بهترین لپ تاپ اقتصادی 2023

بهترین لپ تاپ های اقتصادی سال 2023

امروز تعدادی از بهترین لپ تاپ های اقتصادی سال 2023 در دسته‌های مختلف را معرفی کرده و قابلیت‌های هریک را به طور مختصر مرور خواهیم کرد. همه این محصولات با توجه به قیمتی که دارند، عملکردی عالی ارائه می‌کنند.

لپ تاپ های اقتصادی در سال‌های اخیر با تغییرات گسترده‌ای روبرو شده‌اند؛ به‌طوری که امروزه دیگر خبری از طراحی‌های عجیب و غریب و زمخت، مشخصات فنی بسیار ضعیف یا ایراداتی چون داغ کردن بیش از حد در این دستگاه‌ها نیست.

در عوض، این لپ تاپ‌ها در سال‌های اخیر به محصولاتی خوش‌ساخت، سبک و با مشخصات فنی ایده‌آل تبدیل شده‌اند.

اکثر لپ تاپ های اقتصادی مدرن به‌خوبی قادرند از پس کاربری‌های روزمره مانند گشت و گذار در اینترنت، استریم کردن یا تماس‌های ویدیویی برآیند و حتی برخی از آن‌ها قادر به اجرای بازی‌های سبک‌تر هم هستند؛ هرچند که نمی‌توان روی اجرای بازی‌های سنگین و پرجزئیات توسط این دستگاه‌ها حساب چندانی باز کرد.

در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین لپ تاپ های اقتصادی سال 2023 می‌پردازیم که با وجود قیمت نه چندان بالای خود، مشخصات فنی قابل قبولی داشته و قابلیت‌های ایده‌آلی را به کاربران ارائه می‌کند.

بهترین لپ تاپ های اقتصادی سال 2023 کدام محصولات هستند؟

بهترین لپ تاپ به‌طور کلی: HP Pavilion 15.6-inch

اچ پی پاویلیون 15.6

لپ تاپ اقتصادی پاویلیون 15.6 اینچی اچ پی در مدل‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار گرفته است. به این ترتیب کاربران می‌توانند از میان ظرفیت‌های مختلف رم بین 8 تا 32 گیگابایت و حافظه‌های از 128 گیگ یا یک ترابایت، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کرده و خریداری کنند.

ارزشمندترین مدل از این دستگاه، نسخه مجهز به 32 گیگ رم و یک ترابایت حافظه SSD است.

این دستگاه به‌خوبی قادر است نیازهای روزمره کاربران اعم از گشت و گذار در اینترنت و استریم محتوا را برطرف کند. علاوه بر این، کارت گرافیک UHD Graphics 600 اینتل امکان انجام امور پیچیده‌تری چون ویرایش تصاویر و گیمینگ را نیز به کاربران می‌دهد.

صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپ تاپ رزولوشن اچ دی داشته و قادر به دستیابی به حداکثر روشنایی 220 نیت است.

همانند بسیاری لپ تاپ های دیگر در این کلاس قیمتی، نمی‌توان انتظار کیفیت تصویری فوق‌العاده و هم‌تراز با دستگاه‌های پریمیوم بازار را از این صفحه نمایش داشت. با این وجود همین صفحه نمایش برای تماشای محتوای ویدیویی یا سایر امور معمولی کاملا کافی‌ست.

عمر باتری این لپ تاپ حدود 10.5 ساعت عنوان شده که رکورد بسیار خوبی به شمار می‌رود. علاوه بر این، درگاه‌های USB-A و USB-C در کنار پورت HDMI و جک هدفون از دیگر قابلیت‌های این لپ تاپ اقتصادی اچ پی به شمار می‌روند.

نقاط قوت

  • وزن کم
  • تجهیز به نسخه خانگی ویندوز 11
  • عمر باتری بسیار خوب

نقاط ضعف

  • نبود نور پس‌زمینه

بهترین صفحه نمایش: ایسر اسپایر 5 (مدل A515-45-R74Z)

بهترین لپ تاپ اقتصادی 2023

لپ تاپ ایسر اسپایر 5 هم یکی از بهترین لپ تاپ های اقتصادی سال 2023 است که از یک صفحه نمایش فول اچ دی جذاب و باکیفیت بهره برده و ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

تصاویر نمایش داده شده در این لپ تاپ بسیار واضح بوده و پانل IPS به کار رفته در آن، میدان دید گسترده‌ای ارائه می‌کند.

