سرفیس لپ تاپ استودیو

با سرفیس لپ تاپ استودیو آشنا شوید؛ دستگاه چند حالته و پرچمدار جدید مایکروسافت

با معرفی سرفیس لپ تاپ استودیو – Surface Laptop Studio توسط شرکت مایکروسافت، باید آن را جانشین سری قدرتمند سرفیس بوک بدانیم.

سرفیس لپ تاپ استودیو به عنوان یک پرچمدار جدید، دارای طراحی نو شده‌ای است. دیگر خبری از صفحه نمایش جداشدنی نیست و به جای آن یک مکانیسم کشویی وجود دارد. در واقع با جلو آمدن صفحه نمایش، لپ تاپ به شکل تبلت درمی‌آید ‎شود؛ چیزی که مایکروسافت آن را Studio mode می‌نامد.

به گفته‌ی «پیت کریاکو» یکی از مدیران مایکروسافت: این دستگاه قدرتمندترین سرفیس ساخته شده تا به امروز و نقطه اوج سال‌ها نوآوری است؛ تجمیع میراث غنی Surface در یک دیوایس قدرتمند!

مشخصات سرفیس لپ تاپ استودیو

بد نیست از مهم‌ترین تغییر آن در قیاس با سرفیس بوک، یعنی صفحه نمایش آغاز کنیم. سرفیس استودیو یک پنل 14.4 اینچی PixelSense Flow با وضوح 2400 در 1600 پیکسل دارد که از نرخ نوسازی 120 هرتز و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند.

مایکروسافت در ساخت آن از یک لولای منعطف Dynamic Woven استفاده کرده که گفته می‌شود بسیار بادوام است. به لطف وجود این لولا، دستگاه سه حالت استفاده دارد: لپ تاپ، استیج و استودیو!

سرفیس لپ تاپ استودیو

در حالت اول می‌توانید مثل یک لپ تاپ معمولی از آن استفاده کنید؛ با کیبورد کامل و یک تاچ‌پد جدید که بازخورد لمسی می‌دهد.

شاید حالت استیج، جذاب‌تر باشد؛ زیرا می‌توانید صفحه نمایش را به سمت جلو بکشید و در بهترین زاویه برای گیمینگ، استریم یا گفتگوی تصویری تنظیم کنید. در این حالت، کیبورد پوشیده می‌شود؛ ولی آپشن استفاده از Surface Slim Pen 2 را خواهید داشت. البته این قلم دیجیتال در کمال شگفتی، جداگانه فروخته می‌شود.

آخرین حالت یعنی استودیو برای طراحی، نویسندگی و هر عمل خلاقانه دیگری کاربرد دارد. کمپانی سازنده با نکته‌سنجی، از انتخاب نام tablet mode خودداری کرد؛ چون سرفیس لپ تاپ استودیو بیش از 1.8 کیلوگرم وزن و 17.7 میلی‌متر ضخامت دارد.

برخلاف سرفیس بوک، مایکروسافت بسیاری از قطعات لپ تاپ جدید را در پایه آن قرار داده است. این به قوام و استحکام آن کمک می‌کند؛ اما شاید حرارت زیادی را به پاهای کاربر منتقل کند.

پردازنده‌های نسل یازدهم Core i5 یا Core i7 اینتل تامین کننده‌ی قدرت پردازش دستگاه هستند. مدل i5 با کارت گرافیک Intel Iris Xe و مدل i7 با کارت گرافیک Nvidia RTX 3050 Ti و 4 گیگ VRAM عرضه می‌شود. خریداران می‌توانند رم 16 یا 32 گیگ و حداکثر 2 ترابایت SSD هم انتخاب کنند.

سرفیس لپ تاپ استودیو

با چنین مشخصاتی، لپ تاپ سرفیس استودیو قادر به اجرای هر بازی PC جدیدی خواهد بود. البته مایکروسافت در معرفی دستگاه‌های سرفیس بوک به عنوان لپ تاپ گیمینگ، اکراه داشت؛ ولی حالا ظاهرا بدش نمی‌آید به محصول جدید چنین برچسبی بزند.

مانند سرفیس پرو 8، در اینجا هم کمپانی ردموندی به استفاده از Thunderbolt 4 روی آورد. این یعنی امکان اتصال لپ تاپ به چندین صفحه نمایش 4K، استفاده از حافظه خارجی پرسرعت یا حتی GPU اکسترنال برای رقم زدن بهترین تجربه گیمینگ!

فهرست کامل درگاه‌های ارتباطی دستگاه شامل دو پورت USB 4 با ثاندربولت 4، پورت شارژ Surface Connect و جک 3.5 میلی‌متری هدفون می‌شود.

قیمت لپتاپ Surface Studio

مایکروسافت فروش دستگاه را از روز پنجم اکتبر (13 مهر) با قیمت پایه 1600 دلار آغاز خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*