لپ تاپ بیشترین عمر باتری 2023

بهترین لپ تاپ های بازار با بیشترین عمر باتری در سال 2023

امروز به معرفی تعدادی از بهترین لپ تاپ های سال 2023 با بیشترین عمر باتری خواهیم پرداخت. این لیست توسط مک بوک‌های اپل و کروم بوک‌های ایسر قبضه شده است!

در سال‌های اخیر ضریب نفوذ گجت‌ها در میان افراد مختلف دنیا افزایشی چشمگیر داشته است؛ به‌طوری که برخی از آن‌ها تقریبا در همه حال همراه کاربران هستند.

این اتفاق باعث شده که مساله عمر باتری گجت‌ها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار شود و کمپانی‌های مختلف هم با توجه به همین امر در صدد تولید محصولاتی با بالاترین شارژدهی باتری باشند.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد مختلف لپ تاپ ها را به کامپیوترهای رومیزی ترجیح می‌دهند، همین قابل حمل بودن و شارژدهی باتری آن‌هاست. به همین دلیل توجه به این مساله در هنگام خرید لپ تاپ ضروری است.

بر خلاف سال‌های گذشته که عمر باتری لپ تاپ ها اولویت پایین‌تری در مقایسه با برخی مشخصات دیگر نظیر پردازنده یا کیفیت صفحه نمایش آن‌ها داشت، امروزه شارژدهی باتری به اولویت اول بسیاری کاربران تبدیل شده است.

بنابراین امروز لپ تاپ های با عمر باتری بالا با تقاضای بسیار بالایی روبرو هستند و مشتریان پروپاقرصی دارند.

اگر شما هم به دنبال خرید یک لپ تاپ هستید و عمر باتری برایتان اهمیت زیادی دارد، تا انتهای این متن با ما همراه باشید. در این جا قصد داریم تعدادی از بهترین لپ تاپ های سال 2023 که بیشترین عمر باتری را دارند را معرفی کرده و به‌طور مختصر به مرور قابلیت‌ها و مشخصات آن‌ها بپردازیم.

کدام لپ تاپ ها در سال 2023 بیشترین عمر باتری را دارند؟

یکی از راه‌های تست شارژدهی باتری لپ تاپ‌ها، اجرای یک ویدیوی بسیار باکیفیت و با رزولوشن فوق‌العاده بالا در حین روشن بودن تمامی قابلیت‌های اتصالاتی دستگاه است.

همچنین برای وارد کردن فشار بیشتر به باتری می‌توان در حین پخش این ویدیو، یک بازی سنگین و پرجزئیات را نیز بر روی دستگاه اجرا کرد.

تمامی دستگاه‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، تحت شدیدترین تست‌های سنجش شارژدهی باتری قرار گرفته و موفق شده‌اند عمر باتری فوق‌العاده‌ای را ارائه دهند.

بر همین اساس، اگر عمر باتری اولویت اصلی شما از خرید یک لپ تاپ است، محصولات این لیست را حتما در نظر داشته باشید.

مک بوک پرو M2 اپل (16 اینچی، مدل 2023)

مک بوک پرو M2

جدیدترین مدل از لپ تاپ های مک بوک پرو اپل صدرنشین لیست لپ تاپ های با بالاترین شارژدهی باتری در سال 2023 است.

مک بوک پرو 16 اینچی 2023 در تست‌های انجام شده موفق شد عمر باتری شگفت‌انگیز 24 ساعت و 34 دقیقه‌ای را ارائه کند.

مک بوک پرو امسال از نظر ظاهری شباهت‌های فراوانی با مدل سال گذشته داشته و تغییرات آن بعضا قابل تشخیص نیستند. با این وجود مشخصات سخت افزاری آن با پیشرفت‌های چشمگیری همراه بوده که از میان آن‌ها می‌توان به بهره بردن از پردازنده‌های ام 2 پرو، وای فای 6E و HDMI 2.1 اشاره کرد.

مک بوک پرو 13 اینچی (2022)

لپ تاپ بیشترین عمر باتری 2023

در لیست لپ تاپ های سال 2023 با بیشترین عمر باتری، رتبه دوم هم از آن محصولی دیگر از اپل است!

مک بوک پرو 13 اینچی 2022 لپ تاپ فوق‌العاده سال گذشته اپل است که در تست شارژدهی باتری موفق به ارائه عمر 20 ساعت و 53 دقیقه‌ای شد.

این محصول اپل از یک طراحی نسبتا قدیمی بهره می‌برد و تغییرات فیزیکی آن حداقلی هستند. به طور دقیق، اکثر قابلیت‌های ظاهری این دستگاه مانند دوربین، پورت‌ها و حتی تاچ بار دست‌نخورده باقی مانده بودند.

البته در بخش مشخصات فنی نمی‌توان چنین ادعایی کرد؛ چرا که مشخصات فنی آن با پیشرفت‌های مهمی در قیاس با مدل‌های پیشین همراه شده است.

