تیگو 8 پرو e پلاس جدید

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس جدید معرفی شد

شرکت چری از کراس اوور پلاگین هیبریدی فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس جدید برای بازار روسیه رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات و ویژگی‌های این خودرو چینی بیشتر آشنا می‌شویم.

مدتی است که شرکت مدیران خودرو به‌عنوان نماینده محصولات چری در ایران، عرضه کراس اوور پلاگین هیبریدی فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس را در بازار کشورمان آغاز کرده است. حالا بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، شرکت چینی چری نسخه جدید این کراس اوور را به بازار روسیه عرضه می‌کند.

تیگو 8 پرو e پلاس جدید

تیگو 8 پرو e پلاس جدید در ماه می 2023 به بازار روسیه رسید و حالا اعلام شده که فروش رسمی فیس لیفت این شاسی بلند پلاگین هیبریدی تا پیش از پایان ماه جاری میلادی (نوامبر) در این کشور آغاز می‌شود.

مشخصات و امکانات تیگو 8 پرو e پلاس جدید

طبق تصاویر منتشر شده، طراحی این خودرو تغییراتی را نسبت به قبل تجربه کرده است. از جمله این تغییرات می‌توان به جلوپنجره اشاره کرد که اکنون الگوی خشتی، جای الگوی نقطه‌ای کرومی را گرفته است. همچنین چراغ عقب سرتاسری و سپر عقب نیز تغییراتی را به خود دیده‌اند. در داخل کابین خودرو شاهد چینش صندلی‌های هفت نفره هستیم و یک نمایشگر منحنی جدید شامل پنل ابزار مجازی و سیستم مالتی‌مدیا لمسی 12.3 اینچی در آن به چشم می‌خورد.

تیگو 8 پرو e پلاس جدید

در داخل کابین خودرو، تغییراتی را در پنل جلویی و دکمه‌ها نیز مشاهده می‌کنیم و یک ردیف از دکمه‌های لمسی به‌جای واحد کنترل تهویه لمسی قرار گرفته است. از طراحی و تغییرات ظاهری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی جدید که بگذریم، به توان فنی آن می‌رسیم. این کراس اوور چینی به پیشرانه 1.5 لیتری توربو با قدرت 147 اسب بخار و یک جفت موتور برقی با مجموع خروجی 235 اسب بخار مجهز شده است. خودرو پلاگین هیبریدی چری با این پیشرانه‌ها می‌تواند در 7.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده، این خودرو در حالت تمام برقی می‌تواند تا مسافت 80 کیلومتر را طی کند که نسبت به برد 75 کیلومتری مدل قبلی، پیشرفت جزئی را تجربه کرده است.

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس جدید تنها در نسخه آلتیمیت عرضه می‌شود که حالا می‌توانیم امکانات و آپشن‌های بیشتری را در آن ببینیم. چرخ‌های 19 اینچی جای نمونه‌های 18 اینچی قبلی را گرفته‌اند و به‌جای شش کیسه هوا، حالا شاهد 9 ایربگ در داخل کابین خودرو هستیم. هدآپ دیسپلی، ضبط‌کننده ویدیو به‌صورت تمام وقت، سیستم دید سراسری ارتقا یافته، صندلی‌های جلو دارای ماساژور، پکیج زمستانی کامل، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، ترمز خودکار، سیستم نگهداری خودرو در بین خطوط و سیستم پایش نقاط کور از دیگر امکاناتی هستند که جدیدا به این کراس اوور چینی اضافه شده‌اند.

تیگو 8 پرو e پلاس جدید

تیگو 8 پرو هیبریدی قبلی با قیمت حدود 4 میلیون و 930 هزار روبل در بازار روسیه عرضه می‌شد؛ اما فعلا خبری از قیمت نسخه جدید اعلام نشده است و باید منتظر زمان آغاز فروش این کراس اوور پلاگین هیبریدی باشیم. همچنین شرکت خودروسازی چری برنامه‌های ویژه‌ای برای بازار روسیه دارد و می‌خواهد علاوه بر تیگو 8 پرو e پلاس جدید، مدل هیبریدی تیگو 7 پرو را نیز به بازار این کشور عرضه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*