بهترین لپ تاپ های اقتصادی سال ۲۰۲۳

بهترین لپ تاپ های ویندوزی بازار در سال 2023

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین لپ تاپ های ویندوزی سال 2023 بازار در کلاس‌های عملکردی و قیمتی مختلف. اگر قصد خرید لپ تاپ در آینده نزدیک را دارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید!

مایکروسافت با سیستم عامل ویندوز حضور پررنگی در بازار لپ تاپ ها داشته و به دلیل تنوع فراوان و حضور برندهای مختلف تولیدکننده لپ تاپ های ویندوزی بخش اعظم این بازار را در دست دارد. لپ تاپ های ویندوزی پاسخگوی نیاز اکثر کاربران بوده و از مدل‌های فوق‌العاده باریک و سبک گرفته تا هیولاهای عظیم‌الجثه و قدرتمند مخصوص گیمینگ و یا پردازش‌های سنگین را در بر می‌گیرند.

البته مک او اس و لینوکس جایگزین‌های مناسبی برای ویندوز و لپ تاپ های مجهز به این سیستم عامل به شمار می‌روند. با این حال تنوع بی‌رقیب لپ تاپ های ویندوزی آن‌ها را به گزینه‌هایی ایده‌آل برای بسیاری افراد تبدیل کرده است.

البته این تنوع در کنار این که گزینه‌های فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، انتخاب یک محصول ایده‌آل که با نیازهای کاربران همسان باشد را سخت‌تر کرده است. به همین جهت خرید یک لپ تاپ ویندوزی مناسب بسیار سخت‌تر از خرید یک مک بوک است.

به همین جهت قصد داریم در ادامه این متن به معرفی تعدادی از بهترین لپ تاپ های ویندوزی سال 2023 بازار در دسته‌های مختلف بپردازیم و هریک را به‌طور مختصر بررسی کنیم.

بهترین لپ تاپ های ویندوز سال 2023 برای کاربری های مختلف

به دلیل تنوع لپ تاپ های ویندوزی، محصولات متفاوتی در هر دسته مختلف قرار دارند. به همین جهت در ادامه این متن بهترین محصولات بازار در هریک از این دسته‌ها را معرفی خواهیم کرد.

بهترین لپ تاپ اقتصادی: ایسر سوییفت 3 – Acer Swift 3

ایسر سوییفت 3

افرادی که به دنبال یک لپ تاپ خوش قیمت، کارآمد و خوش‌دست می‌گردند، احتمالا Acer Swift 3 را خواهند پسندید. این لپ تاپ از جنس آلومینیوم ساخته شده و ضمن ارائه طراحی باریک و سبک، از پردازنده اینتل Core i7 هم بهره می‌برد. از سوی دیگر، کاربران حرفه‌ای‌تر هم احتمالا از ابعاد جمع و جور و وزن کم این لپ تاپ استقبال خواهند کرد. البته اگر قصد برقراری کنفرانس‌های ویدیویی با این لپ تاپ را داشته باشید، احتمالا کیفیت بد وبکم آن شما را ناامید خواهد کرد.

صفحه نمایش 14 اینچی این لپ تاپ از پانل‌های IPS بهره برده و رزولوشن 1920 در 1080 پیکسلی ارائه می‌کند. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش حدود 280 نیت بوده و کیفیت تصاویر و رنگ آن بسیار بالا ارزیابی می‌شود. این صفحه نمایش همچنین رنگ‌ها را بسیار دقیق و پرجزئیات نمایش می‌دهد و زاویه دید بسیار خوبی هم ارائه می‌کند.

همچنین عملکرد کارت گرافیک این دستگاه هم برای انجام کارهای روزمره اعم از امور مدرسه، محیط کار یا دفتر کاملا کافی‌ست. علاوه بر این، استریم محتوای ویدیویی و تماشای ویدیو در این لپ تاپ نیز با کیفیت قابل قبولی امکان‌پذیر است.

