محدودیت تراکنش های کارت به کارت

محدودیت تراکنش های کارت به کارت تا زمان بررسی مجدد اجرا نمی‌شود

بخشنامه محدودیت تراکنش های کارت به کارت به 20 مرتبه در روز، فعلا تا زمان بررسی مجدد توسط بانک مرکزی و بررسی تاثیر آن روی کسب و کارها اجرا نمی‌شود.

بانک مرکزی به تازگی بخشنامه‌ای را ابلاغ کرد که بر اساس آن سقف تعداد تراکنش های کارت به کارت بانکی به 20 مرتبه در روز و 80 مرتبه در ماه محدود می‌شود. این بخشنامه در راستای مقابله با قمار به بانک‌ها ابلاغ شده، اما هنوز از سوی آنها به اجرا در نیامده است.

البته گفته شده که این محدودیت فقط شامل واریز به کارت بانکی یک فرد است. در واقع این محدودیت صرفا در مورد تعداد تراکنش‌های واریز به کارت اعمال خواهد شد و محدودیتی برای تعداد تراکنش‌هایی که هر فرد برای کارت به کارت از کارت‌های بانکی خود به سایر کارت‌ها در شبکه بانکی انجام می‌دهد، تعیین نشده است.

اطلاعیه بانک مرکزی درباره محدودیت تراکنش های کارت به کارت

حالا امروز، روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد این بخشنامه فعلا اجرایی نمی‌شود و در دست بررسی مجدد است. رئیس کل بانک مرکزی در راستای حمایت از کسب و کارها دستور داده این موضوع بار دیگر بررسی شود و رویه‌ها به گونه‌ای تعیین شوند که نگرانی برای کسب و کارها به وجود نیاید. متن اطلاعیه‌ای که توسط روابط عمومی بانک مرکزی منتشر شده به شرح زیر است:

پیرو اخبار منتشر شده در خصوص محدودیت تراکنش‌های واریز به کارت، به اطلاع هم‌میهنان گرامی می‌رساند این محدودیت تاکنون توسط هیچ بانکی اعمال نشده است و حسب دستور ریاست کل بانک مرکزی در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد، مقرر گردید این موضوع بار دیگر مورد بررسی قرار گرفته و رویه‌های بانک مرکزی به نحوی تعیین شود که نگرانی برای کسب و کارها ایجاد نشود.

لازم به ذکر است که تراکنش‌های ساتنا، پایا، خرید از پایانه‌های فروشگاهی (پوز)، برداشت وجه از خودپرداز و کارت به کارت، طبق روال معمول در سیستم بانکی انجام می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*