صفحه نمایش این دستگاه همچنین روشنایی بالا و عمق رنگ بسیار ایده‌آلی را ارائه کرده و برای تماشای ویدیو و انجام بازی‌های ویدیویی بسیار عالی به نظر می‌رسد.

تراشه رایزن 5 مدل 5500U به کار رفته در Aspire 5 عملکرد فنی قابل قبولی ارائه داده و مصرف انرژی بهینه‌ای دارد.

این پردازنده در کنار 8 گیگ رم DDR4، کارت گرافیک AMD Radeon Graphics یا 256 گیگ حافظه SSD گزینه‌ای بسیار خوب برای انجام امور روزمره به شمار می‌رود.

به این ترتیب، ویرایش متن، انجام امور اداری، ارائه به کمک پاورپوینت و یا تولید محتوای سبک چندرسانه‌ای از جمله قابلیت‌های بسیار جذاب این دستگاه به شمار می‌رود.

این لپ تاپ اقتصادی ایسر قادر است در یک چشم به هم زدن ویرایش‌های ساده تصویر و ویدیو را انجام داده و نرم افزارهای تولید موزیک مانند LMMS را هم اجرا کند.

در کنار عملکرد قدرتمند، لپ تاپ اقتصادی جدید ایسر همچنین قادر به ارائه عمر باتری 11 ساعتی است که رکوردی بسیار خوب به شمار می رود و شما را از حمل دائمی شارژر بی‌نیاز می‌کند.

علاوه بر این، لپ تاپ جدید ایسر همچنین تمامی پورت های ضروری مثل HDMI 2.0 یا درگاه‌های USB-A و USB-C را نیز به کاربران ارائه می‌کند.

نقاط قوت

  • قابلیت‌های چندرسانه‌ای فوق‌العاده
  • عمر باتری بسیار خوب
  • کیبورد با نور پس‌زمینه
  • سیستم عامل ویندوز 11
  • حاشیه‌های باریک

نقاط ضعف

  • رم 8 گیگابایتی

خوش‌قیمت‌ترین لپ تاپ: Samsung Chromebook 4+

کروم بوک 4 پلاس سامسونگ

سامسونگ کروم بوک 4 پلاس گزینه‌ای بسیار اقتصادی و ارزان قیمت برای افرادی است که صرفا به دنبال یک لپ تاپ برای امور پایه‌ای خود می‌گردند.

این دستگاه با بهره‌گیری از پردازنده سلرون N4000 اینتل، محصولی فوق‌العاده ارزشمند و اقتصادی به شمار می‌رود که با توجه به قیمتش، توانایی و قابلیت‌های فراوانی دارد.

کروم بوک جدید سامسونگ 4 گیگ رم LPDDR4 در اختیار داشته و از 64 گیگ حافظه eMMC بهره خواهد برد. بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید علاوه بر جستجو در اینترنت و انجام امور روزمره و اداری، لپ تاپ جدید سامسونگ همچنین قادر به ویرایش سطحی ویدیو و اجرای برخی بازی‌های ویدیویی ابتدایی هم باشد.

طبیعتا عملکرد این دستگاه به هیچ وجه با استانداردهای روز قابل قیاس نیست و مالتی تسکینگ این دستگاه هم با محدودیت‌های فراوانی همراه است. با این وجود، نمی‌توان انتظار بیشتری از یک دستگاه با این قیمت داشت!

البته در کنار تمامی محدودیت‌هایی که این دستگاه در عملکرد با آن‌ها روبروست، صفحه نمایش فول اچ دی، یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های آن به شمار می‌رود که تماشای محتوای ویدیویی و استریم را با بهترین کیفیت برای علاقمندان ممکن می‌سازد.

علاوه بر این، حاشیه‌های باریک اطراف صفحه نمایش هم به بزرگتر به نظر رسیدن صفحه نمایش کمک شایانی کرده است.

