سیستم عامل HyperOS شیائومی

شیائومی رسما از سیستم عامل جدید HyperOS رونمایی کرد

سیستم عامل شیائومی HyperOS به‌عنوان جانشین MIUI در گوشی‌های شیائومی منتشر شد. امکانات، قابلیت‌ها و گوشی‌های سازگار با هایپر او اس را ببینید.

شیائومی بیش از یک دهه بود که از رابط کاربری اندرویدی MIUI روی تمام گوشی‌هایش استفاده می‌کرد. این شرکت مدت‌ها روی توسعه پلتفرم خودش کار کرد و MIUI 14 مدرن‌ترین و سبک‌ترین نسخه این سیستم عامل بود که چندیست روی محصولات چینی‌ها نصب است. این نسخه قابلیت‌های منحصر به فردی را ارائه می‌کند. اما امشب شیائوم تصمیم گرفت در کنار گوشی‌های سری شیائومی ۱۴ از سیستم عامل جدید HyperOS رونمایی کند.

هایپر او اس کم‌ترین سایز فریمور جهان را دارد و از لحاظ امنیت، عملکرد و مالتی تسکینگ بهبود پیدا کرده است. در ادامه با تمام امکانات و قابلیت های سیستم عامل هایپر او اس شیائومی بیشتر آشنا شوید.

قابلیت‌ها و امکانات سیستم عامل HyperOS شیائومی

شیائومی در این رویداد به برخی از جزئیات این نرم افزار جدید اشاره کرده است. با تغییرات رابط کاربری شروع می‌کنیم. جایی که شما گزینه‌های شخصی‌سازی متنوعی برای صفحه قفل گوشی خود مثل تم‌های جدید، فونت‌ها و ویجت‌ها را دریافت خواهید کرد. کنترل سنتر نیز در این سیستم عامل بازطراحی شده و کارآمدتر از MIUI 14 شده است. با این حال آیکون‌های اپلیکیشن‌ها تغییری نکرده‌اند.

سیستم عامل HyperOS شیائومی

امنیت و سایز فریمور

شیائومی علاوه بر این، امکانات امنیتی جدیدی را به سیستم عاملش افزوده است. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان سیستم امنیتی TEE توسعه یافته توسط خود شیائومی اشاره کرد که محتوای حساس را جداگانه پردازش می‌کند. این سیستم مجوزهای شفاف و قابل کنترل را برای دسترسی به اینترنت ارائه می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که هیچ چیزی پنهان نیست.

سیستم عامل HyperOS شیائومی

حجم فریمور قابل نصب این پلتفرم به ۸.۷۵ گیگ رسیده که کم حجم‌ترین سیستم عامل موبایل تاریخ است.

قابلیت‌های هوش مصنوعی

سیستم عامل HyperOS شیائومی شامل یک مدل هوش مصنوعی بزرگ داخلی است که امکانات هوشمند جذابی را در اختیار کاربران می‌گذارد. قابلیت Xiaoai Input Assistant می‌تواند متن خلق کند، WPS Document Scanning متن داخل اسناد را تشخیص می‌دهد، AI Wonderful Painting دودل‌ها را به نقاشی تبدیل می‌کند و AI Image Search می‌تواند برای جستجوی منبع تصاویر مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این، دیوایس را با فضای ابری یکپارچه‌تر می‌کند.

سیستم عامل HyperOS شیائومی

هماهنگی بین دستگاه‌ها

یکی از ویژگی‌های جالب توجه این پلتفرم، امکان استفاده اپلیکیشن‌ها از سخت افزار چندین دستگاه است. به‌طور‌ مثال با Camera Collaboration می‌توانید از دوربین سلفی گوشی هوشمند شیائومی به‌عنوان وب‌کم کامپیوتر خود در یک کنفرانس ویدیویی استفاده کنید. این کار می‌تواند به کنفرانس ویدیویی باکیفیت کمک کند.

سیستم عامل HyperOS شیائومی

قابلیت Network Collaboration به دستگاه‌های شما اجازه دسترسی به شبکه 5G گوشی‌تان را می‌دهد تا همیشه و همه‌جا از سرعت بالای اینترنت لذت ببرید. Cross-Device Focus Notification هم نوتیفیکشن‌های شما را بین دستگاه‌های مختلف‌تان به‌اشتراک می‌گذارد.

عملکرد فنی

هایپر او اس متحول‌ترین پلتفرمی است که شیائومی تاکنون  توسعه داده است. یکی از مهم‌ترین تحولات این پلتفرم، مدیریت رم ارتقا یافته است که باعث افزایش چشمگیر سرعت روشن شدن گوشی و عملکرد اپلیکیشن‌ها را پس زمینه می‌شود.

فایل سیستمی این سیستم عامل نیز بهینه شده و گرافیک آن هم در منوها و افکت‌های تصویری سریع‌تر و بهتر شده است.

سیستم عامل هایپر او ای شیائومی چه زمانی منتشر می‌شود؟

شیائومی سیستم عامل جدیدش را دسامبر ۲۰۲۳ برای کاربران چینی عرضه می‌کند و سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ برای کاربران بین‌المللی منتشر خواهد شد. گوشی‌های سری شیائومی ۱۴، ردمی کی ۶۰ اکسترم ادیشن و تبلت شیائومی پد ۶ مکس هم نخستین محصولاتی هستند که این سیستم عامل را دریافت خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*