وایو، توشیبا و فوجیتسو با یکدیگر ادغام می‌شوند: غول دنیای کامپیوتر و لپ تاپ می آید

بر اساس گزارشی که Blomberg منتشر کرده، شرکت Vaio قصد دارد با دو شرکت Toshiba و Fujitsu ادغام شود. وایو که بازوی تولید لپتاپ و کامپیوتر شرکت سونی بوده و به یک شرکت ژاپنی فروخته شده است ، به احتمال زیاد با حداکثر موجودی با دو شرکت توشیبا و فوجیتسو مشارکت خواهد کرد.بر اساس این گزارش تنها دو بخش کامپیوتری دو شرکت مذکور با وایو ادغام خواهند شد.

هر سه این شرکت‌ها در چند سال اخیر به ویژه با رونق گرفتن بازار تلفن‌های هوشمند، به مشکلاتی برخورده بودند. حتی شرکت توشیبا که در سال ۲۰۱۰ جزو ۵ شرکت برتر بود جای خود را به Asus داده و از لیست ۵ شرکت برتر کنار گذاشته شده بود.

هدف این شرکت از چنین تصمیمی این است که بازار شرکت بزرگ Lenovo که در چین مستقر است را بگیرند. هرچند که لنوو جای پای قویتری در دنیای تلفن‌های هوشمند دارد بخصوص که علاوه بر برند خاص خودش، صاحب کمپانی موتورلا نیز هست.

هر سه این شرکت‌ها دستی در تولید تلفن‌های هوشمند را نیز دارند و هرکدام در زمان‌هایی متفاوت تولید موبایل یا ویندوزفون را نیز امتحان کرده‌اند. یک نمونه خیلی تازه آن Vaio Phone Biz است که سیستم عامل آن ویندوز ۱۰ موبایل است و از Continuum نیز پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود که این سه شرکت تا پایان ماه مارچ به توافق برسند.

منبع: neowin

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*