همراه اول، پلتفرم مرکز نوآوری پزشکی ایران

مرکز نوآوری پزشکی در کشور با مشارکت همراه اول راه اندازی می‌شود

دانشگاه علوم پزشکی تهران با مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های همراه اول، به‌دنبال راه‌اندازی «مرکز نوآوری پزشکی» در کشور است که می‌تواند حوزه سلامت دیجیتال را متحول کند.

دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری شرکت همراه اول، تفاهم‌نامه‌ای را در جهت «راه اندازی و توسعه مرکز نوآوری مشترک» امضا کرده‌اند. این تفاهم‌نامه طی رویدادی در روز شنبه ۱۵ مهر ماه با حضور مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل شرکت همراه اول و حسین قناعتی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه جمعی از مدیران ارسد این دو مجموعه به امضا رسیده است.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه، توسعه خدمات در حوزه‌های مختلف فناوری از جمله هوش مصنوعی، سلامت دیجیتال و تکنولوژی‌های بروز در حوزه آموزش پزشکی با همکاری این دو مجموعه خواهد بود. مدیرعامل همراه اول با اشاره به ۷۰ میلیون کاربر فعال روزانه روی شبکه این شرکت ارتباطی، می‌گوید که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون سیم کارت همراه اول در کشور عرضه شده و در کنار آن، زیرساخت‌های لازم برای توسعه سرویس‌های بومی و سکوهای دیجیتالی هم ارتقا یافته است.

همراه اول، پلتفرم مرکز نوآوری پزشکی ایران

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای همراه اول در همکاری برای راه‌اندازی پلتفرم‌های بومی، اپلیکیشن شاد بوده است. اپلیکیشنی که در زمان اوج‌گیری ویروس کرونا به کمک نظام آموزشی کشور آمد تا کلاس‌های مدارس به‌صورت آنلاین دایر شود.

اخوان بهبابادی می‌گوید که از صفر تا صد ساخت و توسعه شبکه شاد توسط همراه اول انجام شده است و در حال حاضر نیز بیش از هشت میلیون دانش اموزش از سراسر کشور مشغول استفاده از خدمات این پلتفرم هستند.

همراه اول پلتفرم مرکز نوآوری پزشکی را برای تمام مراکز دانشگاهی می‌سازد

به اعتقاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، همکاری با همراه اول می‌تواند به توسعه پلتفرمی کمک کند که توسط تمام مراکز دانشگاهی برای توسعه هرچه بهتر حوزه سلامت مورد استفاده قرار بگیرد و با امکاناتی که در اختیار مصرف‌کنندگان می‌گذارد، حتی مشتریان خارجی را هم جذب خودش کند.

همراه اول، پلتفرم مرکز نوآوری پزشکی ایران

به‌عنوان مثال عربستان سعودی که در همسایگی ایران قرار دارد، سالانه درآمد ۲۰ میلیارد دلاری از توریسم سلامت را کسب می‌کند. با توجه به پتانسیل زیادی که در ایران برای جذب توریست سلامت وجود دارد، توسعه زیرساخت‌های دیجیتال لازم می‌تواند نقش بسیار مؤثری را در افزایش درآمدزایی در این حوزه ایفا کند. به‌طور مثال توریست‌های خارجی می‌توانند یک پیوند مغز و استخوان را با هزینه‌ای در حدود ۱۰ هزار دلار در بیمارستان‌های دولتی تهران انجام دهند، در حالی که همین خدمات پزشکی را باید در کشوری مثل ترکیه با قیمتی فراتر از ۵۰ هزار دلار انجام دهند!

اکنون همراه اول نقش پررنگی در توسعه مرکز نوآوری پزشکی خواهد داشت. در واقع دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه‌های مختلف سخت افزاری، نرم افزاری، مهندسی و فکری باید از نیروهای اپراتور اول کشور کمک بگیرد. در این راستا، طرح «زیست بوم توسعه سلامت دیجیتال و هوش مصنوعی» قرار است جهت استفاده در کلیه بیمارستان‌ها و کلیه مراکز پزشکی، در نظام سلامت و فناوری‌های نوین آموزش پزشکی به‌کار گرفته شود.

نقش همراه اول در این همکاری، بهره‌مندی از پتانسیل‌های موجود در جهت راه‌اندازی و توسعه زیرساخت‌های لازم برای پلتفرم مرکز نوآوری پزشکی است که در زمینه‌های مختلفی فعالیت خواهد کرد. دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز وظیفه هماهنگی‌ها جهت همکاری بین مراکز پزشکی و درمانی و دیگر نهادهای ذی‌ربط را بر عهده خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*