در گجت نیوز بخوانید:

بهترین لپ تاپ های اقتصادی سال ۲۰۲۳

البته مشخصات فنی این دستگاه اصلا برای انجام بازی‌های ویدیویی جدید مناسب نیست و نرخ رفرش 60 هرتزی صفحه هم اجرای بازی‌های روز را با چالش روبرو می‌کند. بنابراین اگر دنبال خرید یک لپ تاپ ویندوزی برای انجام بازی هستید، ایسر سوییفت 3 گزینه چندان مناسبی برای شما نیست.

کیبورد Acer Swift 3 همچنین به نور پس زمینه مجهز بوده و پورت‌های فراوان آن نیز اتصال اکسسوری های مختلف به آن را به‌راحتی ممکن می‌کنند.

به‌طور کلی، ایسر سوییفت 3 بهترین لپ تاپ اقتصادی ویندوزی در سال 2023 به شمار می‌رود که ارزش خرید بسیار بالایی داشته و عملکردی بسیار بهتر از اکثر محصولات هم‌رده‌اش دارد.

نقاط قوتنقاط ضعف
کیفیت ساخت بسیار خوبنبود درگاه کارت حافظه میکرو اس دی
طراحی سبک و جمع و جوروبکم ضعیف
نور پس زمینه کیبورد
عملکرد خوب در امور روزمره

بهترین لپ تاپ گیمینگ: ریزر بلید 17 – Razer Blade 17

بهترین لپ تاپ ویندوزی 2023

در میان محصولات مختلف بازار، بهترین لپ تاپ گیمینگ ویندوزی سال 2023، ریزر بلید 17 است که تمامی مشخصاتی که برای اجرای سنگین‌ترین و پرجزئیات‌ترین بازی‌های روز مورد نیاز است را در اختیارتان قرار می‌دهد. بنابراین چه گیمر مبتدی باشید و چه حرفه‌ای، می‌توانید از تجربه عناوین مورد علاقه خود روی این دستگاه لذت ببرید.

Razer Blade 17 با بهره‌گیری از کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti از پس اجرای تمامی بازی‌های روز با بالاترین گرافیک و نرخ فریم بر خواهد آمد. علاوه بر این، پردازنده نسل دوازدهمی Core i9 به کار رفته در این دستگاه نیز آن را به یک هیولا در امر پردازش تبدیل خواهد کرد.

همچنین از دیگر ویژگی‌های فنی این لپ تاپ توانمند هم می‌توان به 16 گیگ رم، یک ترابایت حافظه SSD و صفحه نمایش 17 اینچی با رزولوشن QHD و نرخ رفرش 240 هرتزی اشاره کرد که روان‌ترین تجربه گیمینگ در دنیا را در اختیارتان قرار خواهد داد. بعلاوه، تکنولوژی G-Sync به کار رفته در این دستگاه نیز مانع برش تصویر در حین اجرای بازی‌های سنگین می‌شود.

علاقمندان به این لپ تاپ قدرتمند البته می‌توانند مدل دیگری از آن با صفحه نمایش اولترا اچ دی و نرخ رفرش 144 هرتز را نیز انتخاب کنند. این مدل از یک رم 32 گیگابایتی بهره می‌برد که دو برابر مدل پایه است و گیمرها را تا چند سال بیمه خواهد کرد! همچنین پشتیبانی از وای فای 6E و بلوتوث 5.2 هم اتصال سریع و بدون اشکال این دستگاه را تضمین خواهند کرد.

ریزر بلید 17 به‌طور پیش فرض به سیستم عامل ویندوز 11 نسخه Home Edition مجهز است و مجموعه گسترده‌ای از پورت ها اعم از HDMI 2.1، USB-A، USB-C و جک هدفون را هم ارائه می‌کند. بعلاوه، وبکم این لپ تاپ رزولوشن فول اچ دی داشته و اسپیکر هشت کاناله به همراه چهار توییتر و چهار ساب ووفر برای ارائه صدای محیطی باکیفیت از دیگر مشخصات این لپ تاپ قدرتمند به شمار می‌روند.

