کانسپت تانگ جنگی گروه هیوندای

آخرین شاهکار هیوندای، یک تانک جنگی با شکل و شمایل فضایی است + عکس

گروه هیوندای به‌تازگی از یک تانک جنگی پنهان کار با طراحی آینده‌گرایانه شبیه به فیلم‌های علمی-تخیلی و سیستم‌های پیشرفته نظامی رونمایی کرد.

معمولاً نام «هیوندای» سدان‌ها یا کراس اوورهای خانوادگی جذاب را در ذهنتان تداعی می‌کند و شاید «تانک» آخرین محصولی باشد که از این خودروساز انتظار داشته باشید. با این حال، گروه هیوندای به‌عنوان شرکت مادر این خودروساز دارای زیرمجموعه‌های مختلفی است که یکی از آن‌ها با نام «هیوندای روتم» (Hyundai Rotem) اخیراً از یک تانک جنگی با طراحی آینده‌گرایانه پرده‌برداری کرده است.

رونمایی گروه هیوندای از کانسپت تانک جنگی پنهان‌کار

کانسپت تانگ جنگی گروه هیوندای

هیوندای روتم که پیش‌تر صرفاً با نام روتم شناخته می‌شد، در ترابری ریلی و همچنین صنایع دفاعی فعالیت می‌کند؛ به‌طور دقیق‌تر، این شرکت به توسعه تانک، خودروهای زرهی و سیستم‌های سلاح پیشرفته بدون اپراتور انسانی می‌پردازد. این شرکت اخیراً طی نمایشگاه بین‌المللی طراحی و هوافضای سئول (Seoul International Aerospace & Design Exhibition) کانسپت تانک جدیدی را به نمایش گذاشت که پیش‌نمایشی را از نسل جدید «تانک‌های اصلی میدان نبرد» ارائه می‌کند.

کانسپت تانگ جنگی گروه هیوندای

این تانک که به‌ادعای هیوندای روتم «آینده خودروهای جنگی زمینی» را به تصویر می‌کشد، بدون سرنشین از راه دور کنترل می‌شود. حتی بنا به شنیده‌ها، یک سیستم حفاظتی فعال جهت دفع شلیک‌های سلاح‌های ضدتانک در آن پیاده‌سازی شده است. یک پهپاد چندمنظوره هم این تانک را همراهی می‌کند تا با ارزیابی محیط اطراف، اطلاعات لازم را به آن ارائه بدهد.

کانسپت تانگ جنگی گروه هیوندای

ساخته زیرمجموعه گروه Hyundai که در دو رنگ خاکستری و کِرِم کم‌رنگ به نمایش گذاشته شده، دارای طراحی آینده‌گرایانه با زوایای برجسته فراوان است. همچنین در قسمت‌های مختلف بدنه آن از جمله برجک الگویی کندومانند به چشم می‌خورد؛ این الگوها با پراکنده کردن امواج رادار از شناسایی تانک توسط رادارها جلوگیری می‌کنند.

هیوندای روتم می‌گوید تانکی که به‌تازگی معرفی کرده، در مقطع کنونی در مرحله کانسپت یا ایده‌پردازی به سر می‌برد و هنوز بازه زمانی مشخصی را برای تولید انبوه آن در نظر نگرفته است. البته همان‌طور که این شرکت خاطرنشان کرده است، جهت تولید این تانک باید تقاضای دولت‌های مختلف را داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*