محبوبترین و پراستفاده‌ترین نسخه اندروید

محبوبترین و پراستفاده‌ترین نسخه اندروید کدام است؟

آیا می‌دانستید که کدام ورژن، محبوبترین و پراستفاده‌ترین نسخه اندروید است؟ برخلاف سال‌های قبل، نسخه‌های قدیمی کاربران کمتری از نسخه‌های جدید دارند.

سیستم عامل اندروید همچنان به افزایش محبوبیت در سراسر جهان ادامه می‌دهد. این سیستم عامل روی طیف وسیعی از دستگاه‌ها، از گوشی‌های هوشمند گرفته تا تبلت‌ها و حتی قهوه‌سازهای هوشمند هم نصب شده است. به‌طور کلی اندروید روی میلیاردها دستگاه از سراسر جهان نصب است. با این حال برخلاف iOS اپل، نسخه‌های مختلفی از این پلتفرم روی دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود. به‌طور مثال اکنون در حالی که چندین سال از عرضه اندروید ۹ می‌گذرد، ولی همچنان ۱۱ درصد از کل کاربران اندرویدی از این سیستم عامل استفاده می‌کنند.

علت اصلی این اتفاق، چگونگی مدیریت بروزرسانی‌ها از سوی تولیدکنندگان دستگاه‌های اندرویدی است. اما خوشبختانه آمار و ارقام جدید نشان می دهند که مشکل استفاده کاربران از نسخه‌های قدیمی اندروید رو به کاهش است.

وقتی صحبت از بروزرسانی‌های نرم افزاری به میان می‌آید، ما می‌توانیم تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی را مقصر کوتاهی در انتشار نسخه‌های جدید بدانیم. میلیون‌ها گوشی توسط تعداد زیادی تولیدکننده در سراسر جهان تولید شده است. حالا تصور کنید که هر یک از این تولیدکنندگان باید رابط کاربری سفارشی خود را با هر نسخه اندروید توسعه داده و در اختیار کاربرانشان بگذارند. حالا آمار توزیع نسخه‌های اندروید که توسط گوگل منتشر شده، نشان می‌دهد که اوضاع کمی بهتر از گذشته است.

اندروید ۱۳، محبوبترین نسخه اندروید در سال جدید

اندروید ۱۳، محبوبترین و پراستفاده‌ترین نسخه اندروید

سیستم عامل اندروید ۱۳، در حال حاضر محبوبترین و پراستفاده‌ترین نسخه اندروید است که توسط طیف گسترده‌ای از کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. نرخ مصرف‌کنندگان این نسخه از ۱۵ درصد در پنج ماه قبل، در آمار جدید به ۲۲.۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

اندروید ۱۱ که پیش از این با ۲۳.۱ درصد، محبوب‌ترین ورژن سیستم عامل گوگل بود، با کاهش سهم خود به ۲۱.۶ درصد اکنون در رتبه دوم قرار دارد. اندروید ۱۰ گوگل سهم ۱۰.۵ درصدی دارد و در جایگاه سوم است. اندروید ۱۲، اندروید ۹ و اندروید ۸.۱ نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در انتهای این لیست هم اندروید ۵ و ۴.۴ دیده می‌شود که سهم بسیار ناچیز ۰.۳ و ۰.۵ درصدی دارند. این عمدتا به‌خاطر قطع پشتیبانی پیام‌رسان‌های محبوبی مثل واتساپ از این نسخه‌ها است.

بیشتر بخوانید:

با واتساپ خداحافظی کنید اگر، این نسخه های اندروید روی گوشی شما نصب است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*