نقاط قوتنقاط ضعف
مجموعه گسترده پورت‌هاعمر باتری ضعیف
کیفیت ساخت بالاقیمت بالا
تهویه هوای بهتر و صدای کمتر نسبت به مدل‌های پیشین
صفحه نمایش پرجزئیات و باکیفیت

بهترین لپ تاپ 2 در 1: لنوو یوگا 7 آی – Lenovo Yoga 7i

لنوو یوگا 7 آی

علاقمندان به لپ تاپ های 2 در 1 بعید است گزینه‌ای بهتر از یوگا 7 آی لنوو را در بازار پیدا کنند. این محصول مشخصات فنی مناسبی داشته و قادر است عملکرد کلی بسیار خوبی ارائه کند. علاوه بر این، ابعاد جمع و جور و وزن کم این لپ تاپ هم آن را به گزینه‌ای مناسب برای افرادی که به سفر علاقمند هستند و عادت دارند لپ تاپشان را در هر شرایطی همراهشان داشته باشند، تبدیل می‌کند.

این لپ تاپ عمر باتری بسیار خوبی داشته و قادر است حداکثر 15 ساعت شارژدهی داشته باشد. علاوه بر این، وبکم 1080p آن هم برای برقراری تماس‌های ویدیویی عالی و کم نقص است. همچنین عملکرد فنی آن نیز با در نظر گرفتن کلاس قیمتی، قابل قبول به نظر می‌رسد. عملکرد آن برای انجام کارهای روزمره فراتر از انتظار است و حتی می‌توان برخی کارهای سنگین‌تر مانند ویرایش ویدیوهای سبک یا برنامه نویسی مقدماتی را نیز بدون هیچ مشکلی روی آن انجام داد. در این میان، صفحه نمایش لمسی و پشتیبانی از قلم‌های استایلوس هم برگ برنده دیگری برای لپ تاپ دوکاره Lenovo Yoga 7i به شمار می‌روند.

این لپ تاپ از پردازنده اینتل Core i5-1240P در کنار هشت گیگ رم بهره برده و کارت گرافیک یکپارچه آن نیز از پس اجرای بسیاری بازی‌های چند سال اخیر برخواهد آمد. البته نباید انتظار داشته باشید که بتوان بازی‌های سنگین روز را با بالاتری کیفیت روی این لپ تاپ اجرا کرد!

بعلاوه، تماشای فیلم و سریال نیز روی صفحه نمایش بزرگ و روشن با رزولوشن 2.5K آن با بهترین کیفیت امکان‌پذیر بوده و پشتیبانی از دالبی ویژن هم نکته مثبت دیگری از این لپ تاپ است که تماشای محتوای چندرسانه‌ای با آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

لنوو چندین مدل مختلف از Yoga 7i را روانه بازار کرده است. بنابراین می‌توانید بسته به نیاز خود از میان اندازه‌های مختلف صفحه نمایش و مشخصات فنی گوناگون، یکی را انتخاب کنید.

نقاط قوتنقاط ضعف
عمر باتری فوق‌العادهنبود قلم استایلوس در جعبه
کیفیت ساخت عالی
وبکم با رزولوشن 1080p
قیمت رقابتی
وزن کم و ابعاد جمع و جور

بهترین لپ تاپ با صفحه نمایش اولد: دل ایکس پی اس 13 9310 – Dell XPS 13 9310

بهترین لپ تاپ ویندوزی 2023

مدل 9310 لپ تاپ XPS 13 دل گزینه‌ای فوق‌العاده برای افرادی به شمار می‌رود که به یک لپ تاپ ویندوزی با صفحه نمایش اولد باکیفیت نیازمندند. رزولوشن 3.5K این صفحه نمایش خیره‌کننده بوده و حداکثر روشنایی 400 نیتی آن نیز استفاده از آن را در تمامی شرایط، حتی زیر نور مستقیم خورشید، امکان‌پذیر می‌کند.

