ایرانسل پدافند غیر عامل

تقدیر از ایرانسل به‌عنوان اپراتور برتر در حوزه پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات

در مراسمی که به‌مناسبت هفته نکوداشت پدافند غیرعامل برگزار شد، از ایرانسل به‌عنوان اپراتور برتر در حوزه پدافند غیر عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تقدیر به عمل آمد.

در صبح روز شنبه 13 آبان 1402، همایش هفته نکوداشت پدافند غیرعامل در سالن همایش‌های بین‌المللی شهید قندی برگزار شد. در این مراسم، عیسی زارع پور (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات)، سیدمحمدامین آقامیری (دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی)، سردار غلامرضا جلالی (رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور)، دکتر یوسف امیری (رئیس مرکز حراست و دبیر کمیته پدافند غیر عامل وزارت ارتباطات) و همچنین تعدادی از معاونان وزیر و مدیران این حوزه حضور داشتند. در حاشیه این مراسم نیز لوح تقدیر اپراتور برتر در حوزه پدافند غیر عامل به شرکت ایرانسل تعلق گرفت.

هدف از برگزاری این همایش که با هفته پدافند غیرعامل همزمان بود، بررسی آخرین وضعیت پدافند غیر عامل در حوزه سایبری و معرفی برنامه‌ها، اقدامات و دستاوردهای پدافند غیر عامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان شد.

ایرانسل پدافند غیر عامل

در لوحی که به این مناسبت به ایرانسل اهدا شد، دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل شرکت ایرانسل به‌دلیل زحمات بی‌شائبه با روحیه جهادی در عرصه تحقق اهداف پدافند غیرعامل، مورد تقدیر قرار گرفت.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در این همایش به اهمیت موضوع پدافند غیر عامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله وزارتخانه‌هایی است که امروزه مستقیما با زندگی مردم سروکار دارد و هر اختلالی که در ارتباطات ایجاد شود می‌تواند مشکلات جدی برای مردم به‌وجود بیاورد.

ایرانسل پدافند غیر عامل

وزیر ارتباطات اضافه کرد مردم کندی یا قطعی ارتباطات را برنمی‌تابند و در چنین شرایطی باید توجه ویژه‌ای به پدافند غیر عامل و آمادگی در برابر تهدیدات داشته باشیم و سطح آمادگی خود در برابر تهدیدات را از قبل افزایش دهیم. در پایان این مراسم نیز حاضران از غرفه ایرانسل در نمایشگاه نوآوری‌ها و دستاوردهای پدافند غیر عامل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدن کردند و با جدیدترین دستاوردها و اقدامات ایرانسل در این زمینه آشنا شدند.

ایرانسل پدافند غیر عامل

در روز چهارشنبه دهم آبان ماه نیز دکتر سعید رحیمی، معاون فاوای پدافند غیر عامل کشور، دکتر یوسف امیری رئیس و دکتر محمد صمدایی، دبیر کمیته پدافند غیر عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین هیات همراه از ساختمان مرکزی ایرانسل بازدید کردند. در این بازدید که به‌مناسبت هفته پدافند غیر عامل انجام شده بود، ایرانسل گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیر عامل را ارائه کرد.

در جریان این نشست، شاهد انجام موفقیت‌آمیز مانور پایداری زیرساخت ابر ایرانسل و سامانه هوشمند مدیریت برق ایرانسل و همچنین شبیه‌سازی موفقیت‌آمیز تست نفوذ و پایش حمله سایبری به سایت ایرانسل توسط تیم مرکز عملیات امنیت بودیم. علاوه بر این بنا به درخواست حاضران، مانور غیرفعال‌سازی دیتابیس اصلی مشترکان ایرانسل (HLR) انجام شد. در صورتی که این آزمایش ناموفق باشد، سرویس ده‌ها میلیون مشترک فعال ایرانسل قطع می‌شد و مشترکان از دسترس خارج می‌شدند؛ اما کارشناسان ایرانسل موفق شدند بدون هیچ آمادگی قبلی و به‌صورت پیش‌بینی نشده، این آزمایش را در ساعت پیک شبکه انجام دهند و با غیر فعال کردن دیتابیس اصلی، بلافاصله و در کسری از ثانیه، دیتابیس جایگزین در شهرستان دیگر را بدون کوچک‌ترین تاثیری در شبکه فعال کنند.

روزهای سوم تا دهم آبان ماه با نام هفته نکوداشت پدافند غیرعامل شناخته شده و این رویداد در سال جاری با شعار «ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید» گرامی داشته شد. همانطور که گفته شد، ایرانسل در همایشی که به مناسبت این هفته برگزار شد، به‌عنوان اپراتور دریافت کننده جایزه برتر این حوزه در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شد. پیش از این نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس ارزیابی‌های تخصصی انجام شده، دستگاه برگزیده حوزه پدافند غیر عامل کشور لقب گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*