خودروهایی در کانادا که با پول فیات ۵۰۰ در ایران می‌توان خرید

با پول فیات ۵۰۰ در ایران، چه خودروهایی در کانادا می‌توان خرید؟

فیات ۵۰۰ با قیمت ۲.۵ میلیارد تومان در ایران پلاک شد؛ ولی با همین پول می‌توان خودروهای امثال مرسدس بنز، شورلت، فورد و تویوتا را خریداری کرد!

فیات ۵۰۰ جزو اولین محصولاتی بود که بعد از اعلام آزادسازی واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ از ورود آن به کشور اطلاع پیدا کردیم و طی این مدت مراحل قانونی لازم را طی کرد تا نهایتاً در بازار ایران به عرضه برسد. اخیراً کاتالوگ فیات ۵۰۰ حاوی مشخصات فنی این خودرو در دسترس قرار گرفت و در جدیدترین اخبار خودرو داخل کشور همچنین آمد که فیات ۵۰۰ با قیمت ۲.۵ میلیارد تومان در ایران پلاک شده؛ قیمتی که برای یک هاچ بک یا سیتی کار فوق‌العاده جمع و جور با امکانات پایه و موتور کم‌توان با هر متر و معیاری بیش از حد است.

اینکه در نتیجه تورم شدید و کاهش مداوم ارزش پول ملی، در ایران همیشه خودروها با قیمتی چند برابر ارزش اصلی‌شان به دست مردم می‌رسند موضوع تازه‌ای نیست. احتمالاً بارها از این دست مطالب یا ویدیوها را مشاهده کرده‌اید که با پول یک خودرو خاص در ایران، چه محصولات کارکرده یا حتی صفر کیلومتر سطح بالایی را می‌توان خارج از کشور خرید.

در ادامه هم خودروهای مطرح عملاً نو در کانادا را معرفی می‌کنیم که با پول فیات ۵۰۰ وارداتی در ایران می‌توان تهیه کرد. این هاچ بک ایتالیایی محصولی مقرون به صرفه برای کاربری سبک شهری است که در محدوده قیمتی 20 هزار دلار آمریکا قرار می‌گیرد. قیمت کنونی آن در ایران اما برابر با تقریباً ۵۰ هزار دلار آمریکا و ۶۵ تا ۷۰ هزار دلار کانادا است!

خودروهایی در کانادا که با پول فیات ۵۰۰ در ایران می‌توان خرید

مرسدس بنز کلاس C مدل ۲۰۲۳

مرسدس بنز کلاس C مدل 2023 - خودروهای برابر با پول فیات ۵۰۰ در ایران

در این لیست چندین خودرو لوکس پیدا می‌شوند که از قضا در ایران هم شناخته‌شده‌اند. یکی از این‌ها مرسدس بنز کلاس C مدل ۲۰۲۳ است که هم‌اکنون نسخه کارکرده آن با کارکرد زیر ۱۰ هزار کیلومتر با قیمت حدود ۶۶ هزار دلار در کانادا به فروش می‌رسد. تامین قوای محرکه این خودرو را یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ هیبرید خفیف بر عهده دارد که می‌تواند ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نمایشگر مرکزی ۱۱.۹ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳، صندلی‌های چرمی، گرمکن و تهویه صندلی‌های جلو و سانروف پانورامیک برخی از امکانات رفاهی کلاس سی هستند و انواع و اقسام سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده هم در آن پیاده‌سازی شده است.

لکسوس RX 350h مدل ۲۰۲۳

لکسوس RX 350H مدل 2023 - خودروهای برابر با پول فیات ۵۰۰ در ایران

لکسوس جزو نام‌های دیگری است که داخل کشورمان نیاز به تعریف ندارد. لکسوس RX 350h پریمیوم مدل ۲۰۲۳ صفر کیلومتر در کانادا با قیمت حدود ۶۴ هزار دلار به فروش گذاشته شده است. این شاسی بلند لوکس با اصالت ژاپنی از یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر هیبرید با حداکثر قدرت ۲۴۶ اسب بخار و گشتاور ۳۱۵ نیوتن متر بهره می‌برد. همچنین با آپشن‌هایی مثل نمایشگر مرکزی ۱۴ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی، سیستم صوتی برخوردار از ۱۲ اسپیکر، صندلی‌های چرمی، کنترل پایداری، کنترل کشش، دستیار حفظ خودرو در خط، سیستم ایمنی قبل و بعد از برخورد و… عرضه شده است.

هیوندای پالیسید مدل ۲۰۲۴

هیوندای پالیسید مدل 2024 - خودروهای برابر با پول فیات ۵۰۰ در ایران

در دور جدید واردات خودرو سدان‌ها و کراس اوورهای هیوندای و کیا به بازار ایران راه پیدا کرده‌اند، ولی پالیسید همان‌طور که به‌خاطر محدوده قیمتی آن هم انتظار می‌رفت، بین وارداتی‌های هیوندای جا ندارد. با وجود این، در کانادا با قیمت ۶۰ هزار دلار می‌توان تریم بالارده دو دیفرانسیل کالیگرافی پالیسید را به پارکینگ خانه خود برد. با پول فیات ۵۰۰ در ایران، داخل کانادا یک شاسی بلند کره‌ای باکیفیت با طراحی تازه به‌روزرسانی شده، سه ردیف صندلی، یک موتور ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر ۲۹۱ اسب بخاری و مجموعه امکانات رفاهی و ایمنی گسترده نصیبتان می‌شود.

