیت کمتری دارد. با این وجود، کابین لوکس و جادار برای خانواده‌ها در کنار شتاب‌گیری سریع، خصوصا در نسخه گرانقیمت، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این اتومبیل به شمار می‌روند.

مدل 2016 خودروی Q7، نسل دوم این خودرو به شمار می‌رود که در مقایسه با نسل نخست، پیشرفت‌های فراوانی را تجربه کرده است. از جمله این تغییرات می‌توان به پلتفرم MLB اشاره کرد که در بسیاری خودروهای مدرن مثل VW Touareg و لامبورگینی اوروس هم به کار رفته است.

کابین این خودرو مثل اکثر محصولات دیگر آئودی، جادار و پر از امکانات و تکنولوژی‌های متعدد است. علاوه بر این، ظاهری بیرونی خودرو نیز دستخوش تغییرات زیادی شده تا تهاجمی‌تر از قبل به نظر برسد.

البته مسی این خودرو را تنها به‌مدت یک سال در اختیار داشت. اما مشخص نیست که سرنوشت آن پس از گذشت این بازه یک ساله به کجا انجامید. بنابراین ممکن است این خودرو به صورت شخصی به فروش رسیده باشد یا توسط خود آئودی از مسی تحویل گرفته شده باشد!

آئودی آر اس 6 آوانت – Audi RS6 Avant

آئودی آر اس 6

خودروی آئودی دیگر لیونل مسی بر خلاف مدل R8 فعلا خیال بازنشستگی ندارد! مدل RS6 Avant در ابتدای به دلیل قرارداد تجاری باشگاه بارسلونا با آئودی به‌طور رایگان در اختیار لیونل مسی و سایر بازیکنان بارسلونا قرار گرفته بود. با این وجود، پس از اتمام این قرارداد، مسی ناچار به پس دادن این ابرخودروی استیشن و تهیه یک مدل دیگر برای خود شد.

البته در آن زمان بازیکنان مسی می‌توانستند هر خودرویی از برند Audi که مایلند را انتخاب کنند. با این حال مسی سراغ آر اس 6 آوانت رفت که از یک موتور V8 دو توربو با توانایی قدرت بیش از 500 اسب بخار بهره‌مند بود. این مدل همچنین گنجایش پنج نفر سرنشین را داشت و گزینه‌ای فوق‌العاده برای افرادی که توانایی خریدش را داشتند به شمار می‌رفت.

بد نیست بدانید که یکی دیگر از نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال، کریستیانو رونالدو پرتغالی است که کلکسیون خودروی بسیار جذاب‌تری در مقایسه با لیونل مسی دارد. در صورت تمایل می‌توانید کلکسیون خودرو کریستیانو رونالدو را هم در گجت نیوز مشاهده فرمایید.