فیات ۵۰۰ با قیمت ۲.۵ میلیارد تومانی

فیات ۵۰۰ با قیمت ۲.۵ میلیارد تومانی در ایران پلاک شد

فیات ۵۰۰، خودرو هاچ بک ایتالیایی که مدتیست شماره‌گذاری شده سرانجام قیمت پیدا کرد. برای داشتن این خودرو باید حدود ۲.۵ میلیارد تومان هزینه کنید

با آزاد شدن واردات خودرو به کشور، شرکت‌های مختلفی اعلام آمادگی کردند تا محصولات برندهای خارجی را به بازار خودرو ایران بیاورند. یکی از آن‌ها شرکت پارسیان موتور مانلی بود که برای واردات خودروهای برند محبوب فیات اعلام آمادگی کرد.

در ابتدا قرار بر این شد که این شرکت، دو اتومبیل فیات تیپو و فیات ۵۰۰ را به ایران بیاورد. اما با توجه به افزایش قیمت مدل تیپو در کشور مبدا به بیش از ۲۰ هزار دلار، امکان واردات این محصول در حال حاضر وجود ندارد. همچنین سر راه واردات فیات ۵۰۰ هم مشکلات زیادی وجود داشت. اسفند ماه سال گذشته محموله این خودروها وارد کشور شد، ولی پشت سد بزرگی به‌نام گمرک گیر کرده بود.

پس از مدتی مشکل ترخیص این محوله از گمرک برطرف شد و پارسیان موتور مانلی موفق شد این محصولات را به مرحله شماره‌گذاری برساند. مشکل بعدی، قیمت گذاری فیات ۵۰۰ بود. ظاهرا شورای رقابت قیمت نامتعارفی را برای این خودرو ایتالیایی مشخص کرده بود. اما ظاهرا این مشکلات هم در حال مرطف شدن است و حالا با انتشار مشخصات فنی و تصاویر Fiat 500 در وب‌سایت سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، به‌نظر می‌رسد که فاصله زیادی با فروش آن‌ها وجود ندارد.

فیات ۵۰۰ با قیمت ۲.۵ میلیارد تومانی

آنطور که از فعالان حوزه خودرو شنیده می‌شود، فیات ۵۰۰ با قیمت حدود ۲.۵ میلیارد تومانی به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید. شاید این قیمت برای یک خودرو هاچ بک جمع‌وجور با پیشرانه ۱.۴ لیتری و حداکثر توان ۱۰۰ اسب بخار غیر منطقی باشد، اما فراموش نکنید که اینجا ایران است و برای چشیدن طعم سواری با خودروهای استاندارد اروپایی، باید به ارقام میلیاردی فکر کنید!

آیا فیات ۵۰۰ با این قیمت ارزشش را دارد؟

با توجه به این قیمت، آیا به‌نظر شما فیات ۵۰۰ در بازار ایران موفق خواهد بود، یا آنکه مشتریان ترجیح می‌دهند با چنین هزینه هنگفتی، خودروهای سدان کره‌ای یا شاسی بلندهای چینی را بخرند؟