مک بوک پرو جدید M3 اپل

اپل از دو مک بوک پرو جدید با پردازنده های M3 پرو و مکس رونمایی کرد

مک بوک پرو جدید اپل در دو مدل با پردازنده های M3 پرو و مکس رونمایی شدند. همچنین رنگ مشکی نیز برای مک بوک پرو جدید در دسترس خواهد بود. در ادامه با مشخصات این مدل‌ها آشنا می‌شویم.

اپل ساعاتی پیش مراسم جدید خود را با نام Scary Fast برگزار کرد و در آن شاهد رونمایی از آی مک و مک بوک های جدید این شرکت بودیم. طبق جدیدترین اخبار تکنولوژی، این مدل‌های جدید به تراشه جدید سری M3 مجهز شده‌اند و از نظر قدرت سخت افزاری، حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارند. علاوه بر آی مک 24 اینچی جدید و یک مک بوک پرو 14 اینچی پایه با تراشه M3 و بدون تاچ بار، کوپرتینویی‌ها مدل‌های پیشرفته‌تر مک بوک پرو 14 و 16 اینچی را با پردازنده های M3 Pro و M3 Max رونمایی کردند.

مک بوک پرو جدید M3 اپل چه مشخصاتی دارد؟

این مدل‌ها از نظر طراحی همان ظاهر و چیدمان درگاه‌های قبلی را حفظ کرده‌اند، اما حالا رنگ جدید مشکی فضایی برای علاقه‌مندان در دسترس قرار گرفته و قرار است این رنگ، جایگزین خاکستری فضایی شود. مک بوک پرو مجهز به پردازنده M3 Max را می‌توانید با حداکثر 128 گیگابایت حافظه رم خریداری کنید که امتیاز جدید و ویژه‌ای برای لپ تاپ های اپل محسوب می‌شود. پیش فروش این مدل از امروز آغاز می‌شود و مدل‌های مجهز به پردازنده M3 پرو نیز از روز 7 نوامبر، یعنی تقریبا یک هفته دیگر در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. تحویل مدل‌های مجهز به پردازنده M3 مکس کمی بیشتر طول می‌کشد و قرار است این نمونه‌ها در اواخر ماه نوامبر، یعنی تقریبا یک ماه دیگر وارد چرخه عرضه شوند.

مک بوک پرو جدید M3 اپل

بنا بر ادعای اپل، رنگ مشکی فضایی جدید مک بوک پرو نسبت به مک بوک ایر آبی تیره، کمتر اثر انگشت و لکه‌ها را به خود جذب می‌کند. با وجود این مشخص نیست آیا شیوه جدید اپل برای ساخت این رنگ در مک بوک پرو جدید، در برابر خط و خش نیز مقاوم‌تر شده است یا خیر.

مهم‌ترین پیشرفت در مک بوک پروهای جدید اپل در بخش پردازنده آنها اتفاق افتاده است. M3 Pro دارای پردازنده 12 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 18 هسته‌ای است که در مقایسه با M1 Pro تا 40 درصد سریع‌تر عمل می‌کند. شما می‌توانید این مدل را با حداکثر 36 گیگابایت رم دریافت کنید که نسبت به سقف 32 گیگابایتی در مدل قبلی، بهبود یافته است.

مک بوک پرو جدید M3 اپل

تراشه M3 Max نیز با یک پردازنده 16 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 40 هسته‌ای همراه شده که باعث می‌شود تا 80 درصد سریع‌تر از تراشه M1 Max دو سال پیش باشد. البته تراشه‌های M2 نیز به‌اندازه کافی سریع و قدرتمند بودند و حالا به‌نظر می‌رسد که اپل در حال ارتقای پیشرفت‌های گرافیکی این تراشه است و این بخشی است که بزرگترین جهش در تراشه‌های سه نانومتری M3 اتفاق می‌افتد.

تراشه های سری M3 قادر به پشتیبانی از ری تریسینگ هستند و می‌توانید بازی‌های مک و سنگین‌ترین پردازش‌های سخت افزاری و گرافیکی را با آن انجام دهید. بهبود عملکرد GPU به‌لطف قابلیتی اتفاق افتاده که اپل آن را Dynamic Caching نامیده است. با این قابلیت، GPU فقط مقدار دقیق حافظه مورد نیاز را برای هر فعالیت مورد استفاده قرار می‌دهد.

مک بوک پرو جدید M3 اپل

اپل ادعا کرده که می‌توانید از مک بوک پرو جدید انتظار شارژدهی 22 ساعته داشته باشید که البته این عمر باتری برای مدل 16 اینچی مجهز به M3 Pro خواهد بود. عمر باتری در مدل مجهز به تراشه M3 مکس کمی کمتر است؛ چرا که در این تراشه، هسته‌های GPU انرژی بیشتری مصرف می‌کنند.

در سایر بخش‌ها و مشخصات، مک بوک پروهای جدید اپل تغییر چشمگیری نسبت به مدل‌های مجهز به تراشه M2 Pro و M2 Max که اوایل سال 2023 معرفی شده بودند، نکرده‌اند. همچنان صفحه نمایش روشن مینی LED، سیستم بلندگوی عالی، سه درگاه تاندربولت 4، یک درگاه اچ دی ام آی، یک درگاه کارت حافظه SD و یک کانکتور مگ سیف برای شارژ دستگاه در این مک بوک ها حضور دارند. صفحه نمایش مدل های جدید مک بوک پرو اپل می‌توانند تا روشنایی 600 نیت را برای محتوای SDR ارائه دهند و به این ترتیب حدود 20 درصد روشن‌تر از مدل‌های قبلی خواهند بود.

مک بوک پرو جدید M3 اپل

قیمت مک بوک پرو 14 اینچی M3 Pro از 1999 دلار شروع می‌شود و مدل 16 اینچی را باید با قیمت پایه 2499 دلار خریداری کنید. برای خرید مدل‌های مجهز به تراشه M3 Max یا برای انتخاب حافظه و رم بیشتر نیز باید هزینه‌های بسیار بیشتری را بپردازید. مثلا مک بوک پرو 16 اینچی M3 Max با 8 ترابایت فضای ذخیره‌سازی و 128 گیگابایت حافظه رم، برچسب قیمتی شگفت‌انگیز 7199 دلار خورده که آن را از نظر قیمت در جایگاهی بالاتر از هر لپ تاپ دیگری قرار می‌دهد.

مک بوک پرو جدید M3 اپل

اگر هم می‌خواهید کمتر دست به جیب شوید، مک بوک پرو 14 اینچی جدید با تراشه معمولی M3 نیز وجود دارد که می‌توانید آن را با 8 گیگابایت حافظه رم و قیمت پایه 1599 دلار خریداری کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*