سمینار سواد رسانه ای و اطلاعاتی

سمینار سواد رسانه ای و اطلاعاتی با حمایت همراه اول برگزار می‌شود

سمینار سواد رسانه ای و اطلاعاتی با محور اصلی دستور کار جمعی جهانی به همراه سه کارگاه آموزشی تخصصی با حمایت همراه اول برگزار می‌شود.

«کرسی یونسکو در فضای مجازی و فرهنگ: دوفضایی شدن جهان» با همکاری دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و حمایت همراه اول قصد دارند «ششمین سمینار سواد رسانه ای و اطلاعاتی» را با محوریت دستور کار جمعی جهانی برگزار کنند. همچنین در این مراسم که به‌مناسبت فرا رسیدن دوازدهمین هفته جهانی سواد رسانه ای و اطلاعاتی برگزار می‌شود، سازمان‌ها، موسسات و انجمن‌های داخلی و بین‌المللی نیز همکاری دارند.

برگزاری سمینار سواد رسانه ای و اطلاعاتی

این سمینار قرار است در روز چهارشنبه 3 آبان 1402 مصادف با روز جهانی توسعه ارتباط از ساعت 8:30 تا 17 در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شود. علاقه‌مندان با طی کردن فرایند ثبت نام می‌توانند با جزئیات برگزاری مراسم در بخش حضوری و مجازی آشنا شوند.

در حین برگزاری این سمینار نیز قرار است سه کارگاه آموزشی تخصصی با موضوع‌های «سواد دیجیتال و اهمیت آن در آینده جهان شبکه‌ای ساعت 10 تا 11»، «چالش‌های نظام‌سازی در مواجهه با مسئله بیوسایبورگ (زیست اندام‌های سایبری) در آینده تمدنی ایران ساعت 11 تا 12» و «دگرگونی‌های سواد اطلاعاتی و سواد رسانه ای در نسبت با هوش مصنوعی ساعت 15:15 تا 16:45» نیز با حمایت همراه اول برگزار شود.

از اهداف برگزاری این سمینار می‌توان به بررسی مفهوم سواد رسانه ای و اطلاعاتی در خدمت منافع مردم و اشاره به چگونگی نقش آن در بهبود سطح اطلاعات، مشارکت و توانمندسازی همگان اشاره کرد. همچنین با برگزاری این سمینار سعی بر این است تا به سوی دستیابی به نظام اطلاعاتی آزاد و کثرت‌گرا، ترویج توسعه پایدار، مشمولیت، برابری، گفتگوی بین فرهنگی، و پاسداری از دموکراسی حرکت کرد.

با توجه به این‌که سواد رسانه ای و اطلاعاتی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، سیاسی و امنیتی کشور، بسیار حائز اهمیت است، این سمینار به دنبال ایجاد پلتفرمی برای شناسایی و ایجاد فضای گفتگو و تبادل تجارب بین استادان و پژوهشگران سواد رسانه ای و اطلاعاتی است.

علاقه‌مندانی که قصد حضور در این سمینار و دریافت گواهی بین‌المللی دارند با مراجعه به آدرس https://mil.ut.ac.ir می‌توانند اطلاعات بیشتری را دریافت کرده و فرایند ثبت نام را انجام دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*