خیره کننده ترین عکس های پانارومیک

خیره کننده ترین عکس های پانارومیک جهان در سال 2023 را تماشا کنید

برندگان چهاردهمین دوره‌ی جوایز بین‌المللی پانو اپسون معرفی شدند و برنده‌ی اصلی آن عکاس اسپانیایی  José D. Riquelme است؛ که خالق یکی از جذاب‌ترین و خیره کننده ترین عکس‌های پانارومیک جهان شد.

جوایز بین‌المللی پانو اپسون بهترین آثار عکاسان پانوراما در سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد و بزرگترین رقابت جهانی برای تصاویر پانوراما به شمار می‌رود. 2023 بار دیگر ثابت کرد که سالی واقعاً الهام‌بخش برای شرکت در جوایز pano بوده است و همه‌ی عکس‌ها از نظر کیفیت و خلاقیت عالی هستند. کریگ هکنبرگ مدیرعامل اپسون استرالیا می‌گوید: «ما مفتخر هستیم که از این جوایز حمایت می‌کنیم زیرا این جوایز عکاسان را در تمام سطوح مهارت و اقشار زندگی و همچنین از طریق علاقه‌شان به‌هم متصل می‌کند».

مسابقه امسال 4414 عکس از 1104 عکاس حرفه‌ای و آماتور از 102 کشور دریافت کرد. این نشان دهنده‌ی افزایش کلی تعداد شرکت کنندگان، نسبت به سال گذشته است.

خیره کننده ترین عکس های پانارومیک

بهترین عکس سال «غار ارواح» اثر José D. Riquelme (اسپانیا) |چهاردهمین جوایز بین المللی پانو اپسون

José D. Riquelme درباره‌ی این اثر درخشان خود می‌گوید: «پس از دهه‌ها بازدید از ایسلند و کاوش در سرزمین‌های باشکوه آن در یک توقف و استراحت، تصمیم گرفتم که دیدگاه خود را تغییر بدهم و بعد پهپادم را به فضا پرتاب کنم. در کمال تعجب من خیره کننده ترین عکس پانارومیک جهان را ثبت کردم. از بالا خطوط، پلی را تشکیل می‌دهند که از چپ به راست امتداد می‌یابد، در حالی که روی زمین اشکال انتزاعی از آب‌های جاری در رودخانه‌هایی که سرچشمه گرفته شده از یخچال‌های طبیعی هستند، پدیدار می‌شوند».

او یک عکاس اسپانیایی پرشور و خلاق از مناظر و شب‌ها محسوب می‌شود. علی‌رغم تجربه‌ی گسترده گرافیکی و چاپی خود، تنها هشت سال است که عکاسی می‌کند. در دو سال اول، او با یک گوشی هوشمند عکس می‌گرفت و در پیدا کردن ترکیب‌بندی‌های جالب در مکان‌های سنتی غیرفوتوژنیک تمرکز داشت.

خیره کننده ترین عکس های پانارومیک

بخش عکاس آزاد سال «تنها در تاریکی» اثر José D. Riquelme (اسپانیا) | چهاردهمین جوایز بین المللی پانو اپسون

جایزه‌ی بخش سیاره‌ RAW

خیره کننده ترین عکس های پانارومیک

بخش جایزه سیاره RAW «شبکه زرد 1» اثر Teo Chin Long (سنگاپور) | چهاردهمین جوایز بین المللی پانو اپسون

Teo Chin Long عکاس سنگاپوری برنده جایزه سیاره RAW امسال برای اثر شبکه زرد یک شد. این یکی از خیره کننده ترین عکس پانارومیک جهان به شمار می‌رود که در ویتنام گرفته شده است. توری بزرگ در تصویر مجهز شده به موتوری که با فعال شدن آن، تورها را بالا می‌برد و ماهی های گرفتار شده در آنها را می‌گیرد.

Teo Chin Long درباره‌ی عکس خود گفت: «خوشحال بودم که اینجا بودم تا این صحنه را در ساعات طلایی گرگ و میش مستند کنم. نور ملایم بود که می‌توانست با رنگ زرد تور هماهنگ شود و ترکیب فوق‌العاده‌ای ایجاد کند».