البته حافظه داخلی 64 گیگابایتی این دستگاه مانع از دانلود حجم بالای اطلاعات روی آن می‌شود. بنابراین اگر قصد دانلود محتوا روی این دستگاه را دارید، احتمالا باید به دنبال حافظه‌های خارجی یا فضای ابری برای این کار باشید.

این دستگاه همچنین عمر باتری فوق‌العاده‌ای داشته و بسیار سبک و باریک طراحی شده است. بعلاوه، تجهیز به درگاه‌های USB-C یا USB-A هم باعث شده کروم بوک 4 پلاس سامسونگ بتواند به‌راحتی به تمامی اکسسوری‌های موجود برای PC دسترسی پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کند.

نقاط قوت

  • قیمت بسیار اقتصادی
  • وزن بسیار کم و حمل‌پذیری بالا
  • صفحه نمایش با رزولوشن تمام اچ دی

نقاط ضعف

  • حافظه داخلی محدود

بهترین لپ تاپ 2 در 1: لنوو آیدیاپد دوئت 5

لنوو آیدیا پد دوئت

لپ تاپ لنوو آیدیاپد دوئت 5 با استفاده از تراشه اسنپدراگون SC7180 و پردازشگر گرافیکی Adreno به یک محصول 2 در 1 ارزان قیمت و عالی با شارژدهی باتری فوق‌العاده تبدیل شده است.

این دستگاه همچنین 4 گیگ رم داشته و از 64 گیگابایت حافظه SSD بهره می‌برد. این حافظه البته برای بسیاری افرادی قطعا کافی نیست؛ اما با استفاده از سیستم‌های پردازش ابری Chrome OS می‌توان تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرد.

IdeaPad Duet 5 همانند بسیاری محصولات هم‌رده، به‌خوبی از پس امور اداری روزمره و گشت و گذار در اینترنت برآمده و قادر به اجرای بازی‌های ساده و ویرایش‌های ابتدایی هم خواهد بود.

در این میان، صفحه نمایش 13.3 اینچی اولد این دستگاه را باید مهم‌ترین برگ برنده آن دانست که با رزولوشن فول اچ دی، حداکثر روشنایی 400 نیت و توانایی نمایش 100 درصد طیف رنگی DCI-P3، یکی از بهترین نمونه‌ها در این کلاس قیمتی است.

روشنایی بالای صفحه نمایش این دستگاه همچنین باعث می‌شود که حتی در زیر نور مستقیم خورشید هم بتوان به‌سادگی از آن استفاده کرد.

علاوه بر این، باتری این دستگاه هم قادر به تامین انرژی برای 15 ساعت فعالیت آن است که رقمی بسیار خوب برای یک لپ تاپ در این محدوده قیمت به شمار می‌رود.

البته مهم‌ترین ایراد این تبلت لنوو را هم باید محدودیت پورت‌های آن دانست؛ به‌طوری که در آن تنها شاهد استفاده از دو درگاه USB-C هستیم و خبری از جک هدفون نیست.

بنابراین برای این که بتوانید از تماشای فیلم و سریال در این لپ تاپ/تبلت لذت ببرید، احتمالا مجبورید از اسپیکر یا هدست بلوتوث استفاده کنید.

نقاط قوت

  • عمر باتری فوق العاده
  • صفحه نمایش اولد جذاب
  • وبکم با رزولوشن 1080p
  • وزن کم و حمل پذیری بالا
  • صفحه نمایش لمسی

نقاط ضعف

  • نبود درگاه کارت حافظه SD
  • نبود جک هدفون

بیشترین کارآیی با بهترین قیمت: اچ پی استریم 14 اینچی

اچ پی استریم 14 اینچی

لپ تاپ اچ پی استریم 14 اینچی هم محصول ارزشمند دیگری در لیست بهترین لپ تاپ های اقتصادی سال 2023 است که با پایین‌ترین قیمت از پس اجرای اکثر امور پردازشی خفیف شما برخواهد آمد.

این لپ تاپ به پردازنده اینتل سلرون N4000 مجهز است و 64 گیگابایت حافظه eMMC در اختیار دارد. علاوه بر این، اچ پی استریم 14 اینچی همچنین در نسخه پایه به 4 گیگ رم مجهز بوده و از کارت گرافیک Intel HD Graphics 602 بهره می‌برد که عملکرد قابل قبولی ارائه می‌کند.

