جمع آوری گوشی های آیفون ۱۴ و ۱۵

جمع آوری گوشی های آیفون ۱۴ و ۱۵ از بازارهای کشور شروع شد

ستاد مبارزه با قاچاق کالا خبر از آغاز جمع آوری گوشی های آیفون ۱۴ و ۱۵ در کشور داد. ظاهرا استان گلستان، پیش‌قدم این اتفاق بوده است.

بنا به دلایلی که هیچ‌وقت هم مشخص نشد چیست، واردات آیفون ۱۴ به بعد در کشور ممنوع شد و در نتیجه چه از طریق مبادی گمرک و چه به‌صورت مسافری، مشمول طرح رجیستری نشدند. اکنون یک سال از آن زمان می‌گذرد و حتی با عرضه سری آیفون ۱۵ هم واردات نسل قبلی آغاز نشد.

در عین حال گوشی‌های این دو خانواده به‌صورت قاچاقی وارد کشور شدند و بدون رجیستری فروش رفتند. در این بین عده‌ای به امید رجیستر شدن آیفون ۱۵ و ۱۴ آن‌ها را خریدند و عده دیگری هم فریب فروشندگان و وعده رجیستر کردن گوشی را خوردند.

بیشتر بخوانید:

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: ممنوعیت واردات و رجیستری آیفون 14 برداشته نمی‌شود

اما چند هفته پیش بود که ستاد مبارزه با قاچاق کالا بیانیه‌ای را صادر و آب پاکی را روی دست همه خریداران ریخت. این ستاد در بیانیه مطبوعاتی خودش اعلام کرد که نه تنها گوشی های سری آیفون ۱۴ و ۱۵ رجیستر نمی‌شوند، بلکه از بازار کشور جمع آوری خواهند شد و با عرضه‌کنندگان آن‌ها هم برخورد قانونی می‌شود.

جمع آوری آیفون ۱۴ و ۱۵ از گلستان آغاز شد

جمع آوری گوشی های آیفون ۱۴ و ۱۵

از استان گلستان خبر رسیده که ظاهرا جمع آوری سری آیفون ۱۴ به بعد از این استان آغاز شده است و کمیته شناسایی قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وعده داده که با تمام عرضه‌کنندگان این محصولات برخورد خواهد کرد. علاوه بر این، گجت‌هایی که به آنتن‌دهی این گوشی‌ها کمک می‌کند هم کالای قاچاق محسوب می‌شود و فروش آن‌ها نیز ممنوع است. یکی از محبوب‌ترین آن‌ها، دانگل آی‌کاس است که مشتریان آیفون ۱۴ و ۱۵ با آنتن پریده می‌توانند از آن برای بازگرداندن آنتن به گوشی خود استفاده کنند.

بنابراین با توجه به این اتفاقات، به‌نظر می‌رسد شاهد کاهش قیمت بیش از پیش این گوشی‌ها در بازار باشیم و بازار دست دوم آن‌ها نیز دستخوش تغییرات بزرگی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*