بنچمارک تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک

جدال نفس‌گیر دایمنسیتی ۹۳۰۰ با قدرتمندترین چیپست‌های جهان در بنچمارک گیگ بنچ

تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک در آزمون بنچمارک گیک بنچ ظاهر شده است. آیا Dimensity 9300 می‌تواند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را شکست دهد؟

انتظار می‌رود هفته آینده مدیاتک از جدیدترین چیپست پرچمدار خودش، دایمنسیتی ۹۳۰۰ رونمایی کند. بنابراین جای تعجبی ندارد که سازنده این تراشه را در آزمون‌های بنچمارک مختلفی شرکت داده تا عملکردش را بسنجد. به‌تازگی گوشی اوپو فایند X7 که از این تراشه قدرت می‌گیرد، در پلتفرم بنچمارک‌گیری Geekbench 6 حاضر شده است.

این نتایج بنچمارک، از عملکرد چشمگیر تراشه Dimensity 9300 در بخش سخت افزاری خبر می‌دهد. بنچمارک گیک‌بنچ تأیید می‌کند که تراشه پرچمدار بعدی مدیاتک می‌تواند به‌عنوان رقیب چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام قد علم کند.

نتایج بنچمارک تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰

بنچمارک تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک

تصویر زیر می‌تواند اطلاعات خوبی را از این تراشه به ما بدهد. هسته پرقدرت Cortex-X در این پردازنده، فرکانس ۳.۲۵ گیگاهرتزی دارد. در کنار آن سه هسته Cortex-X4 با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتزی و چهار هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتزی حضور دارند. پردازشگر گرافیکی G720 MC12 را هم باید به این مجموعه اضافه کنید.

چیپست Dimensity 9300 توانسته در آزمون تک هسته‌ای ۲۱۳۹ امتیاز و در آزمون چند هسته‌ای ۷۱۱۰ امتیاز را ثبت کند. در مقایسه با آن، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در این دو آزمون موفق به کسب ۲۲۳۴ و ۶۸۰۷ امتیاز شده است. پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ هم ۲۰۶۷ و ۶۵۲۰ امتیاز را کسب کرده است.

تراشه مدیاتک موفق شده امتیاز بالاتری را نسبت به دو تراشه دیگر رقیب کسب کند و این می‌تواند اتفاق مثبتی برای چیپست‌ساز چینی باشد. حتی اگر تراشه جدید دایمنسیتی، پادشاه گوشی‌های اندرویدی شود هم نمی‌تواند با چیپست A17 Pro اپل رقابت کند. این تراشه که در زیر قاب گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس قرار دارد، ۳۶.۳ درصد امتیاز بیشتری در آزمون تک هسته‌ای و ۱.۷ درصد امتیاز بیشتری را در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ در مقایسه با تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ کسب کرده است. در زیر می‌توانید نتایج کسب شده توسط این دو تراشه را ببینید.

بنچمارک تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*