علاقمندان به این لپ تاپ همچنین می‌توانند آن را در نسخه‌ای با 32 گیگ رم و پردازنده گرافیکی قدرتمندتر هم تهیه کنند که در این صورت قیمت نهایی آن بالاتر خواهد رفت.

صفحه نمایش اچ دی این دستگاه قرار نیست شما را شگفت‌زده کند؛ اما برای گشت و گذار در اینترنت و استریم کردن محتوا کاملا کافی به نظر می‌رسد.

این نمایشگر برای دسترسی فضاهای بسته روشنایی قابل قبولی دارد؛ اما نمی‌توانید روی عملکرد بهینه آن در فضاهای باز حساب چندانی باز کنید.

کسانی که این دستگاه را خریداری می‌کنند، همچنین یک اشتراک یک ساله یک ترابایت حافظه OneDrive و دسترسی به مایکروسافت 365 را هم در اختیار خواهند داشت.

یکی از مشکلات این دستگاه اچ پی نبود درگاه USB-C است. بنابراین برای استفاده از اکسسوری‌های USB-C باید از یک آداپتور استفاده کنید.

اچ پی استریم 14 البته سه درگاه USB-A داشته و از یک پورت HDMI 1.4، جک هدفون و درگاه کارت حافظه بهره خواهد برد.

این دستگاه همچنین سبک‌وزن و فشرده بوده و به‌راحتی می‌تواند به همراهی همیشگی برای کارهایی مثل چک کردن ایمیل یا مطالعه اسناد تبدیل شود.

نقاط قوت

  • قیمت بسیار پایین
  • طراحی جمع و جور و سبک
  • یک سال اشتراک مایکروسافت 365 و حافظه یک ترابایتی OneDrive

نقاط ضعف

  • رزولوشن پایین صفحه نمایش
  • نبود درگاه USB-C

بهترین لپ تاپ همه‌کاره: ایسوس ویوو بوک 15 (مدل F515EA-AH34)

ویوو بوک 15

لپ تاپ ایسوس ویوو بوک 15 محصول دیگری است که علیرغم قیمت اقتصادی خود، توانایی‌های فراتر از یک لپ تاپ ارزان قیمت را ارائه داده و از این حیث شایسته حضور در لیست امروز است.

مدل F515EA-AH34 از این لپ تاپ به تراشه Core i3-1115G4 مجهز است و با 8 گیگ رم DDR4 و 128 گیگ حافظه SSD مشخصات فنی درخور توجهی دارد.

به کمک این دستگاه می‌توانید چندین پنجره را به‌طور همزمان باز کنید، از اپلیکیشن‌های مایکروسافت آفیس استفاده کنید، محتوای نتفلیکس را استریم کنید و حتی بازی‌های سبک‌تری مثل ماینکرفت را هم به‌سادگی تجربه نمایید.

صفحه نمایش این لپ تاپ رزولوشن فول اچ دی دارد و محتوایی بسیار باجزئیات و باکیفیت را نمایش می‌دهد. همچنین، رنگ‌بندی دستگاه فوق‌العاده دقیق بوده و به لطف استفاده از پانل‌های IPS، میدان دید عریضی ارائه می‌کند.

حداکثر روشنایی پانل این دستگاه به 200 نیت می‌رسد که برای اغلب شرایط نوری کافی‌ست. همچنین لایه ضد نور قرار گرفته روی سطح صفحه نمایش هم باعث جلوگیری از تابش اشعه‌های ناخواسته به چشم خواهد شد.

در میان این مزیت‌ها اما نمی‌توان از عمر باتری پایین دستگاه حرفی به میان نیاورد! شارژدهی باتری این دستگاه در صورت انجام کارهای ساده‌ای مثل استفاده از نرم افزارهای آفیس حدود شش ساعت است؛ در حالی که استفاده سنگین‌تر از این دستگاه، شارژدهی باتری آن را به سه تا چهار ساعت کاهش خواهد داد.

