نتایج بنچمارک گلکسی S24 سامسونگ با چاشنی مشخصات فنی کلیدی آن منتشر شد

نتایج بنچمارک گلکسی S24 سامسونگ در پلتفرم گیک‌بنچ منتشر شد. در کنار آن شاهد انتشار برخی از کلیدی‌ترین مشخصات فنی Galaxy S24 نیز هستیم.

چندین سال است که سامسونگ گوشی‌های پرچمدار سری Galaxy S خودش را در سه ماهه نخست سال رونمایی می‌کند. گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۳ در فوریه سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ معرفی شدند. بعید به‌نظر می‌رسد گوشی‌ساز کره‌ای بخواهد سنت‌شکنی کند و احتمالا از خانواده گلکسی اس ۲۴ هم در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ پرده برداری می‌شود. هرچند این رویداد یک ماه زودتر از نسل‌های قبلی برگزار می‌شود.

اما در حالی که سامسونگ خودش را آماده برگزاری یک رویداد خبری ویژه برای شگفت‌زده کردن طرفدارانش می‌کند، هر روز شاهد درز اطلاعات تازه‌ای از این گوشی‌ها هستیم. امروز نوبت به انتشار نتایج بنچمارک گلکسی S24 است که نه تنها عملکرد‌ آن را به رخ می‌کشد، بلکه می‌تواند به برخی از کلیدی‌ترین مشخصات فنی آن هم اشاره کند. این بنچمارک روی یکی از مدل‌های این خانواده با شماره مدل SM-S921B اجرا شده که ظاهرا متعلق به نسخه گلوبال یا اروپایی گوشی با تراشه اگزینوس است.

نتایج بنچمارک گلکسی S24 سامسونگ

مهم‌ترین نکته این بنچمارک هم حضور همین تراشه زیر پوسته گوشی جدید سامسونگ است. فهرست منتشر شده در سایت گیک‌بنچ نشان می‌دهد که SM-S921B یا همان نسخه گلوبال Galaxy S24 از تراشه جدید ساخت سامسونگ به‌نام Exynos 2400 قدرت می‌گیرد.

این تراشه، در مقایسه با اگزینوس ۲۲۰۰ با افزایش سرعت ۷۰ درصدی CPU و پردازش هوش مصنوعی ۱۴.۷ برابر سریع‌تر برخوردار است. چیپست جدید اگزینوس ۲۴۰۰ دارای معماری ۱۰ هسته‌ای است که دو هسته بیشتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام را در بر می‌گیرد. توانمندترین هسته این چیپست، فرکانس ۳.۲۱ گیگاهرتزی دارد، در حالی که از دو هسته بزرگ ۲.۹ گیگاهرتزی، سه هسته متوسط ۲.۵۹ گیگاهرتزی و چهار هسته کوچک ۱.۹۶ گیگاهرتزی نیز برخوردار است.

امتیازات بنچمارک گلکسی S24 سامسونگ

نتایج بنچمارک گلکسی S24 سامسونگ

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که این گوشی چه نتایجی را در پلتفرم بنچمارک Geekbench کسب کرده و چقدر نسبت به نسل قبلی متفاوت است. این گوشی موفق به کسب ۲۰۱۱ امتیاز در آزمون تک هسته‌ای و ۶۰۸۶ امتیاز در آزمون چند هسته‌ای است.

این نتایج بهتری نسبت به گوشی گلکسی اس ۲۳ است. آن گوشی در این دو آزمون ۱۸۸۱ و ۴۹۸۵ امتیاز را کسب کرده بود. با این حال وقتی آن‌ها را با بنچمارک آیفون ۱۵ مقایسه می‌کنیم، فاصله زیادی در این بین است. پرچمدار اپل ۲۵۵۹ و ۶۳۷۵ امتیاز را در آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ کسب کرده بود.

مقایسه بنچمارک گلکسی S24 سامسونگ با S23

مقایسه بنچمارک گلکسی S24 سامسونگ با S23

نسخه گلوبال گلکسی اس ۲۴ سامسونگ گوشی توانمندی به‌نظر می‌رسد. تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ زیر قاب آن هم با ۸ گیگابایت رم همراه است. از نظر عملکرد فنی، انتظار می‌رود این نسل جدید بهتر ظاهر شود. با این حال بعید به‌نظر می‌رسد در مقایسه با آیفون‌های جدید اپل بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد. در ادامه می‌توانید اطلاعات بیشتری را از گوشی‌های سری گلکسی S24 سامسونگ کسب کنید:

اطلاعات بیشتری از گوشی گلکسی اس ۲۴ سامسونگ:

سامسونگ گلکسی S24 با طراحی تخت و فریم شبیه به آیفون راهی بازار می‌شود + عکس و ویدیو

در این تاریخ منتظر رونمایی از گوشی های گلکسی S24 سامسونگ باشید

سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ در دو رنگ جدید عرضه می‌شوند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*