جایزه هنر دیجیتال اپسون

خیره کننده ترین عکس های پانارومیک

بخش جایزه هنر دیجیتال اپسون «تالار کنسرت دیزنی» (ایالت متحده آمریکا) اثر Swee Choo Oh |چهاردهمین جوایز بین المللی پانو اپسون

Swee Choo Oh عکاس آمریکایی، جایزه هنر دیجیتال اپسون را برای عکسش؛ از سالن کنسرت نمادین والت دیزنی گری در لس آنجلس دریافت کرد.

جایزه‌ی بخش محیط ساخته شده

خیره کننده ترین عکس های پانارومیک

جایزه بخش محیط ساخته شده- نایب قهرمان کلی در رقابت آزاد «گرداب اردک ها» (ویتنام) اثر Cao Ky Nhan |چهاردهمین جوایز بین المللی پانو اپسون

Cao Ky Nhan از ویتنام در رده‌ی باز، مقام دوم را به دست آورد و برای تصویری جذاب از اردک‌های متحرک در بخش محیط ساخته شده برنده شد.

او درباره‌ی اثر خود چنین می‌گوید: « من تجربه‌ی قابل توجهی در عکاسی از گله‌ی اردک‌ها دارم، بنابر این رفتار آ‌ن‌ها را به خوبی درک می‌کنم. عکس گرداب اردک‌ها را حوالی ساعت 5 عصر عکاسی کردم. در آن زمان نور هنوز کاملاً قوی بود و رنگ طلایی زیبایی داشت. وقتی زمان غذا دادن فرا می‌رسد، صاحب اردک‌ها غذا می‌آورد و آن‌ها را صدا می‌کند و هزاران اردک با سرعت به سمت او آمده و دورش می‌دوند. برای ثبت حرکت آن‌ها از یک پهپاد استفاده کردم و یک فیلتر چگالی خنثی (ND) به دوربین اضافه کردم. در واقع قصد من این بود که سرعت شاتر راپایین بیاورم. به این ترتیب با یک تصویر ثابت توانستم حرکت چرخشی اردک ها را ثبت کنم. در آن لحظه، حرکت آن‌ها شبیه یک گرداب بود».

عکاس آماتور سال و برنده‌ی بخش طبیعت و منظره

خیره کننده ترین عکس های پانارومیک

بخش عکاس آماتور سال و طبیعت_ منظره «هنر جک فیش» (اسپانیا) اثر Merche Llobera |چهاردهمین جوایز بین المللی پانو اپسون

Merche Llobera از اسپانیا برنده دسته‌های آماتور و طبیعت و منظره، برای سه تصویر پانورامای زیر آب، هنر جک ماهی، همه‌چیز می‌توانید بخورید و ارواح دریا شد. اثر او تصویری از گردباد را نشان می‌دهد که توسط ماهی‌های آب‌های پارک ملی دریایی کابو پولمو کشور مکزیک ایجاد شده است.

خیره کننده ترین عکس های پانارومیک

بخش عکاس آماتور سال و طبیعت_ منظره «همه‌ی آن چیزی که می توانید بخورید» (اسپانیا) اثر Merche Llobera |چهاردهمین جوایز بین المللی پانو اپسون

در All You Can Eat یک باکلان بین دسته‌های مختلف ماهی شنا می‌کند و از یک شام احتمالی به شام دیگر می‌رود. این تصویر در ریف Swanee ثبت شده است.

خیره کننده ترین عکس های پانارومیک

بخش عکاس آماتور سال و طبیعت_ منظره «ارواح دریا» (اسپانیا) اثر Merche Llobera | چهاردهمین جوایز بین المللی پانو اپسون

غلافی از دلفین‌های معمولی در حالی که به سرعت به سمت دوربین در حال شنا کردن هستند، بلافاصله تصویر آن‌ها ثبت می‌شود. بیانیه‌ی Merche Llobera دربارهی عکس‌‌های‌اش: «چشمان باهوش آن‌ها به من دوخته شده بود که حالتی ازکنجکاوی و بازیگوشی را نشان می‌داد. مشخص است که این دلفین‌ها عادت چندانی به دیدن انسان‌ها در دنیای زیر آب نداشتند، زیرا به نظر می‌رسد بسیار مجذوب این برخورد شده‌اند».

