چری اکسید اکسلانتیکس ET

شاسی بلند برقی چری اکسید اکسلانتیکس ET با 561 اسب بخار قدرت رونمایی شد

چری اکسید اکسلانتیکس ET با قدرت 561 اسب بخار معرفی شد. در ادامه با مشخصات شاسی بلند برقی Chery Exeed Exlantix ET آشنا می‌شویم.

اکسید که به‌عنوان زیرمجموعه شرکت چری محسوب می‌شود از شاسی بلند برقی جدیدی به نام اکسلانتیکس ET پرده برداشت. بالاترین نسخه این خودرو به پیشرانه‌ای با قدرتی برابر با 561 اسب بخار مجهز شده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز قصد داریم شما را با مشخصات چری اکسید اکسلانتیکس ET آشنا کنیم.

معرفی چری اکسید اکسلانتیکس ET

شاسی بلند بزرگ اکسید اکسلانتیکس ET از لحاظ ظاهری و مشخصات فنی به لی اتو L7 شباهت زیادی دارد. از آنجایی که لی اتو L7 فقط در بازار چین عرضه می‌شود، اکسید اکسلانتیکس ET می‌تواند در بازارهای جهانی حضور موفقی را تجربه کند.

بخش طراحی

چری اکسید اکسلانتیکس ET

چری اکسید اکسلانتیکس ET همانند لوکسید S7 و اکسلانتیکس ES طبق پلتفرم E0X چری توسعه پیدا کرده و  ویژگی‌هایی چون معماری 800 ولتی و سیستم تعلیق بادی به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شوند.

چری اکسید اکسلانتیکس ET

پیر لوئیجی فراری که در شرکت‌های پینین فارینا، سایک و چانگان نیز فعالیت کرده، وظیفه طراحی ظاهری و داخلی این خودرو را بر عهده داشته است. چراغ‌های LED نصب شده در سپر جلو به‌عنوان یکی از ویژگی‌های خاص این نسخه محسوب می‌شود؛ رانندگان با این چراغ‌ها قادر به ابراز احساسات خود و ایجاد ارتباط با سایر افراد خواهند بود.

چری اکسید اکسلانتیکس ET

همان‌طور که اشاره شد اکسید اکسلانتیکس ET بر پایه لی اتو L7 توسعه پیدا کرده و به همین دلیل بین این دو خودرو بخش‌های مشترک زیادی نظیر تناسبات کلی بدنه، دستگیره درها، چراغ‌های جلو و عقب به‌چشم می‌خورد. نسخه فول این خودرو نیز همانند لی اتو L7 به سنسور لیدار روی سقف مجهز شده است.

چری اکسید اکسلانتیکس ET

اکسید اکسلانتیکس ET دارای 4955 میلی‌متر طول، 1975 میلی‌متر عرض، 1698 میلی‌متر ارتفاع و 3000 میلی‌متر فاصله بین محوری است. چنین ارقامی نشان می‌دهد از لحاظ ابعاد نیز این خودرو با لی اتو L7 شباهت دارد. همچنین هر دو خودرو فضایی برای 5 سرنشین فراهم می‌سازند.

مشخصات فنی

Chery Exeed Exlantix ET

مشتریان قادر خواهند بود چری اکسید اکسلانتیکس ET را با 4 نوع قوای محرکه متفاوت خریداری کنند. نسخه پایه این شاسی بلند برقی به یک پیشرانه برقی در اکسل عقب با قدرت 252 اسب بخار مجهز شده است. یکی از زیرمجموعه‌های BYD نیز وظیفه تامین باتری‌های این نسخه را بر عهده دارد. همچنین این نسخه به حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد.

Chery Exeed Exlantix ET

نسخه دوم این خودرو به موتور قدرتمندتر 313 اسب بخاری مجهز شده و می‌تواند به حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسد. شرکت CATL نیز باتری‌های این نسخه را تامین می‌کند. نسخه سوم نیز از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت 480 اسب بخار و حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت بهره می‌برد.

نسخه چهارم یا همان نسخه فول این خودرو نیز به دو پیشرانه برقی با قدرت 561 اسب بخار مجهز شده است. این محصول در سال 2024 به بازار چین و سایر بازارهای بین‌المللی عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*