آفرودر برقی تویوتا اسیپس موبیلیتی - Toyota Space Mobility

تویوتا اسپیس موبیلیتی معرفی شد؛ آفرودر برقی 4 موتوره که قادر به ماجراجویی در ماه است

تویوتا علاوه بر لندکروزر برقی و پیکاپ EPU از Space Mobility پرده برداشت. تویوتا اسپیس موبیلیتی آفرودری الکتریکی برای پروژه ماه‌نوردی است.

چیزی تا برگزاری رویداد 2023 Japan Mobiltiy Show یا همان نمایشگاه خودرو توکیو سابق در در 26 اکتبر (5 آبان) باقی نمانده و خودروساز ژاپنی تویوتا هم با دست پر به این نمایشگاه می‌آید. این کمپانی تا به اینجا از کانسپت‌های لندکروز SE تمام برقی و پیکاپ برقی EPU رونمایی کرده و حالا بر اساس آخرین اخبار خودرو اقدام به معرفی یک محصول دیگر کرده است که البته با همه آن‌ها تفاوت دارد. محصول دیگر تویوتا با نام «تویوتا اسپیس موبیلیتی» (Toyota Space Mobility) یک آفرودر یا باگی الکتریکی 4 موتوره، توسعه یافته برای پروژه‌ای فضایی است.

مشخصات آفرودر تمام برقی تویوتا اسپیس موبیلیتی

آفرودر برقی تویوتا اسیپس موبیلیتی - Toyota Space Mobility

تویوتا اسیپس موبیلیتی – Toyota Space Mobility

این آفرودر منحصر به فرد تویوتا صرفاً یک محصول نمایشی نیست؛ چون به‌عنوان یک «نمونه اولیه» معرفی شده است که نتایج به دست آمده از آزمون و خطا با آن در پروژه‌های مربوط به ماه استفاده خواهد شد. اگر چنین موضوعی برایتان مبهم به نظر می‌رسد، باید اشاره کرد تویوتا در گذشته مشارکت با آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن یا به‌اختصار جاکسا را برای توسعه یک ماه‌نورد جدید آغاز کرده و کانسپت «لونار کروزر» (Lunar Cruiser) هم ماحصل همین مشارکت بوده است.

کانسپت تویوتا لونار کروزر - Toyota Luna Cruiser

تویوتا لونار کروزر – Toyota Lunar Cruiser

اسپیس موبیلیتی در هر کدام از چرخ‌ها از یک موتور الکتریکی بهره می‌برد و به‌واسطه همین، دارای قابلیت فرمان‌پذیری 4 چرخ است که در فعالیت‌های سنگین آفرودی مثل سنگ‌نوردی کلیدی ظاهر می‌شود. بنا به گفته این خودروساز ژاپنی، این خودرو باگی می‌تواند از سنگ‌هایی با ارتفاع حدوداً 50 سانتی‌متر بالا برود و همچنین شیب‌های 25 درجه را پشت سر بگذارد.

همان‌طور که انتظار می‌رود، این خودرو آفرودی تویوتا برای اینکه توانایی انجام حرکات سریع روی سطوح ناهموار را داشته باشد، با ابعاد خیلی کوچکی ساخته شده است. به‌طور دقیق‌تر، این خودرو دارای 3460 میلی‌متر طول، 2175 میلی‌متر عرض و 1865 میلی‌متر ارتفاع است؛ این یعنی در مقایسه با خودروهای «کی» (Kei) که کوچک‌ترین مدل‌های سواری ژاپن هستند، فقط کمی طول بیشتری دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*