رنجرور ایووک P250 مدل ۲۰۲۳

رنجرور ایووک - خودروهای برابر با پول فیات ۵۰۰ در ایران

رنجرور ایووک، کراس اوور بریتانیایی منحصر به فرد بازار خودرو هم جزو گزینه‌های لوکسی است که می‌توان داخل کانادا با پول فیات ۵۰۰ در ایران خرید. نسخه P250 R-Dynamic SE این خودرو با کارکرد کمتر از ۲ هزار کیلومتر نزدیک به ۶۷ هزار دلار قیمت خورده است. زیر کاپوت آن موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر قرار دارد که ۲۴۶ اسب بخار قدرت و ۳۶۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از جمله امکانات این محصول برند رنجرور هم می‌توان به روکش چرمی صندلی‌ها، نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی، صفحه آمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، سیستم تهویه دوناحیه‌ای، سیستم صوتی با ۱۲ اسپیکر و… اشاره کرد.

جگوار E-Pace مدل ۲۰۲۴ 

جگوار E-Pace مدل ۲۰۲۴ 

نسخه صفر کیلومتر به‌روزترین مدل کراس اوور لوکس جگوار E-Pace با قیمت نزدیک به ۶۵ هزار دلار در کانادا پیدا می‌شود. برای تامین قوای محرکه این خودرو یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ در نظر گرفته شده که قادر به تولید قدرت ۲۴۶ اسب بخار و گشتاور ۳۶۴ نیوتن متر است. جگوار ای پیس و رنجرور ایووک که پیش‌تر به آن اشاره شد، به‌دلیل اینکه هر دو محصول زیرمجموعه‌های شرکت مادر جگوار لندرور هستند، اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند؛ چه در زمینه پیشرانه و چه از لحاظ امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی.

فورد اف-۱۵۰ مدل ۲۰۲۳

فورد اف-150 مدل 2023 - خودروهای برابر با پول فیات ۵۰۰ در ایران

اگر جزو شیفته‌های پیکاپ‌های آمریکایی با ابهت هستید، احتمالاً این مورد لیست باعث شود آهی از روی افسوس بکشید؛ خودرویی که عنوان پرفروش‌ترین پیکاپ دنیا را با خود به یدک می‌کشد. به‌جای اینکه نزدیک به ۷۰ هزار دلار برای فیات ۵۰۰ بپردازید، امکان تهیه فورد اف-150 STX دو کابینه مدل ۲۰۲۳ با قیمت ۶۰ هزار دلار وجود دارد. این پیکاپ آمریکایی خوشنام مجهز به یک موتور اکوبوست ۲.۷ لیتری V6 است که قابلیت تولید قدرت ۳۲۵ اسب بخار و گشتاور ۵۴۲ نیوتن متر را دارد و باید گزینه‌ای خواستنی برای هر پیکاپ‌دوستی باشد.

تویوتا کراون مدل ۲۰۲۳

تویوتا کراون مدل ۲۰۲۳

کراون، محصول بالارده‌تری از تویوتا که تحت همان نام این خودروساز ژاپنی عرضه می‌شود، در کانادا ۶۳ هزار دلار قیمت دارد و احتمالا کمتر کسی پیدا بشود که این مبلغ را به‌جای این سدان جذاب تویوتا صرف یک هاچ بک شهری کم‌توان کند. کراون دو نمایشگر به هم پیوسته ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی JBL مجهز به ۱۱ اسپیکر، نورپردازی داخلی، سیستم تهویه خودکار سه ناحیه‌ای، گرمایش و تهویه صندلی‌های جلو، نمایشگر هدآپ، سیستم کمک‌راننده پیشرفته اختصاصی Safety Sense 3.0 و ۱۰ ایربگ را ارائه می‌کند. ضمن اینکه متکی به یک پیشرانه هیبرید ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر با مجموع قدرت ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۵۴۲ نیوتن متر است.

شورلت سیلورادو مدل ۲۰۲۳

شورت سیلورادو مدل ۲۰۲۳

آخرین مورد لیست بهانه‌ای دیگر برای حسرت خوردن پیکاپ‌بازها است. سیلورادو، پیکاپ فول سایز معروف شورلت هم حتی یکی از خودروهایی است که در کانادا با همان پول فیات ۵۰۰ در ایران فروخته می‌شود. به‌طور دقیق‌تر، شورلت سیلورادو ۱۵۰۰ WT صفر کیلومتر با برچسب ۶۰ هزار دلار حاضر و آماده در اختیار مشتریان است. اینجا با پیکاپی درشت‌هیکل مواجه‌ایم که با موتور حجیم ۵.۳ لیتری ۸ سیلندر خود می‌تواند ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۹ نیوتن متر گشتاور خروجی بدهد و ۵ ستاره ایمنی از موسسه آمریکایی معتبر NHTSA را هم پشتونه خود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*