رنگ بندی جدید گواهینامه

جزئیات رنگ بندی جدید گواهینامه های رانندگی؛ گواهینامه طلایی به چه کسانی داده می‌شود؟

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا جزئیات طرح رنگ بندی گواهینامه را اعلام کرد؛ اما گواهینامه طلایی به چه رانندگانی داده می‌شود؟

سرهنگ احمد کرمی‌اسد، رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا در خصوص جدید پلیس راهور برای اختصاص گواهینامه های رنگ بندی شده به رانندگان خبر داد و گفت از این پس رانندگانی که از قوانین راهنمایی و رانندگی پیروی کنند بسته‌های تشویقی دریافت خواهند کرد؛ بر اساس این طرح، قرار است گواهینامه‌ها در سه رنگ سفید، نقره‌ای و طلایی برای رانندگان ارائه شود که سطح قانون‌مندی راننده نسبت به قوانین راهداری را نشان دهد.

وی در این خصوص افزود:

پلیس با هدف اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی طرح تشویق رنگ‌بندی گواهینامه را به دولت پیشنهاد داد.

سرهنگ احمدی در ادامه توضیح داد تا پیش از این بر اساس ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، اقدامات پلیس فقط جنبه تنبیهی داشتند. رئیس مرکز صدور گواهینامه در این خصوص گفت:

بر اساس ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، اقدامات پلیس صرفا جنبه تنبیهی داشت و امتیاز خاصی در اختیار رانندگان قانون‌مدار تعلق نمی‌گرفت که در صورت بررسی طرح ارائه شده نیروی انتظامی در مجلس شورای اسلامی و تصویب شورای نگهبان، بسته‌های تشویقی در اختیار رانندگان قرار خواهد گرفت.

طرح رنگ بندی گواهینامه

وی در خصوص رنگ بندی گواهینامه‌ها و اعطای رنگ سفید به رانندگان جدید گفت:

کارت گواهینامه پایه به رنگ سفید است که به‌ازای هر روز امتناع از تخلف، امتیازی به دارنده آن تعلق خواهد گرفت و پس از آن زمینه برای ارتقا به کارت نقره‌ای فراهم می‌شود.

احمدی ادامه داد که کارت نقره‌ای تنها به رانندگان خیلی خوب تعلق می‌گیرد و این رانندگان از بسته‌های تشویقی بهره‌مند خواهند شد. وی توضیح داد:

رانندگان دارای کارت نقره‌ای ضمن بهره‌گیری از تخفیفات ۱۰ درصدی بیمه‌ای، تخفیفات عوارض آزادراهی، عوارض سالانه شهرداری و کاهش هزینه معاینه فنی، به‌عنوان پلیس نامحسوس نیز می‌توانند با نیروی انتظامی همکاری کرده و تخلفات رانندگی شهروندان را گزارش کنند.

وی در خصوص نحوه دریافت کارت طلایی گواهینامه افزود:

دارنندگان کارت نقره‌ای نیز با رعایت کامل قوانین به‌صورت روزانه مثبت کسب کرده که پس از در سیستم و گذشت ۲ سال به جرگه دارندگان کارت‌های طلایی تحت عنوان رانندگان عالی می‌پیوندند.

اسدی در خصوص بسته‌های تشویقی که در اختیار رانندگان با کارت طلایی گواهینامه قرار خواهد گرفت توضیح داد:

در این طرح، تخفیف ۲۰ درصدی بیمه‌ای، تخفیف ۱۰ درصدی عوارض آزادراهی، تخفیف ۱۰ درصدی هزینه تخلفات، تخفیفات ویژه استفاده از اماکن تفریحی و اولویت در استخدام دستگاه‌های دولتی به‌عنوان راننده، شامل حال رانندگان خواهد شد.

اسدی علت اجرای طرح رنگ بندی گواهینامه‌ها را ارزش گذاری برای عملکرد رانندگان و تشویق رانندگان برای اجرای قوانین پلیس راهنمایی و رانندگی دانست و گفت پلیس با هدف ارزش‌گذاری به عملکرد رانندگان قانون‌مدار، گواهینامه طلایی برای آنان صادر خواهد کرد.

نظر شما در خصوص طرح  جدید رنگ بندی گواهینامه و بسته‌های تشویقی پلیس راهور چیست؟