نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن

نشست خبری نخستین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن برگزار شد

نشست خبری نخستین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن برگزار شد و گفته شد که استارتاپ‌ها می‌توانند برای شرکت در این نمایشگاه، تسهیلات دریافت کنند.

روز گذشته، نشست خبری نخستین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن در تهران برگزار شد. در جریان این نشست خبری، رضا الفت‌نسب، رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه اپلیکیشن اظهار کرد استارتاپ‌های کوچک برای حضور در این رویداد می‌توانند اقدام به دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری کنند تا از تجربیات استارتاپ‌های بزرگتر بهره ببرند.

نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن

به‌گفته رضا الفت‌نسب، صندوق نوآوری تسهیلات 60 میلیون تومانی در اختیار استارتاپ‌های کوچک قرار می‌دهد. همچنین علاوه بر این تسهیلات، ما هم برای حمایت از استارتاپ‌های کوچک، متراژ کوچکتری را ارائه می‌دهیم تا شرکت‌ها بتوانند در نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن حضور پیدا کنند.

لزوم برگزاری نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن

رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه اپلیکیشن در ادامه اظهارات خود اضافه کرد وجود یک نمایشگاه تخصصی در حوزه اپلیکیشن‌ها برای شرکت‌ها و استارتاپ‌ها بسیار مفید خواهد بود و با توجه به ضریب نفوذ بالای گوشی های موبایل در کشور، وجود یک نمایشگاه تخصصی مثل نمایشگاه اپکس کاملا ضروری است.

نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن

الفت‌نسب افزود باید درباره چالش‌های اپلیکیشن‌ها در حوزه رگولاتوری بحث کنیم و قصد داریم با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی خاصی که در کشورمان وجود دارد، به‌عنوان برگزارکننده این نمایشگاه تخصصی، به اپلیکیشن‌ها کمک کنیم. مهاجرت نیروی انسانی و کمبود آن در کشور یکی از مهم‌ترین مسائل موجود است که لازم است حاکمیت بابت آن نگرانی داشته باشد.

وی در خصوص وضعیت اینترنت نیز اظهار کرد همه ما می‌دانیم که اینترنت کشور شرایط خوبی ندارد و تلاش می‌کنیم چراغ این حوزه را به‌سختی روشن نگه داریم؛ به همین خاطر علاوه بر اپلیکیشن‌ها و شر‌کت‌ها، نشست‌ها و برنامه‌های محتوایی متعددی در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن

علی معین، رئیس ستاد اجرای نمایشگاه نیز هویت‌بخشی به اپلیکیشن‌ها را یکی از دلایل برگزاری نمایشگاه اپکس عنوان کرد. به‌گفته او، نمایشگاه‌ها جزو مهم‌ترین عواملی هستند که به حوزه‌ها هویت مستقلی می‌دهند. برگزاری نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن نیز با توجه به بیش از 140 میلیون خط تلفن همراه فعال در کشور و تعداد بالای اپلیکیشن‌ها، کاملا ضروری به‌نظر می‌رسد. علی معین اضافه کرد ما در سه سال اخیر تصمیم داشتیم این نمایشگاه را برگزار کنیم، اما به‌خاطر همه‌گیری کرونا و مشکلات اینترنت نتوانستیم به این هدف دست یابیم.

وی به همکاری با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز اشاره کرد و گفت یکی از دستاوردهایی که ما در این همکاری داشتیم این بود که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای استارتاپ‌های حوزه بازی را تحت موارد حمایتی به‌صورت کانتر داشته باشد؛ اما این مهم هنوز به نتیجه نرسیده و فقط در حد نامه‌نگاری باقی مانده است. آرش سروری، دبیر شورای سیاست‌گذاری نیز در این خصوص گفت سیاست‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تغییر کرده و اکنون شرایط همکاری اصلا آسان نیست و برای نمایشگاه اپکس نیز هیچ همکاری خاصی از سوی آنها رخ نداده است.

نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن

علی معین در ادامه‌ی صحبت‌های خود بیان کرد شرایطی را برای استارتاپ‌های کوچک فراهم کرده‌ایم تا آنها نیز بتوانند در نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن حضور پیدا کنند. همچنین صندوق نوآوری تسهیلاتی تا سقف 60 میلیون تومان را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهد. علاوه بر این، غرفه‌ها دارای حداقل متراژ 12 متری با متری 711 هزار تومان هستند، اما به برخی از شرکت‌ها تا غرفه‌های 6 متری نیز اختصاص داده شده است.

آرش سروری نیز افزود تاکنون 32 شرکت برای حضور در نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن ثبت نام کرده‌اند و پنل‌ها و نشست‌هایی هم در زمینه محتواسازی در این رویداد در نظر گرفته شده است. به‌گفته سروری، استارتاپ‌ها در سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ قرار می‌گیرند و قرار است استارتاپ‌های بزرگ به استارتاپ‌های کوچک کمک کنند و تجربیات خود را به آنها انتقال دهند.

نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن

گفتنی است نخستین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن یا اپکس در روزهای 2 تا 5 بهمن 1402 در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*