مشخصات کوییک GX جدید

معرفی مشخصات فنی و امکانات کوییک GX جدید با پیشرانه قوی‌تر

سایپا به‌زودی شرایط فروش هاچ بک جدید خود را اعلام خواهد کرد. با معرفی مشخصات فنی و امکانات کوییک GX با پیشرانه جدید همراه باشید.

همه ما می‌دانیم که خودروهای تولید داخل کیفیت مطلوبی ندارند و مشتریان از سر اجبار تن به خرید آنها می‌دهند؛ اما در مقطع کنونی چاره‌ای نیست جز قبول وعده‌های پوشالی خودروسازان ملی! سایپا و ایران خودرو طی سال‌های اخیر به دستاوردهای قابل توجهی رسیده‌اند، اما هنوز تا آرمان‌شهری که برای خود متصور هستند فاصله زیادی دارند.

معرفی مشخصات فنی و امکانات کوییک GX جدید

یکی از خودروهای پرفروش سایپا در بازار فعلی، کوییک است که اخیرا تیپ GX آن رونمایی و وارد خیابان‌های کشور شد. اولین باری که این محصول هاچ بک به فروش رسید، مرحله دوم عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه فروش بود. قیمت این خودرو هم‌اکنون مشخص شده، ولی سوال اینجاست که تیپ جدید چه تفاوت‌هایی با دیگر مدل‌ها دارد؟

کوییک GX

پیش‌تر با تیپ‌های مختلف کوییک نظیر مدل S آشنا شده‌ایم و جی ایکس هم مدل ارتقا یافته همین تیپ است. تفاوت ظاهری قابل توجه و خاصی میان این دو تیپ دیده نمی‌شود و سپر و جلوپنجره همان چیزی است که قبلا دیده‌ایم. یکی از نکات قابل توجه درباره gx پسوند R است که به انتهای آن افزوده شده و نشان می‌دهد که این خودرو به‌صورت دو رنگ عرضه خواهد شد. بنابراین هم‌اکنون رنگ قرمز برای قاب آینه‌های جانبی، سقف و پایین سپرها استفاده شده است.

مشخصات فنی قدرتمند سایپا کوییک GX

قطع به یقین مهم‌ترین پیشرفت و تفاوت تیپ جدید کوییک نسبت به سایر مدل‌ها، پیشرانه‌ای است که زیر کاپوت آن تعبیه شده است. در حال حاضر قدرت هاچ بک سایپا را موتور 1.5 لیتری M15 تأمین می‌کند که GSI نام دارد. این پیشرانه 8 سوپاپ دارد و از جمله تغییرات آن می‌توان به طراحی سرسیلندر جدید با هدف بهبود محفظه احتراق، خنک‌کاری، ورودی‌های هوا و دود اشاره کرد.

موتور ام 15 فوق همچنین مجهز به فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ یا CVVT است و در مجموع با طراحی پیستون‌های جدید توانسته حداکثر قدرت را به 90 اسب بخار و گشتاور را به 137 نیوتن‌متر برساند و نسبت به پیشرانه قبلی 7 درصد بهبود یافته است. علاوه بر همه این‌ها این پیشرانه پیشرفت‌های ساختاری نظیر کاهش سطح آلایندگی محصولات، ارتقا به یورو 5 و قابلیت ارتقا به یورو 6 داشته است.

کوییک GX

یکی دیگر از دستاوردهای موتور جدید رشد خروجی و گشتاور است؛ به‌عبارت دیگر در دورهای پایین، گشتاور بالایی تولید خواهد شد. مصرف سوخت به‌لطف این تغییرات نیم لیتر کاهش یافته که خبر خوبی است. از دیگر خودروهای سایپا که به این موتور مجهز شده‌اند می‌توان به سهند و اطلس اشاره کرد.

نسخه‌های اتوماتیک کوییک و ساینا فرمان برقی دارند، در حالی که تیپ جی ایکس همچنان از فرمان هیدرولیک استفاده می‌کند. نیروی محرکه نیز در این خودرو از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی بیشتر کوییک GX

تغییرات کوییک جدید به مشخصات فنی محدود نمانده و نارنجی‌پوشان موفق شده‌اند امکانات رفاهی و ایمنی آن را ارتقا دهند. با این اوصاف فهرست امکانات رفاهی این تیپ نسبت به مدل S بیشتر خواهد بود و به بیان دیگر فول آپشن نسخه دنده دستی است. از جمله این آپشن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کوییک GX

روکش چرمی صندلی‌ها، نمایشگر لمسی 7 اینچی با ناوبری، دوربین دید عقب، دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان، سیستم نمایش فشار باد تایرها، چراغ‌های جلوی خودکار، رینگ آلومینیومی، شیشه‌های دودی عقب، دو ایربگ، ترمز ABS و EBD، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک، نشانگر تعویض دنده، آینه‌های جانبی برقی، غربیلک فرمان D شکل، سنسور دنده عقب و دی لایت.

داشبورد کوییک جی ایکس نسبت به قبل تغییر کرده و روی آن شاهد تعبیه کنسول میانی با نمایشگر بدون قاب ایستاده‌ای هستیم که چهره کابین را زیباتر کرده است. تریم مشکی براق و دریچه‌های تهویه مدور ظاهر لوکس و جذابی به کوییک GX داده و به‌جز داشبورد، سایر قسمت‌ها تقریبا بدون تغییر مانده است. سایپا قیمت این خودروی هاچ بک را 370 میلیون تومان اعلام کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*