گیربکس اتوماتیک 7 سرعته ایران خودرو

گیربکس اتوماتیک 7 سرعته ایران خودرو با همکاری دانگ فنگ ساخته می‌شود

گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه ایران خودرو با همکاری دانگ فنگ ساخته می‌شود. در ادامه با ویژگی‌های این گیربکس جدید ایران خودرو آشنا می‌شویم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اخیرا از یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گیربکس خودرو در کشور چین بازدید کرد و طی آن با شرکت دانگ فنگ برای طراحی، توسعه و ساخت داخل گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه WET-۷DCT یک قرارداد همکاری به امضا رساند. در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با ویژگی‌های گیربکس اتوماتیک 7 سرعته آشنا می‌شویم.

ویژگی‌های گیربکس اتوماتیک 7 سرعته ایران خودرو

بر اساس این توافق‌نامه همکاری، شرکت چینی دانگ فنگ یک مدل گیربکس اختصاصی را برای پلتفرم‌های جدید ایران خودرو توسعه خواهد داد. پس از آن نیز خطوط تولید این نوع گیربکس در شرکت نیرومحرکه ایران خودرو راه‌اندازی خواهد شد تا فرایند ساخت داخل آن به‌شکل موازی انجام شود.

گیربکس اتوماتیک 7 سرعته ایران خودرو

شرکت دانگ فنگ چین بر اساس این توافق‌نامه باید دانش فنی طراحی و ساخت این نوع گیربکس را به ایران خودرو ارائه دهد. از این رو چنین توافق‌نامه‌ای را باید یکی از تحولات سال‌های اخیر در توسعه قوای محرکه پیشرفته در ایران دانست.

گفتنی است تا به امروز شرکت‌های ایرانی فقط انواع گیربکس‌های دستی را به تولید می‌رساندند که با این قرارداد قرار است یکی از پیشرفته‌ترین گیربکس‌های اتوماتیک در داخل کشور تولید شود. این طرح باعث کاهش ارزبری برای واردات گیربکس‌های اتوماتیک خوهد شد و همچنین شرایط را برای افزایش تولید انواع خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک در ایران فراهم می‌سازد.

گیربکس اتوماتیک 7 دو کلاچه از نوع تر به‌عنوان یکی از جدیدترین انواع گیربکس اتوماتیک محسوب می‌شود که خودروسازان آلمانی آن را برای نخستین بار توسعه دادند و در حال حاضر نیز بسیاری از خودروهای غربی و شرقی به آن مجهز هستند.

گیربکس اتوماتیک 7 سرعته ایران خودرو

این گیربکس مزایایی چون استفاده از کلاچ‌های روغنی برای نرمی در شروع به حرکت خودرو، بالاترین راندمان در بین انواع گیربکس، افزایش تعداد دنده و همچنین تعویض دنده سریع و نرم را به‌همراه دارند. همچنین این گیربکس با 7 دنده و راندمان بالای خود باعث کاهش چشمگیر مصرف سوخت در خودروهای اتوماتیک خواهد شد. در حال حاضر بسیاری از خودروهای لوکس وارداتی نیز از این گیربکس هفت سرعته بهره می‌برند.

ایران خودرو برای تولید این گیربکس با بزرگترین سازندگان انواع گیربکس در کشور چین قرارداد امضا کرده است. این شرکت با تیراژ تولید بیش از 3.5 میلیون دستگاه در سال برای انواع گیربکس دستی، DCT، گیربکس‌های ویژه خودروهای هیبریدی DHT و مجموعه موتور برقی با گیربکس کاهش دهنده (۷-in-1 EDS) برای خودروهای برقی در صنعت خودرو چین نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. همچنین این شرکت از بزرگ‌ترین مراکز طراحی و تست انواع گیربکس نیز بهره می‌برد.

گروه صنعتی ایران خودرو طی این قرار دارد سعی دارد طی 2 سال آینده محصولات جدید خود نظیر تارا و ریرا را با پیشرانه‌های پیشرفته سه سیلندر IK3-TGDI و 4 سیلندر EFP-TC مجهز به گیربکس اتوماتیک 7 سرعته WET-7DCT تولید و به بازار عرضه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*