کروم بوک 514 ایسر

کروم بوک 514

ایسر یکی از کمپانی‌هایی‌ست که فعالیت چشمگیری در بازار کروم بوک‌ها دارد و محصولات مختلفی با مشخصات و قیمت‌های متفاوت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Acer Chromebook 514 یکی از خوش‌قیمت‌ترین کروم بوک‌هایی‌ست که می‌توانید خریداری کنید. در عین حال، عمر باتری این دستگاه نیز فوق‌العاده ارزیابی شده است.

در تست‌های باتری انجام شده بر روی این دستگاه، عمر باتری آن حدود 18 ساعت و 30 دقیقه اعلام شد که رکوردی فوق‌العاده برای ایسر و کروم بوک‌های این برند به شمار می‌رود.

کروم بوک 514 همچنین طراحی سبک و ظاهری مدرن داشته و با قیمت 500 دلاری خود، گزینه‌ای ایده‌آل برای علاقمندان به دستگاه‌های مجهز به Chrome OS به شمار می‌رود.

مک بوک ایر M2 (13 اینچی، 2022)

لپ تاپ بیشترین عمر باتری 2023

مک بوک ایر M2 سال 2022 حدود 200 دلار گرانقیمت‌تر از مدل سال گذشته خود است. این دستگاه در تست عمر باتری موفق شد با هر بار شارژ حدودا 17 ساعت و 19 دقیقه شارژدهی پیوسته داشته باشد.

علاوه بر این شارژدهی فوق‌العاده، طراحی بسیار کم حجم و سبک این دستگاه نیز آن را به یکی از قابل حمل‌ترین لپ تاپ‌های حال حاضر بازار تبدیل کرده است.

مدل 2022 مک بوک ایر از یک صفحه نمایش بزرگ‌تر 13.6 اینچی بهره برده و با چندین آپگرید مختلف در بخش‌های مختلف روبرو شده که افزایش قیمت 200 دلاری آن را توجیه می‌کنند.

مهم‌ترین پیشرفت این دستگاه مربوط به پردازنده M2 است که در آن به کار رفته است.

ایسر کروم بوک اسپین 513

ایسر کروم بوک اسپین 513

پنچمین آیتم لیست امروز هم کروم بوک دیگری از ایسر به نام Acer Chromebook Spin 513 است. این دستگاه نسل جدید اسپین 713 به شمار می‌رود که یکی از بهترین کروم بوک‌های سال 2021 بود.

کروم بوک اسپین 513 ایسر محصولی کانورتیبل بوده و می‌تواند هم نقش لپ تاپ و هم نقش تبلت را ایفا کند.

عمر باتری ثبت شده برای این دستگاه 13 ساعت و 51 دقیقه است.

چرا در این لیست اثری از لپ تاپ های ویندوزی نیست؟

نکته جالب توجه در خصوص لیست بهترین لپ تاپ های 2023 با بیشترین عمر باتری عدم حضور هیچ محصول ویندوزی در این لیست است.

دلیل این امر مشخص نیست! با این وجود، نکته مهم آن است که ظاهرا لپ تاپ های ویندوزی قادر به رقابت با کروم بوک‌ها و مک بوک‌ها نیستند.

الیته در میان لپ تاپ های مجهز به سیستم عامل ویندوز هم می‌توان محصولاتی با عمر باتری بسیار مناسب پیدا کرد. برخی از این لپ تاپ‌ها عبارتند از:

  • ال جی گرم 16 با عمر باتری 12 ساعت و 47 دقیقه
  • لنوو یوگا 7i با عمر باتری 12 ساعت و 45 دقیقه
  • ایسوس زن بوک اس 13 اولد با عمر باتری 12 ساعت و 19 دقیقه
  • سامسونگ گلکسی بوک 2 پرو 360 با عمر باتری 12 ساعت و 15 دقیقه
  • دل اینسپایرون 14 اینچی دو در یک (2022) با عمر باتری 12 ساعت و 3 دقیقه

همان‌طور که مشاهده می‌شود، لپ تاپ های ویندوزی نیز بعضا عمر باتری بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. البته ممکن است این عمر باتری به اندازه مک بوک پرو 20 ساعت نباشد؛ اما 12 ساعت نیز زمانی کاملا کافی برای انجام امروز روزمره به شمار می‌رود.

بنابراین اگر قصد خرید یک لپ تاپ ویندوزی با عمر باتری بالا را داشته باشید هم گزینه‌های فوق‌العاده‌ای پیش روی‌تان قرار خواهد داشت.

جمع بندی

همان‌طور که در بالا مشاهده فرمودید، در لیست برترین لپ تاپ ها با بیشترین عمر باتری، سه محصول از اپل و دو کروم بوک ایسر حضور دارند. همچنین هیچ دستگاه ویندوزی نتوانسته در میان پنج لپ تاپ بازار با بیشترین عمر باتری قرار گیرد.

بهینه‌سازی بیشتر سیستم عامل مک او اس و توجه فوق‌العاده اپل به مدیریت بهینه انرژی مهم‌ترین دلیل شارژدهی باورنکردنی مک بوک‌های اپل است.

در عین حال در میان لپ تاپ های ویندوزی هم می‌توان محصولاتی با عمر باتری حداقل 12 ساعتی پیدا کرد که قادرند با استفاده معمولی، یک روز کامل کاربر را همراهی کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*