امتیاز بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در انتوتو و گیج‌بنچ

امتیاز بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از ظهور یک غول جدید خبر می‌دهد

امتیاز بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در آزمون‌های گیک‌بنچ و انتوتو منتشر شد. آیا Snapdragon 8 Gen 3 می‌تواند تراشه آیفون ۱۵ پرو را شکست دهد؟

کوالکام در هفته‌ای که گذشت از چیپست جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۳ که قدرت‌بخش گوشی‌های پرچمدار اندرویدی آینده است، رونمایی کرد. روی کاغذ، جزئیاتی که کوالکام از این تراشه گفت فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد؛‌ اما آیا در عمل هم همین‌گونه است؟ اینجاست که آزمون‌های بنچمارک می‌توانند به ما در قضاوت کردن کمک کنند. خبر خوب اینکه سازنده حالا امتیاز بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را هم منتشر کرده تا نشان دهد این چیپست پرچمدار چقدر توانمند است و حتی می‌تواند تراشه ۳ نانومتری زیر قاب آیفون ۱۵ پرو اپل را هم شکست دهد.

بیشتر بخوانید:

چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 با قابلیت‌های هوش مصنوعی و سریع‌تر و بهینه‌تر از قبل از راه رسید

نتایج بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۳

تراشه پرچمدار جدید کوالکام در آزمون گیک‌بنچ ۶ موفق به کسب ۷،۵۰۱ امتیاز شود و بالاتر از آیفون ۱۵ پرو مکس اپل و تراشه A17 Pro زیر قاب آن که ۷،۲۳۷ امتیاز را کسب کرده‌اند، قرار بگیرد. البته این امتیاز مربوط به تست‌ها روی حالت چند هسته‌ای پردازنده می‌شود. این تراشه در حالت تک هسته‌ای ۲،۳۲۹ امتیاز را کسب کرده که پایین‌تر از A17 Pro با ۲،۹۲۶ امتیاز قرار می‌گیرد. با این حال نسبت به امتیاز نسل قبلی خودش یعنی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به مراتب بالاتر است.

چیپست کوالکام علاوه بر گیک‌بنچ، در آزمون انتوتو نیز توانسته اپل را شکست دهد. این تراشه ۲،۱۳۹،۲۸۱ امتیاز را کسب کرده، در حالی که چیپست اپل با ۱،۴۸۷،۲۰۳ امتیاز، اختلاف بسیار زیادی با آن دارد.

امتیاز بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در انتوتو

این تراشه از چینش هسته‌های ۱+۵+۲ هسته‌ای بهره می‌برد که در رأس آن‌ها یک هسته توانمند Cortex-X4 قرار گرفته و توسط پنج هسته Cortex-A720 و دو هسته کارآمدتر Cortex-A520 پشتیبانی می‌شود. کوالکام ادعا می‌کند که این نسل ۳۰ درصد سریع‌تر و کارآمدتر از نسل قبلی خودش است. همچنین با واحد پردازش عصبی Hexagon، تمرکز ویژه‌ای روی ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی دارد.

بیشتر بخوانید:

اسنپدراگون 8 نسل 3 نسبت به نسل اول، 2 برابر سریعتر است

تراشه کوالکام در حالی موفق به شکست A17 Pro شده که به‌عنوان یک چیپست ۴ نانومتری شناخته می‌شود. در حالی که اپل موفق شده چیپست خودش را با فناوری پردازش پیشرفته‌تر ۳ نانومتری تولید کند. هرچند همیشه گفته‌ایم که بنچمارک‌ها نمی‌توانند به‌طور ۱۰۰ درصدی گویای همه‌چیز باشند و هیچ آزمونی جای استفاده روزمره در دنیای واقعی را نمی‌گیرد. بنابراین تنها به این دلیل که نتایچ آزمون بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بالاتر از چیپست A17 Pro اپل بوده، به این معنی نیست که یک گوشی اندرویدی مجهز به این تراشه بهتر از آیفون ۱۵ پرو مکس خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با امکانات و قابلیت‌های پرچمدار اپل می‌توانید به مقاله بررسی آیفون ۱۵ پرو مکس در سایت گجت نیوز ما مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*