لپ تاپ گیمینگ Razer Blade

لپ تاپ های گیمینگ Razer Blade مدل 2023 با کارت گرافیک انویدیا RTX 40 معرفی شدند

ریزر با معرفی نسل 2023 لپ تاپ های گیمینگ Razer Blade خود در نمایشگاه CES 2023، قدرتمندترین محصولاتش تا به امروز را رونمایی کرد. این لپ تاپ ها به پردازنده نسل 13 اینتل و کارت گرافیک سری RTX 40 انویدیا مجهز خواهند بود.

ریزر هرگز با تولید لپ تاپ های باریک با قدرت سخت افزاری بسیار زیاد بیگانه نبوده است. با این حال به نظر می‌رسد نسل 2023 لپ تاپ های گیمینگ Razer Blade این کمپانی که در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شدند را باید محصولاتی متفاوت دانست که قرار است حداکثر قدرت ممکن را به گیمرها هدیه کنند.

این نسل از لپ تاپ های ریزر در دو اندازه 16 و 18 اینچی روانه بازار شده و از پردازنده‌های نسل 13 اینتل و کارت های گرافیک سری 40 انویدیا استفاده می‌کنند.

ریزر بلید 16 و 18 اینچی

لپ تاپ گیمینگ Razer Blade 16؛ جمع و جور و پرقدرت!

لپ تاپ ریزر بلید 16 نخستین محصول امسال Razer است که از پردازنده Core-i9 HX اینتل و قدرتمندترین مدل از کارت های گرافیک موبایلی انویدیا، یعنی RTX 4090 استفاده می‌کند. همچنین بر خلاف بسیاری تولیدکنندگان لپ تاپ های گیمینگ که به منظور دستیابی به عمر باتری بالاتر، قدرت کارت گرافیک را محدود می‌کنند، ریزر از حداکثر توان ممکن این هیولاهای جدید انویدیا بهره برده و در نتیجه، توان گرافیکی کلی Razer Blade 16 برابر با 175 وات است.

این محصول همچنین علیرغم این که بسیار قدرتمندتر از Razer Blade 15 مدل سال گذشته به شمار می‌رود، از نظر اندازه تفاوت چندانی با آن نداشته و تنها پنج میلیمتر از آن ضخیم‌تر است. همچنین وزن مدل جدید 16 اینچی نیز در حد بسیار جزیی سنگین‌تر از مدل 15 اینچی سال گذشته است.

لپ تاپ گیمینگ Razer Blade

به جز پردازنده و کارت گرافیگ بسیار قدرتمند Razer Blade 16، دیگر قابلیت جذاب این مدل را باید صفحه نمایش مینی ال ای دی با نسبت 16:10 دانست که از دو مد مختلف رزلوشن و صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند. بنابراین کاربران می‌توانند بنا به نیاز خود، صفحه نمایش را بر روی رزولوشن 4K و نرخ رفرش 120 هرتز تنظیم کنند و یا با کاهش رزولوشن به Full HD+ نرخ رفرش را به 240 هرتز ارتقا دهند.

به عنوان مثال اگر در حال ویرایش تصویر یا ویدیو باشید، بهتر است صفحه نمایش بر روی نرخ 120 هرتز و رزولوشن 4K تنظیم شده باشد. تا بتوانید تصویر یا ویدیو را با حداکثر رزولوشن مشاهده کنید. از سوی دیگر برای تجربه بازی‌های ویدیویی بهتر است که رزولوشن بر روی فول اچ دی پلاس تنظیم شود تا امکان بهره بردن از توان سخت افزاری دستگاه بیشتر فراهم باشد!

همچنین میزان روشنایی صفحه نمایش در مد 4K برابر با حداکثر 1000 نیت است که در مد تمام اچ دی به 600 نیت کاهش خواهد یافت. البته حتی همین روشنایی 600 نیتی هم برای پشتیبانی کامل از Vivid HDR کاملا کافی‌ست.

در این میان البته تنها مشکل جزیی لپ تاپ های 16 اینچی ریزر را باید نیاز به ریستارت کردن دستگاه در صورت تمایل به عوض کردن مد عملکردی صفحه نمایش دانست.

ریزر بلید 18؛ صفحه نمایش شگفت‌انگیز و حداکثر قدرت ممکن!

دیگر لپ تاپ گیمینگ سری Razer Blade 2023 هم نمونه 18 اینچی است که عنوان قدرتمندترین محصول ساخته شده توسط ریزر را به خود اختصاص می‌دهد.

این دستگاه ضمن این که به قدرتمندترین پردازنده و کارت گرافیک موجود در دنیا مجهز است، از یک صفحه نمایش بزرگ 18 اینچی با رزولوشن QHD+ و نرخ رفرش 240 هرتز استفاده می‌کند و یک وبکم جدید 5 مگاپیکسلی دارد.

لپ تاپ گیمینگ Razer Blade

ریزر همچنین به منظور نزدیک‌تر کردن هر چه بیشتر لپ تاپ 18 اینچی خود به کامپیوترهای رومیزی، از شش اسپیکر داخلی قدرتمند با قابلیت پشتیبانی از صدای محیطی THX در این دستگاه استفاده کرده است.

نمونه 18 اینچی همچنین مشابه با مدل 16 اینچی به مجموعه‌ای کامل از پورت‌ها مانند تاندربولت 4، درگاه کارت حافظه SD، پورت HDMI 2.1 و حتی اترنت مجهز است. البته باید دقت کرد که پورت اترنت در مدل 16 اینچی تعبیه نشده است.

متاسفانه بزرگ‌ترین ایراد مدل‌های 2023 از لپ تاپ های گیمینگ Razer Blade را نیز باید همانند مدل‌های پیشین این لپ تاپ ها، قیمتشان دانست! مدل 16 اینچی این لپ تاپ حداقل قیمت 2700 دلاری داشته و ریزر بلید 18 با قیمت حداقل 2900 دلار روانه بازار خواهند شد. با این حال اگر قصد داشته باشید قدرتمندترین مدل از هریک از آن‌ها را تهیه کنید، قیمت به‌سادگی به بالاتر از 3500 دلار خواهد رسید!

همچنین هر دو مدل در سه ماهه اول سال 2023 روانه بازار خواهند شد.

ریزر بلید 2023

بسیاری کاربران یک لپ تاپ با صفحه نمایش 18 اینچی را نپسندیده و آن را بیش از حد بزرگ تلقی می‌کنند. با این حال اگر شما جزو این دسته افراد نیستید و به دنبال قدرتمندترین لپ تاپ بازار با شاسی آلومینیومی و طراحی فوق‌العاده شیک، مدرن و مینیمال می‌گردید، احتمالا محصولی بهتر از Razer Blade 18 در بازار پیدا نخواهید کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*