اسپیکرهای دوگانه 2.5 واتی به کار رفته در این لپ تاپ کیفیت صدای خوبی دارند؛ هرچند که فرکانس‌های پایین و متوسط این اسپیکرها اندکی ضعیف بوده و برای ارائه تجربه پریمیوم، نیازمند اسپیکرهای قدرتمند خارجی است. با این وجود، کیفیت اسپیکرهای این محصول دل برای گوش کردن به وبینارها و پادکست‌ها عالی ارزیابی می‌شود!

در عین حال، کیفیت وبکم این دستگاه آن‌طور که انتظار می‌رود، بالا نیست و حتی کیفیت صدای ورودی آن نیز چنگی به دل نمی‌زند!

اگر زیاد سفر می‌کنید، باید بدانید که صفحه نمایش OLED این دستگاه باعث افزایش مصرف باتری آن خواهد شد. البته شارژدهی باتری در این لپ تاپ به هیچ وجه بد نیست و بر اساس آمار رسمی، حدود 7.5 ساعت استریم را پشتیبانی می‌کند. با این وجود اگر عمر باتری برای شما اولویت زیادی دارد، بهتر است دنبال مدل‌های بدون صفحه نمایش اولد این دستگاه باشید.

ابعاد XPS 13 9310 نسبت به اندازه 13 اینچی صفحه نمایش آن ایده‌آل ارزیابی شده و حاشیه‌های باریک صفحه نمایش و طراحی مدرن، مهم‌ترین دلایل این مساله هستند. دل همچنین موفق شده کیبورد و تاچ پد بزرگی را هم در این لپ تاپ کوچک تعبیه کند تا عملکرد آن برای افرادی که به دنبال تایپ کردن فراوان با آن هستند نیز ارتقا یابد!

سی پی یوی به کار رفته در این لپ تاپ جذاب DELL هم قدرت مناسبی داشته و به‌راحتی از پس امور روزمره برخواهد آمد. با این حال انتظار نداشته باشید که چندین برنامه سنگین یا بازی‌های پرجزئیات و پرگرافیک به‌سادگی روی این دستگاه اجرا شوند!

نقاط قوتنقاط ضعف
عمر باتری قابل قبول با در نظر گرفتن صفحه نمایش اولدوبکم ضعیف
حاشیه‌های بسیار باریکفقدان برخی پورت‌های ضروری
کیبورد و تاچ پد بزرگ و راحتعدم امکان غیرفعال کردن مدل OLED صفحه نمایش
کیفیت ساخت بسیار خوب
نسبت کنتراست 1500:1

بهترین لپ تاپ با صفحه نمایش 4K: دل ایکس پی اس 17 9720 – Dell XPS 17 9720

دل ایکس پی اس 9720

مدل 9720 لپ تاپ دل ایکس پی اس 17 به پردازنده نسل دوازده Core i7 اینتل مجهز بوده و مثل همیشه کاملا قابل شخصی‌سازی است. بنابراین کاربران می‌توانند بسته به نیاز و بودجه خود، مدل مناسب را انتخاب کنند. مدل 9720 قیمت مناسب‌تری در مقایسه با برخی مدل‌های دیگر XPS 17 داشته و به‌عنوان یک لپ تاپ همه‌فن‌حریف محصولی مناسب به شمار می‌رود.

این لپ تاپ به‌طور پیش فرض از نسخه Home ویندوز 11 بهره می‌برد. با این وجود نسخه‌های پریمیوم‌تر XPS 17 به نسخه Pro ویندوز 11 مجهز خواهند بود.

