خداحافظی واتساپ با اندروید قدیمی

با واتساپ خداحافظی کنید اگر، این نسخه های اندروید روی گوشی شما نصب است

پیام‌رسان واتساپ از فردا ۲ آبان ۱۴۰۲ دیگر روی گوشی های اندرویدی قدیمی اجرا نخواهد شد. اگر روی گوشی شما هم این نسخه های اندروید نصب باشد، باید با WhatsApp خداحافظی کنید!

اگر از گوشی‌های قدیمی اندرویدی استفاده می‌کنید، ثانیه شمار پایان پشتیبانی پیام‌رسان محبوب واتساپ روی گوشی شما آغاز شده است. از فردا، دوم آبان ۱۴۰۲ این پیام‌رسان دیگر روی گوشی‌هایی که به سیستم عامل‌های قدیمی‌تر از اندروید ۵ (نسخه Lollipop) مجهز باشند، اجرا نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اگر صاحب یکی از این گوشی های سامسونگ هستید، با واتساپ خداحافظی کنید

واتساپ دیگر از گوشی های قدیمی اندرویدی پشتیبانی نمی‌کند

پیام‌رسان WhatsApp در حال خداحافظی با نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید مثل Jelly Bean (نسخه ۴.۲) و KitKat (نسخه ۴.۴) است. اگر هنوز هم از این سیستم عامل‌های قدیمی استفاده می‌کنید، دیگر وقتش رسیده که گوشی‌تان را عوض کنید. البته خود اپلیکیشن واتساپ مدتیست که با نوتیفیکیشن‌هایی، کاربران این محصولات را از بازنشستگی مطلع می‌کند. بنابراین نباید هم از این خبر خیلی متعجب شوید.

خداحافظی واتساپ با نسخه‌های ۴.۱ و ۴.۴ اندروید

خداحافظی واتساپ با نسخه‌های ۴.۱ و ۴.۴ اندروید

تا امروز، واتساپ از اندروید ۴.۱ به بعد پشتیبانی می‌کرد. اما از فردا اوضاع تغییر خواهد کرد. از فردا صبح اگر می‌خواهید همچنان از طریق WhatsApp با دوستانتان چت کنید، باید گوشی شما حداقل به اندروید ۵ مجهز باشد. این یعنی نسخه‌های ۴.۱ و ۴.۴ اندروید دیگر پشتیبانی نخواهند شد. اندروید ۴.۱ در سال ۲۰۱۲ یعنی بیش از یک دهه پیش عرضه شد. انتشار آخرین نسخه اندروید کیت کت یعنی نسخه ۴.۴.۴ هم به سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد. این نسخه‌ها اکنون سهمی کمتر از ۱ درصد از کل گوشی‌های اندرویدی فعال را به خود اختصاص داده‌اند.

اگر شما هم یکی از کاربرانی هستید که این اپلیکیشن را روی یک گوشی قدیمی با نسخه‌های ۴.۱ و ۴.۴ اندروید اجرا می‌کنید، از فردا برنامه برای شما باز نخواهد شد و پیامی روی صفحه ظاهر می‌شود که این موضوع را به شما اطلاع می‌دهد.

راهکار اجرای واتساپ روی گوشی های قدیمی اندرویدی

راهکاری برای حل این مشکل وجود دارد، ولی ممکن است عملکرد دیگر برنامه‌های شما را تحت تاثیر خودش بگذارد. در واقع شما می‌توانید از طریق صفحه تنظیمات، تاریخ گوشی خود را به‌صورت دستی به عقب برگردانید و گوشی‌تان را روی حالت پرواز بگذارید. سپس برنامه را باز کرده و پیام‌هایی که پیشتر ارسال کرده‌اید را در گوشی‌تان ذخیره کنید. اما به محض خارج شدن از حالت پرواز، برنامه بسته خواهد شد.