نقاط قوت

  • حسگر اثر انگشت داخلی
  • قابلیت ورود به دستگاه با Windows Hello
  • گزینه‌های متعدد پورت
  • صفحه نمایش فول اچ دی

نقاط ضعف

  • عمر باتری ضعیف

بهترین لپ تاپ از نظر تعدد پورت‌ها: لنوو فلکس 5 آی 14 اینچی

بهترین لپ تاپ اقتصادی 2023

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های اقتصادی سال 2023 هم محصولی 2 در 1 و جذاب از لنوو تحت نام Lenovo Flex 5i است.

این دستگاه از یک صفحه نمایش 14 اینچی لمسی بهره می‌برد که روشنایی فوق‌العاده‌ای ارائه کرده و پاسخگویی سریعی دارد. با این وجود، کیفیت پانل فول اچ دی آن در مقابل بسیاری محصولات هم‌رده چنگی به دل نمی‌زند. این پانل حداکثر روشنایی 250 نیت ارائه می‌کند.

پردازنده Core i3-11154G و واحد پردازش گرافیکی Intel UHD تضمین‌کننده توانایی این دستگاه در اجرای اکثر برنامه‌های ویندوز با کیفیتی قابل قبول هستند و 4 گیگ رم در کنار 128 گیگ حافظه SSD هم ظرفیت‌های خوبی برای دستگاهی در این رده قیمتی به شمار می‌روند.

علاقمندان به این گوشی البته می‌توانند آن را در مدلی 256 گیگی هم تهیه کنند که البته قیمتی بالاتر خواهد داشت.

بارزترین نکته پیرامون این دستگاه خوش‌قیت لنوو، تعدد پورت‌های کاربردی آن است. لنوو فلکس 5i به دو پورت USB-A، یک پورت USB-C، یک پورت HDMI 1.4، جک هدفون و کارت‌خوان مجهز است که توانایی پشتیبانی از تمامی اکسسوری‌های مورد نیاز را به این دستگاه می‌دهد.

این تبلت هیبریدی لنوو همچنین محصولی سبک‌وزن به شمار رفته و به یک وبکم با رزولوشن 720p مجهز است.

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بسیار خوب
  • تعدد پورت‌ها
  • صفحه نمایش لمسی با پاسخگویی مناسب
  • صفحه نمایش بسیار روشن با رزولوشن تمام اچ دی

نقاط ضعف

  • عملکرد کمتر از انتظار باتری

چه فاکتورهایی در انتخاب یک لپ تاپ اقتصادی حائز اهمیت است؟

نکته‌ای که باید در مورد لپ تاپ های اقتصادی در نظر بگیرید آن است که در این بازه قیمتی محال است محصولی پیدا کنید که از عهده اجرای بازی‌های پرگرافیک یا نرم افزارهای سنگین برآید!

در عوض، محصولات این کلاس قیمتی و عملکردی محصولاتی مناسب برای فعالیت‌های روزمره، بازی‌های سبک، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت و البته تماشای فیلم و سریال هستند.

اگر به دنبال محصولی با حداکثر کیفیت بصری در این بازه قیمتی هستید، احتمالا ناامید خواهید شد؛ چرا که بعید است بتوانید محصولی با رزولوشن 4K را در این محدوده پیدا کنید.

با این وجود، بسیاری دستگاه‌های با رزولوشن فول اچ دی همچنان قادرند عملکردی بسیار مناسب و کم‌نقص را در تماشای محتوای چندرسانه‌ای ارائه دهند.

از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به لنوو آیدیاپد دوئت 5 و ایسر اسپایر 5 اشاره کرد.

از سوی دیگر، لپ تاپ های ارزان قیمت فراوانی وجود دارند که می‌توانند با حداقل قیمت ممکن انجام امور روزمره شما را به دست گرفته و همراهی همیشگی برای شما باشند.

محصولاتی مانند اچ پی استریم 14 اینچی و سامسونگ کروم بوک 4 پلاس از جمله این لپ تاپ ها هستند. هر دوی این محصولات، دستگاه‌هایی توانا برای امور روزمره هستند گه توازن بسیار خوبی بین ارزش خرید و عملکرد بالا برقرار کرده‌اند. برخی از این محصولات همچنین از پورت‌های متنوعی بهره برده و صفحه نمایشی قابل قبول را ارائه می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*