در کنار پردازنده سریع، مهم‌ترین مشخصه این لپ تاپ دل، صفحه نمایش UHD+ آن در کنار کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3050 است. علاوه بر این، 16 گیگ رم و 512 گیگ حافظه داخلی هم در این دستگاه به کار رفته‌اند تا با محصولی بسیار کارآمد و قدرتمند طرف باشیم. البته طراحان، گیمرها و ویرایش‌کنندگان ویدیو احتمالا به مدل‌های قدرتمندتر این دستگاه نیاز خواهند داشت. با این وجود کاربران معمولی احتمالا از تجربه کار با این لپ تاپ لذت خواهند برد.

طراحی مدل 9720 مشابه با سایر اعضای خانواده ایکس پی اس دل باکیفیت انجام شده و از یک پوسته آلومینیومی و شاسی فیبر کربنی تشکیل خواهد شد. صفحه نمایش این دستگاه نیز عملا بدون حاشیه بوده و با توانایی نمایش طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، حداکثر روشنایی 500 نیتی و نرخ رفرش 60 هرتز تجربه بصری فوق‌العاده‌ای را برای علاقمندان رقم خواهند زد.

البته در کنار همه این مزایا نباید از وزن بیش از اندازه این دستگاه نیز غافل شد. بنابراین اگر به دنبال یک لپ تاپ سبک هستید که آن را همه جا با خود حمل کنید، شاید Dell XPS 17 9720 گزینه مناسبی برای شما نباشد!

در عین حال، این لپ تاپ نیز یکی از بهترین لپ تاپ های ویندوزی سال 2023 است که می‌تواند عملکردی مطمئن و تجربه بصری بی‌تکراری ارائه دهد.

نقاط قوتنقاط ضعف
صفحه نمایش بدون حاشیه InfinityEdgeکیفیت پایین وبکم
عمر باتری مناسب
کیبورد و ترک پد راحت
کیفیت ساخت عالی
چهار درگاه تاندربولت

بهترین لپ تاپ 3 در 1: مایکروسافت سرفیس لپ تاپ استودیو – Microsoft Surface Laptop Studio

سرفیس لپ تاپ استودیو

اگر به دنبال یک لپ تاپ ویندوزی پریمیوم و همه فن حریف می‌گردید، سرفیس لپ تاپ استودیو بهترین گزینه برای شماست. این لپ تاپ یک محصول هیبریدی است که ترکیبی از لپ تاپ، تبلت و مد سوم مخصوص نمایش محتوا (Stage) به شمار رفته و به‌راحتی بین این مدها قابل جابجایی است.

صفحه نمایش این لپ تاپ جذاب علیرغم این که 4K نیست؛ اما تصاویری واضح و باکیفیت را نمایش می‌‌دهد. این صفحه نمایش محدوده گسترده‌ای از طیف‌های رنگی را به تصویر کشیده و حداکثر روشنایی 500 نیت دارد. علاوه بر این، اسپیکرهای به کار رفته در سرفیس لپ تاپ استودیو کیفیت فوق‌العاده‌ای داشته و قادر است در شدت‌های بالای صدا نیز کیفیت را به‌خوبی حفظ کند.‌ البته پخش فرکانس‌های پایین توسط این اسپیکرها چندان تعریفی نیست و کسانی که به دنبال تجربه صوتی منحصربفرد می‌گردند، باید اسپیکری خارجی را به‌صورت جداگانه برای این لپ تاپ خریداری کنند.

طراحی جذاب این لپ تاپ در کنار مشخصات فنی فوق‌العاده‌اش آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای طراحان و ویرایشگرها تبدیل می‌کند. سرفیس لپ تاپ استودیو از پردازنده نسل یازدهمی اینتل Core i7 استفاده کرده و 32 گیگ رم دارد. علاوه بر این، کارت گرافیکی انویدیا RTX 3050 Ti نیز امکان انجام بازی های ویدیویی سنگین توسط این دستگاه را نیز فراهم می‌کند. البته برای تجربه بازی‌های مدرن و پرجزئیات، احتمالا باید تنظیمات گرافیکی را کمی پایین بیاورید. با این وجود می‌توانید مطمئن باشید هیچ عنوانی نیست که روی لپ تاپ جدیدتان اجرا نشود!