نفر دوم جایزه‌ی آماتور و برنده‌ی بخش محیط ساخته شده

خیره کننده ترین عکس های پانارومیک

نفر دوم جایزه‌ی آماتور و برنده‌ی بخش محیط ساخته شده «اینکای عرفانی» (پرو) اثر Hung Chang Lin |چهاردهمین جوایز بین المللی پانو اپسون

Hung Chang Lin از کشور تایوان این عکس شگفت‌انگیز را در پرو گرفته است. او می‌گوید: «این اولین بار بود که در پرو بودم. همه چیز برای من مرموز بود. من می‌دانم که ماچو پیچو یک مقصد گردشگری بسیار محبوب در جهان است. برای گرفتن عکس از تمدن واقعی اینکاها زمانی که هیچ‌کس آنجا نبود، قبل از طلوع صبح از پای کوه به راه افتادم و زمان باورنکردنی طول کشید تا به دروازه‌ی بلیت برسم. وقتی وارد ماچو پیچو شدم، آسمان هنوز پر از ابرهای تیره بود و نم نم باران ملایمی در هوا بود. اما زمانی که سرانجام نقطه‌ی ایده‌آل خود را پیدا کردم، خورشید از میان ابرها عبور کرد و ساختمان‌های اینکاها به نظر می‌رساند که در ابرها شناور هستند. من در آن لحظه بسیار متاثر شدم».

جایزه کیوریتور

خیره کننده ترین عکس های پانارومیک

جایزه بخش کیوریتور «کلیسا» (لهستان) اثر Krzysztof Browko |چهاردهمین جوایز بین المللی پانو اپسون

در یک سفر عکاسی پاییزی به استونی، عکاس لهستانی Krzysztof Browko این تصویر باورنکردنی را از کلیسای سنت توماس ثبت کرد؛ که به نظر می‌رسد از بستر یک مه بیرون آمده است.

برندگان بیشتر

2023 مجموعه‌ای متنوع از تصاویری است که جا به جا شدن مرزهای جدیدی در عکاسی را نشان می‌دهد. مانند پانورامای چشم‌گیر زیر آب Merche Llobera. همچنین عملکرد قوی شرکت‌کنندگان از آسیای جنوب شرقی و اروپا در سال جاری بسیار قابل توجه است، که این یعنی از آن مناطق ورودی‌های بیشتری را داشته‌ایم. همیشه دیدن پیشرفت سال به سال مسابقات هیجان انگیز بوده و سال 2023 بدون شک از این قاعده مستثنی نیست.

خیره کننده ترین عکس های پانارومیک

جایزه نیکون استرالیا 2023 «از پشت بپرید بیرون» (استرالیا) اثر Jon Vause |چهاردهمین جوایز بین المللی پانو اپسون

خیره کننده ترین عکس های پانارومیک

بخش تصویر هوایی با بالاترین امتیاز «بر فراز ابرها» (ایالت متحده آمریکا) اثر Spencer Cox |چهاردهمین جوایز بین المللی پانو اپسون

خیره کننده ترین عکس های پانارومیک

بخش تصویر هوایی با بالاترین امتیاز «خطوط طبیعت» (لهستان) اثر Marek Biegalski |چهاردهمین جوایز بین المللی پانو اپسون

خیره کننده ترین عکس های پانارومیک

بالاترین امتیاز بخش VRP در هر دسته‌ تصویری «Zaanse Schans» (اسپانیا) اثر Obed Garcia |چهاردهمین جوایز بین المللی پانو اپسون

خیره کننده ترین عکس های پانارومیک

خیره کننده ترین عکس های پانارومیک

بالاترین امتیاز عضو APP «لبه های فرسوده عقل کامل» (کانادا) اثر Blake Randall |چهاردهمین جوایز بین المللی پانو اپسون

خیره کننده ترین عکس های پانارومیک

بخش تصویر عمودی با بالاترین امتیاز «فانتوم منحنی» (چین) اثر Shuchuan Liu |چهاردهمین جوایز بین المللی پانو اپسون

 

عکاسان برای دریافت جایزه کلی به ارزش بیش از 40000 دلار و از جمله 14000 دلار به صورت نقدی رقابت کردند. José D. Riquelme، برنده رتبه اول جایزه Open Award، 3000 دلار پول نقد، یک چاپگر Epson SureColor P-7070 را دریافت کرد. جوایز ویژه خاص شامل جایزه RAW Planet، جایزه هنر دیجیتال اپسون و جایزه متصدی شامل جوایز نقدی عمده تا سقف 2000 دلار بودند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*