دراگون کریستال گلس

دراگون کریستال گلس شیائومی چیست و چرا شیائومی 14 به محافظ صفحه نیاز ندارد؟

گوشی شیائومی 14 پرو از شیشه دراگون کریستال یا Dragon Crystal Glass استفاده می‌کند که مقاوم‌ترین نوع به کار رفته در گوشی های هوشمند است. اما دراگون کریستال گلس چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

گوشی های پرچمدار جدید شیائومی یعنی شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو به‌تازگی معرفی شده‌اند. این گوشی‌ها با قیمت مناسب و ویژگی‌ها و مشخصات جذاب خود، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود بتوانند به فروش خوبی دست پیدا کنند. یکی از ویژگی‌های جذاب پرچمداران جدید شیائومی، شیشه جدیدی است که در آنها به کار رفته است.

دراگون کریستال گلس شیائومی 14 پرو

این شرکت چینی یک شیشه محافظ داخلی جدید با نام دراگون کریستال گلس را در شیائومی 14 پرو مورد استفاده قرار داده که ادعا می‌شود مقاوم‌ترین و سخت‌ترین شیشه در بین گوشی های هوشمند موجود در بازار است. اما بیایید ببینیم Dragon Crystal Glass چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

دراگون کریستال گلس تا ده برابر در برابر سقوط مقاوم‌تر است

بنا بر ادعای شیائومی، شیشه دراگون کریستال از ترکیبی از مواد خام از جمله اکسید لیتیوم، دی‌اکسید سیلیکون، اکسید آلومینیوم، اکسید زیرکونیوم، پنتوکسید فسفر و اکسید سدیم ساخته شده است. این مواد در دمای بیش از 1600 درجه سانتی‌گراد به‌مدت 100 ساعت پردازش شده‌اند که باعث می‌شود بلورهایی به‌اندازه نانو (حدود 25 نانومتر) در داخل شیشه تشکیل شود. این کریستال‌ها ساختاری به هم پیوسته را تشکیل می‌دهند و استحکام قابل توجهی را به شیشه می‌بخشند.

دراگون کریستال گلس

شیائومی می‌گوید دراگون کریستال گلس دارای سختی ویکرز 860HV0.025 است. سختی Vickers یکی از معیارهای سختی برای مقاومت مواد است که یک فرورونده‌ی هرمی‌شکل از جنس الماس، سختی آن را تعیین می‌کند. به این ترتیب شیشه دراگون کریستال شیائومی به‌طور قابل توجهی از سایر شیشه‌های محافظ صفحه نمایش در بین گوشی های هوشمند از جمله سرامیک شیلد اپل (با سختی ویکرز 814HV0.025)، گوریلا گلس ویکتوس 2 (با سختی ویکرز 670HV0.025) و Kunlun Glass 2 هواوی (با سختی ویکرز 830HV0.025) مقاوم‌تر و سرسخت‌تر خواهد بود. در جدول زیر می‌توانید میزان سختی ویکرز انواع مختلف شیشه‌های محافظ صفحه نمایش در بین گوشی های هوشمند موجود در بازار را مشاهده کنید:

نوع شیشهسختی ویکرز (HV0.025)
دراگون کریستال گلس شیائومی860
هواوی Kunlun Glass 2830
سرامیک شیلد اپل814
کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس 2670

در نتیجه‌ی این ساختار داخلی، شیائومی ادعا می‌کند که نمایشگر شیائومی 14 پرو با Dragon Crystal Glass تا ده برابر بیشتر از شیشه‌های تقویت شده معمولی در مقابل سقوط از ارتفاع مقاوم خواهد بود. این نوع شیشه علاوه بر دوام و مقاومت بالا، شفافیت زیادی نیز دارد. این میزان شفافیت به‌ این دلیل ایجاد شده که قطر ذره‌های میکروکریستالی داخلی بسیار کوچک و به‌صورت مساوی توزیع شده است. در نتیجه شیشه دراگون کریستال، کیفیت تصویر را فدای دوام و مقاومت بالا نمی‌کند.

شیائومی همچنین ویدیویی را منتشر کرده که در آن می‌توانید استحکام و مقاومت شیشه دراگون کریستال را مشاهده کنید. در این ویدیو که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید، شیشه محافظ جدید شیائومی را می‌بینید که در دو مرحله با شیشه‌های معمولی رقابت می‌کند.

ویدیوی تست مقاومت شیشه Dragon Crystal

در راند اول می‌بینیم که دو نوع شیشه با قدرت به سمت یکدیگر پرتاب می‌شوند و شیشه دراگون کریستال می‌تواند گلس معمولی را به‌راحتی خرد کند. در راند دوم نیز هر دو شیشه با سرعت زیاد روی یک سطح بتنی خراشیده می‌شوند که می‌بینیم خراش‌های آشکار و غیر قابل جبرانی روی شیشه محافظت شده باقی می‌ماند، ولی شیشه دراگون کریستال هیچ آسیبی نمی‌بیند.

شیشه محافظ جدید شیائومی یعنی Dragon Crystal Glass قدم بزرگ و رو به جلویی برای قابل اعتمادتر و مستحکم‌تر کردن نمایشگر گوشی های هوشمند به‌نظر می‌رسد. همچنین در روزهایی که ظاهرا نوآوری و ویژگی جدید و هیجان‌انگیزی به گوشی های هوشمند اضافه نمی‌شود، دراگون کریستال گلس شیائومی نشان می‌دهد که همیشه راهی برای بهتر شدن وجود دارد و پرداختن به همین مشکلات ساده نیز می‌تواند به‌اندازه یک ویژگی کاملا جدید و هیجان‌انگیز، برای کاربران جذاب و تاثیرگذار باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*