محصول جدید سرفیس همچنین برای انجام کارهای اداری هم بسیار مناسب است؛ هرچند که وزن سنگین و کمبود پورت‌های این دستگاه، حمل‌پذیری آن را تحت تاثیر قرار داده است. در عین حال، وبکم این دستگاه نیز رزولوشن 1080p داشته و کیفیتی بسیار خوب و تصاویری واضح را ثبت می‌کند؛ ضمن این که شارژدهی باتری نیز بسیار عالی است.

نقاط قوتنقاط ضعف
کیبورد راحت و ترک پد بزرگکمبود پورت
عمر باتری بسیار خوبعدم تعبیه قلم استایلوس در جعبه محصول
عملکرد قدرتمند
وبکم باکیفیت
کیفیت صدای بسیار خوب

بهترین وبکم: سامسونگ گلکسی بوک 2 پرو 360 – Samsung Galaxy Book 2 Pro 360

گلکسی بوک 2 پرو 360

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های ویندوزی سال 2023 هم گلکسی بوک 2 پرو 360 سامسونگ است که محصولی 2 در 1 به شمار رفته و وبکم فوق‌العاده‌ای دارد.‌ وبکم به کار رفته در این دستگاه رزولوشن 1080p داشته و قابلیت‌های پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد. این وبکم برای جلسات زوم، شرکت در جلسات درسی آنلاین یا تماس‌های ویدیویی با کیفیت بالا مناسب بوده و برخی ویژگی‌ها مثل فیلتر زیبایی (Beauty Filter)، محو کردن پس زمینه یا قرار دادن سوژه در مرکز تصویر را به‌طور پیش‌فرض در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

البته قابلیت‌های جذاب این لپ تاپ سامسونگ تنها به وبکم خلاصه نمی‌شود و در آن پیشرفت‌های بسیاری نسبت به مدل سال گذشته انجام شده است. به‌عنوان مثال، استفاده از پردازنده قدرتمندتر و بروزتر، صفحه نمایش باکیفیت‌تر و روشن‌تر و امنیت بالاتر از جمله پیشرفت‌های آن در مقایسه با پارسال به شمار می‌روند.

علاوه بر این، ابعاد جمع و جور و وزن کم این دستگاه نیز آن را به گزینه‌ای مناسب برای افرادی که به‌طور دائم لپ تاپشان را با خود حمل می‌کنند تبدیل خواهد کرد.

گلکسی بوک 2 پرو 360 همچنین به‌عنوان یک لپ تاپ 2 در 1 مشخصات فنی جالب توجهی هم دارد. رم این دستگاه 16 گیگابایت است و در آن از تراشه نسل دوازده Core i7 اینتل در کنار یک ترابایت حافظه داخلی استفاده شده است. به این ترتیب اجرای چندین نرم افزار به‌طور همزمان و باز کردن تب‌های متعدد در مرورگر تاثیری روی عملکرد این دستگاه نخواهد داشت. البته در صورتی که به حافظه بیشتری نیاز داشته باشید، می‌توانید مدل 2 ترابایتی این دستگاه را نیز خریداری نمایید.

از سوی دیگر تماشای فیلم وسریال روی این لپ تاپ سامسونگ هم اتفاقی بسیار لذت بخش خواهد بود. صفحه نمایش این لپ تاپ بسیار باکیفیت و پرجزئیات بوده و تمام محدوده فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، صفحه نمایش 15.6 اینچی امولد این لپ تاپ هیبریدی با حداکثر روشنایی 400 نیتی آن در تمامی شرایط نوری عملکردی قابل توجه داشته و برای تماشای محتوای چندسانه‌ای عالی است.

بعلاوه، اسپیکرهای این دستگاه نیز عملکردی عالی دارند؛ به‌طوری که برای استفاده از این دستگاه نیازی به اسپیکرهای خارجی نخواهد بود.

