اسنپدراگون 8 نسل 3 آنتوتو

اسنپدراگون 8 نسل 3 در بنچمارک آنتوتو، پردازنده آیفون 15 پرو مکس را با اختلاف شکست داد

امتیازات تراشه Snapdragon 8 Gen. 3 – اسنپدراگون 8 نسل 3 در تست آنتوتو حاکی از عملکرد فنی قدرتمند و غلبه احتمالی آن بر چیپست A17 Pro آیفون 15 پرو مکس است.

انتظار می‌رود که نسل جدید تراشه‌های پرچمدار کمپانی کوالکام، چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 تا پایان ماه جاری میلادی به‌طور رسمی رونمایی شود. به‌تازگی اطلاعات جدیدی از این تراشه منتشر شده که حاکی از برتری مطلق این چیپست در مقایسه با نسل پیشین خود، اسنپدراگون 8 نسل 2 است. این اطلاعات بر اساس بنچمارک آنتوتو به دست آمده است.

امتیاز اسنپدراگون 8 نسل 3 در تست آنتوتو به دو میلیون رسید!

تراشه Snapdragon 8 Gen. 3

بر اساس اطلاعات جدیدی که از سوی افشاگر شناخته شده دنیای گوشی‌های موبایل، Digital Chat Station منتشر شده، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 موفق شده امتیازی حدود 2 میلیون را در تست Antutu کسب کرده و بالاتر از نسل قبلی با امتیاز 1.6 میلیون قرار گیرد.

بخش عمده‌ای از این پیشرفت چشمگیر، ظاهرا مربوط به پردازشگر گرافیکی است؛ جایی که در آن شاهد پیشرفتی 40 درصدی در مقایسه با نسل قبل هستیم. به‌طور خاص، این تراشه جدید کوالکام موفق شد در تست GPU انتوتو امتیاز 840k را کسب کند و در مقایسه با امتیاز 600k کسب شده توسط اسنپدراگون 8 نسل 2 عملکرد بسیار بهتری را ارائه دهد.

پیش‌بینی می‌شود که در تراشه Snapdragon 8 Gen. 3 شاهد استفاده از پردازشگر گرافیکی جدید آدرنو 750 باشیم که عملکرد فنی بسیار بهتری را در بخش گرافیکی برای آن رقم خواهد زد. این اتفاق قطعا خبر بسیار خوبی برای علاقمندان به بازی‌های موبایل به شمار می‌رود؛ چرا که بر طبق آن، بهترین گوشی های پرچمدار آینده اندروید قادر خواهند بود بازی‌هایی پرجزئیات‌تر و با گرافیک بالاتر را اجرا کنند.

اسنپدراگون 8 نسل 3 آنتوتو

بر خلاف پیشرفت بزرگی که در بخش پردازش گرافیکی در تراشه جدید کوالکام حاصل شده، پیشرفت عملکرد پردازنده آن چندان قابل توجه نیست. بر اساس گزارش Digital Chat Station، امتیاز CPU تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 در تست آنتوتو حدود 440k بوده که در مقایسه با نسل قبلی، حدود 15.7 درصد بالاتر است.

البته این نتایج، تنها بنچمارک‌های اولیه نسل بعدی تراشه‌های پرچمدار کوالکام به شمار می‌روند و نتایج نهایی ممکن است با آنچه لو رفته، تفاوت‌هایی داشته باشد. افشاگر مطرح چینی همچنین گزارش داده که این تراشه از رم LPDDR5T بهره خواهد برد که نسل جدید این حافظه‌ها به شمار رفته و از LPDDR5X سریعتر به شمار می‌رود.

البته تضمینی نیست که محصولی نهایی از این رم‌ها استفاده کند. بنابراین ممکن است گوشی‌های مجهز به این تراشه از رم‌های LPDDR5T یا LPDDR5X استفاده کنند. در صورت استفاده از حافظه‌های کنونی LPDDR5X البته احتمالا امتیاز آن‌ها در بنچمارک انتوتو اندکی پایین‌تر باشد.

امتیازات اولیه تراشه‌های جدید کوالکام امیدوارکننده و جذاب به نظر می‌رسند و حاکی از غلبه پرچمداران آتی اندرویدی بر آیفون 15 پرو مکس هستند. در عین حال باید منتظر ماند و دید آیا در عمل نیز این تراشه‌ها قادر به ارائه کارآیی بالاتر در مقایسه با نسل قبل خواهند بود یا خیر!

کوالکام حدود دو هفته دیگر تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 را به‌طور رسمی رونمایی خواهد کرد.