جریمه ۱۰ هزار میلیارد ریالی برای یک خودرو ساز داخلی به خاطر گرانفروشی

تخلف و گرانفروشی یک شرکت خودروساز داخلی که هنوز نامی از آن افشا نشده است، جریمه ۱۰ هزار میلیارد ریالی را برای این شرکت رقم زد.

شعبه 7 رسیدگی به تخلفات مهم و کشوری سازمان تعزیرات حکومتی به تخلف یک شرکت خودروسازی مبنی بر گران فروشی نصب تجهیزات 2647 خودرو رسیدگی کرد.

بر اساس گزارش کارشناسی سازمان حمایت، اقلامی از قبیل کفی صندوق عقب، کفی سه بعدی و صندلی های چرمی، از ابتدایی ترین لوازم جانبی خودرو است و برای چنین قطعاتی نباید پول اضافه دریافت شود؛ اما شرکت خودروساز بابت این تجهیزات برای هر خودرو مبلغ 98 میلیون و 100 هزار ریال اضافه از مشتریان دریافت کرده است.

همچنین بخوانید:

جریمه وحشتناک ۱۳۸ هزار میلیارد ریالی برای بهمن موتور

سازمان حمایت، مبلغ کل گران فروشی را 259 میلیارد و 670 میلیون ریال اعلام کرده و افزونه است که با توجه به اینکه شعبه رسیدگی کننده هیچ مدرکی مبنی بر رضایت مشتریان برای نصب ارائه نکرده و با عنایت به سابقه تخلف، شرکت به پرداخت 10 هزار و 387 میلیارد ریال جزای نقدی و پلمپ پروانه شرکت و استرداد وجوه اضافی به خریداران خودرو در سال 1401 محکوم شده است.

برابر قانون، شرکت مذکور میبایست شش ماه از دریافت هرگونه خدمات دولتی محروم می شد، اما جهت حمایت از تولید داخلی، مجازات جایگزین تعیین، و این شرکت به پرداخت 3 میلیارد و ۱۷۲ میلیون ریال جریمه محکوم شد. علاوه بر این، مدیرعامل شرکت هم به پرداخت ۶ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. همچنین کل مبلغ اضافه دریافت خودروساز که معادل 259 میلیارد و 670 میلیون ریال است، به خریداران عودت داده خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*