نقاط قوتنقاط ضعف
ضخامت کم و ابعاد جمع و جورداغ کردن بیش از حد در برخی شرایط
کیفیت صدای عالینسبت 16:9 صفحه نمایش با حاشیه بزرگ در پایین
وبکم فوق‌العاده با قابلیت‌های متعدد
کیبورد بک لایت دار و مقاوم در برابر نفوذ رطوبت
پشتیبانی از قلم S-Pen و عملکرد عالی آن

بهترین لپ تاپ ویندوزی سال 2023: مایکروسافت سرفیس پرو 9 – Microsoft Surface Pro 9

بهترین لپ تاپ ویندوزی 2023

پس از بررسی تمامی محصولات بالا، نوبت به انتخاب بهترین لپ تاپ ویندوزی سال 2023 می‌رسد. انتخاب این دستگاه از میان مجموعه گسترده محصولات عرضه شده در سال جاری کاری دشوار است. با این وجود، انتخاب ما سرفیس پرو 9 مایکروسافت است که یک لپ تاپ هیبریدی 2 در 1 بوده و تقریبا در تمامی زمینه‌ها بهترین است!

این لپ تاپ در کانفیگ‌های مختلفی قابل خرید بوده و حافظه‌ای قابل ارتقا را به کاربران ارائه می‌کند. در این میان کاربران می‌توانند از میان مدل‌های مجهز به پردازنده Core i5-1235U یا Core i7-1255U یکی را انتخاب کنند. طبیعتا مدل دوم سرعت کلاک بالاتری داشته و پردازشگر قدرتمندتری است! با این وجود، مدل i5 ارزان‌تر بوده و برای بسیاری کاربران مناسب‌تر خواهد بود.

از طرف اگر به اتصال 5G نیاز داشته باشید هم می‌توانید سراغ مدل SQ3 مایکروسافت بروید؛ هرچند که عملکرد فنی این مدل مثل سایر نسخه‌ها عالی نیست!

تمامی مدل‌های سرفیس پرو 9 از یک صفحه نمایش لمسی 13 اینچی فوق‌العاده با رزولوشن 2880 در 1920 پیکسل بهره می‌برند که 120 هرتزی بوده و نسبت 3:2 را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش حداکثر روشنایی بسیار خوبی داشته و رنگ و کنتراست بی‌نقصی را پیش چشمتان قرار خواهد داد.

علاوه بر این، صفحه نمایش این دستگاه از دالبی ویژن هم پشتیبانی کرده و کیفیت صدای آن قابل قبول ارزیابی می‌شود. به این ترتیب در صورتی که با اندازه نسبتا کوچک صفحه نمایش سرفیس پرو 9 مشکل نداشته باشید، با دستگاهی فوق‌العاده برای تماشای محتوای چندسانه‌ای طرف هستید.

این لپ تاپ هیبریدی جدید البته از جک هدفون بی‌بهره است. بنابراین برای دستیابی به تجربه صوتی مد نظرتان احتمالا باید از هدفون یا اسپیکرهای بلوتوث بهره ببرید.

وبکم 1080p به کار رفته در این دستگاه کیفیت بسیار خوبی دارد و دوربین 10 مگاپیکسلی آن نیز قادر به ضبط ویدیوهای 4K است. البته تعداد پورت‌های این دستگاه محدود است؛ هرچند که دو درگاه تاندربولت 4 در این دستگاه به کار رفته و کارآیی بسیار خوبی ارائه می‌کند.

Surface Pro 9 همچنین فشرده و سبک بوده و عمر باتری مناسبی دارد. به این ترتیب می‌توان آن را همه جا همراه خود داشت و برای مدت‌هایی طولانی به تماشای محتوای چندرسانه‌ای یا گشت و گذار در اینترنت پرداخت.

