آموزش فعال کردن سیم کارت همراه اول

آموزش فعال کردن سیم کارت همراه اول

تفاوت سیم کارت اعتباری و دائمی همراه اول چیست؟ چطور می توان آنها را فعال کرد؟ با مقاله آموزش فعال کردن سیم کارت همراه اول همراه باشید.

در دنیای امروز کمتر کسی را می‌توان یافت که گوشی موبایل نداشته باشد! هر فردی که فکرش را بکنید یک تلفن هوشمند دارد که دو سیم کارت می‌خورد. تا چند دهه پیش مردم برای برقراری ارتباط از تلفن‌های سکه‌ای استفاده می‌کردند تا اینکه تلفن‌های ثابت به منازل آمد و همه چیز را زیر و رو کرد. سپس گوشی‌های موبایل انقلاب عظیمی در فناوری اطلاعات و ارتباطات به وجود آوردند.

برای برقراری ارتباط باید سیم کارت داشت که یا اعتباری هستند یا دائمی. اپراتورهای مختلفی در سراسر کشور فعالیت دارند و یکی از بهترین و در دسترس ترین آنها همراه اول است. مهمترین سوالی که تا به اینجا ذهنتان را مشغول کرده، تفاوت میان سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول و آموزش فعال سازی آنها است. با ما در گجت نیوز همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

آموزش فعال کردن سیم کارت همراه اول

اگر کسی بگوید با اپراتور همراه اول آشنا نیست، بی‌شک اغراق کرده چرا که همه ما خدمات این اپراتور آشنا هستیم. علاوه بر این حتما یا خودتان یا یکی از اعضای خانواده شما اقدام به خرید و فعال سازی سیم کارت‌های همراه اول کرده و با فرآیند آن آشنا است. از آنجایی که کاربران نمی‌دانند کدام خط همراه اول مناسب آنها است قصد داریم ضمن ارائه نقشه راه، نحوه فعال سازی هر یک از دو سیم کارت اعتباری و دائمی را آموزش دهیم.

آموزش فعال کردن سیم کارت همراه اول

تفاوت‌های مهمی بین سیم کارت اعتباری و دائمی است که می‌توان به قیمت، تعرفه اینترنت، مکالمه و پیامک اشاره کرد. خطوط دائمی معمولا گران تر هستند و باید برای خرید آنها هزینه بیشتری بپردازید. یکی از عمده ترین دلایل گرانی این نوع سیمکارت، قدمت آن است. (از سال 1373 وارد بازار ایران شده)

نکته دیگر در خصوص سیم کارت‌های دائمی، ارزان بودن خدماتی است که ارائه می‌کنند. در صورت داشتن سیم کارت اعتباری می‌بایست هر بار نسبت به شارژ کردن آن اقدام کنید و مالیات بر ارزش افزوده بپردازید ولی دارندگان سیم کارت‌های دائمی فقط کافی است قبوض میان دوره یا پایان دوره خود را تسویه کنند.

فعال سازی سیم کارت دائمی – خرید حضوری

اگر سیم کارت دائمی همراه اول را انتخاب کردید، گام بعدی نحوه فعال سازی آن و استفاده است. یک نکته مهم که باید از آن مطلع باشید، سقف خرید سیم کارت فعال به نام شما است. هر شخص حقیقی مطابق قانون می‌تواند همزمان 10 خط دائمی داشته باشد و تعداد مازاد مجاز نخواهد بود.

البته می‌توانید 20 خط هم خریداری کنید ولی تا سقف ده سیم کارت برایتان فعال خواهد شد. این محدودیت ربطی به اپراتور انتخابی شما ندارد و قانون برای تمامی اپراتورها یکسان خواهد بود. ابتدا می‌بایست به یکی از دفاتر یا مراکز فروش همراه اول مراجعه کنید تا بتوانید فرم‌های مخصوص را تکمیل نمایید و مدارکتان را به انضمام هزینه‌ها تحویل دهید. خط خریداری شده توسط همان مرکز فروشنده فعال خواهد شد.

