اتمام پشتیبانی واتساپ - WhatsApp از گوشی های قدیمی سامسونگ

اگر صاحب یکی از این گوشی های سامسونگ هستید، با واتساپ خداحافظی کنید

واتساپ به پشتیبانی از برخی گوشی های سامسونگ پایان می‌دهد. البته همه موبایل های اندرویدی قدیمی دیگر قابلیت اجرای WhatsApp را نخواهند داشت.

بر اساس جدیدترین اخبار تکنولوژی، متا یا همان فیسبوک سابق، شرکت مالک واتساپ به‌تازگی اعلام کرد که کمی بعد در همین ماه جاری میلادی پشتیبانی این برنامه پیامرسان از نسخه‌های قدیمی اندروید متوقف می‌شود. با این اوصاف، صاحبان برخی از گوشی های سامسونگ که از قضا جزو نمونه‌های پرطرفدار بوده‌اند، به‌زودی دیگر قابلیت استفاده از WhatsApp با گوشی قدیمی خود را نخواهند داشت.

پایان پشتیبانی واتساپ از گوشی های پرچمدار قدیمی سامسونگ

اتمام پشتیبانی واتساپ - WhatsApp از گوشی های قدیمی سامسونگ

بنا به‌گفته متای کنونی، اندروید 5 و نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم عامل گوگل از 24 اکتبر (2 آبان) به بعد دیگر تحت پشتیبانی واتساپ نخواهند بود. در نتیجه نه‌تنها گوشی های سامسونگ، بلکه همه گوشی‌هایی که مبتنی بر نسخه 5.0 لالیپاپ یا قدیمی‌تر اندروید کار می‌کنند تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

از جمله محصولات گلکسی سامسونگ که دیگر امکان اجرای واتساپ را نخواهند داشت می‌توان به گلکسی نوت 3 و گلکسی S4 اشاره کرد. نسخه 5.0 لالیپاپ چند سال قبل برای این گوشی‌ها ارائه شد، اما هیچ‌وقت ارتقائی به نسخه 5.1.1 صورت نگرفت. از همین رو، این پیام‌رسان رسماً دیگر از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

با این حال، اگر یک مدل بالاتر از گوشی‌های مذکور یعنی گلکسی نوت 4 و گلکسی S5 دارید، نیازی نیست بابت عدم پشتیبانی از واتساپ نگران باشید. قبلاً اندروید 6 مارشملو به‌صورت رسمی برای این مدل‌ها منتشر شده است و حداقل در مقطع کنونی مشکلی در اجرای این پیام‌رسان محبوب نخواهند داشت.

احتمالاً بعد از گذشت 10 سال از عرضه گلکسی‌های نوت 3 و اس 4 کاربران کمی باقی مانده باشند که همچنان از این مدل‌ها استفاده کنند. حتی ممکن است عده‌ای از آن‌ها با نصب رام‌های جدید، اندروید گوشی خود را به نسخه‌های به‌روز ارتقا داده باشند و به همین خاطر، بابت پایان پشتیبانی از واتس اپ نگرانی نداشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*