البته نکته قابل توجه پیش از خرید این لپ تاپ هیبریدی آن است که قیمت اعلام شده برای این دستگاه، تنها تبلت آن را در بر می‌گیرد! بنابراین در صورتی که قصد خرید کیبورد حرفه‌ای یا قلم Slim Pen برای این دستگاه را داشته باشید، باید هزینه‌ای جداگانه برای آن‌ها پرداخت کنید.

نقاط قوتنقاط ضعف
عملکرد گیمینگ عالی بر پایه فضای ابریصفحه نمایش براق
عمر باتری عالی 15.5 ساعتهفروش جداگانه کیبورد و قلم استایلوس
پایه نگهدارنده محکم و باکیفیت
حمل‌پذیری عالی
صفحه نمایش باکیفیت و پرجزئیات

چگونه در سال 2023 بهترین لپ تاپ ویندوزی بازار را انتخاب کنیم؟

در هنگام خرید یک لپ تاپ فاکتورهایی وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند. مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در انتخاب لپ تاپ این است که از لپ تاپ خود چه انتظاری دارید و چه مشخصاتی را برای آن پیش‌بینی می‌کنید!

اگر به دنبال لپ تاپی برای سفر هستید، بهتر است محصولی جمع و جور و سبک مثل هیبریدی‌های 2 در 1 بازار را خریداری کنید؛ چرا که این دستگاه‌ها معمولا به‌راحتی در کیف شما جا شده و شارژدهی باتری مناسبی دارند.

همچنین بخوانید:

بهترین لپ تاپ های بازار با بیشترین عمر باتری در سال ۲۰۲۳

از سوی دیگر اگر به دستگاهی نیاز دارید که بیشتر در خانه از آن استفاده می‌کنید، حمل‌پذیری و شارژدهی اهمیت کمتری پیدا کرده و مشخصات فنی در اولویت قرار می‌گیرد.

پردازنده، رم و حافظه، مهم‌ترین مشخصات فنی مورد نیاز برای یک لپ تاپ هستند. یک پردازنده اینتل Core i5 یا AMD Ryzen 5 در کنار هشت گیگابایت رم اصولا برای انجام اکثر کارهای روزمره کافی‌ست. با این وجود برای انجام کارهای پیچیده‌تر و سنگین‌تر مثل ویرایش ویدیو نیازمند پردازشگر بهتر و رم بیشتری خواهید بود.

اگر قصد شما از خرید لپ تاپ انجام ادیت‌های سنگین گرافیکی یا بازی‌های ویدیویی است، بهتر است دنبال دستگاهی با کارت گرافیک مجزا، سی پی یوی قدرتمندتر و رم بیشتر باشید. در این میان، حافظه‌های SSD هم می‌توانند کمک بزرگی به بهبود عملکرد دستگاه کنند.

البته لپ تاپ های حرفه‌ای یا مخصوص بازی معمولا محصولاتی گرانقیمت بوده و از دسترس بسیاری افراد دور هستند. بنابراین قابل خرید بودن هم فاکتور مهم دیگری است که باید در هنگام خرید یک لپ تاپ مورد توجه قرار گیرد. البته یک لپ تاپ ارزان، لزوما محصول بد یا ضعیفی نیست و می‌توان با اندکی جستجو در بازار، محصولاتی مثل ایسر سوییفت 3 را پیدا کرد که قیمت مناسب را با عملکرد عالی همراه کرده و محصولاتی باارزش به شمار می‌روند.

در این میان، محصولی مثل سرفیس پرو 9 مایکروسافت بیشتر مشخصات مورد نیاز اکثر کاربران را ارائه کرده و محصولی همه فن حریف برای انواع کاربری‌های مختلف به شمار می‌رود. این دستگاه صفحه نمایش مناسبی داشته و وزن کم و عملکرد خوب را با یکدیگر همراه کرده است. علاوه بر این، مواردی دیگر مثل عمر باتری بسیار خوب یا وبکم باکیفیت نیز آن را به یکی از بهترین لپ تاپ های ویندوزی سال 2023 تبدیل کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*