آموزش فعال کردن سیم کارت همراه اول

بعد از اینکه اقدام به ارسال درخواست فعال سازی کردید، سیم کارت را باید در گوشی قرار دهید و کد دستوری 11#*140* را بگیرید. چقدر طول می‌کشد تا خط شما فعال شود؟ مدت زمان فعال سازی چند ساعت بیشتر طول نمی‌کشد و بعد از آن قابل استفاده خواهد بود. به محض اینکه نخستین تماس خود را برقرار کنید، خط شما فعال شده به حساب می‌آید. حالا می‌توانید از اینترنت و سایر خدمات دائمی سیمکارت بهره‌مند شوید.

ممکن است بعد از ارسال درخواست فعال سازی، سیم کارت به هر دلیلی فعال نشود. اگر چنین اتفاقی برایتان افتاد، با امور مشترکین به شماره 9990 تماس بگیرید و مشکلتان را با آنها در میان بگذارید.

فعال سازی سیم کارت دائمی – خرید از پرتال

اپراتور همراه اول به منظور سهولت دسترسی کاربران به سیم کارت‌ها علاوه بر امکان خرید حضوری، خرید خط از طریق پرتال خود را راه اندازی کرده است. بدین منظور می‌توانید به پرتال همراه اول مراجعه کرده و ثبت نام کنید. پس از تکمیل مراحل ثبت نام باید هزینه سیم کارت دائمی را پرداخت کنید تا گزینه «نحوه دریافت سیم کارت» برایتان ظاهر شود.

آموزش فعال کردن سیم کارت همراه اول

یکی از راه‌های دریافت خط دائمی تحویل گرفتن آن از دفاتر و مراکز فروش است. همچنین می‌توانید نشانی خود را ثبت کنید تا از طریق پست بسته به منزل یا محل کارتان ارسال شود. اگر از دفاتر حضوری سیم کارت را دریافت کنید، کد فعال سازی برایتان فرستاده می‌شود و در صورت دریافت پستی آن مسئول پستی مدارک شما را بررسی خواهد کرد. بعد از اینکه فرم‌های لازم را پر کنید سیم کارت فعال می‌شود.

فعال سازی سیم کارت اعتباری

هیچ تفاوتی بین فعال سازی سیم کارت اعتباری و دائمی وجود ندارد و فرآیند آنها یکسان است. برای خرید خط اعتباری نیز می‌توانید هم به دفاتر حضوری مراجعه کنید و هم به صورت غیرحضوری سیم کارت بخرید. به محض اینکه اولین تماس خود را برقرار کنید یا پیامک دهید، خط فعال می‌شود.

نکته قابل توجه و مهم اینکه اگر کاربری یک سال از خط خود استفاده نکند و نسبت به فعال سازی آن اقدام نکند، امتیاز اعتباری آن سلب می‌شود و به اشخاص حقیقی دیگر واگذار خواهد شد. به همین خاطر است که تأکید می‌کنند علاوه بر فعال سازی و برقراری تماس باید نسبت به افزایش اعتبار آن مبادرت ورزید.

جمع بندی

همان‌طور که ملاحظه کردید، اپراتور همراه اول دو نوع سیم کارت اعتباری و دائمی دارد که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. با نحوه فعال سازی هر یک از این دو خط هم آشنا شدیم. هم اکنون زمان آن فرارسیده با توجه به توضیحات فوق و با در نظر گرفتن بودجه و نیاز خود درباره آن تصمیم گیری کنید.

آموزش فعال کردن سیم کارت همراه اول

طبق اعلام شرکت ارتباطات همراه اول، تفاوتی بین کیفیت سرویس‌های اعتباری با شماره رند و غیررند وجود ندارد. اپراتور همراه اول خدماتی از قبیل ثبت نام سیم کارت، تغییر مالکیت، اعلام مفقودی و دریافت خط جدید، تغییر آدرس، قطع و وصل سرویس ویژه و… را انجام می‌دهد.

همچنین در صورت بروز هر گونه سوال می‌توانید به طور غیرحضوری و از طریق شماره‌های 9990 و تلفن گویای 444 به راهنمای خدمات دسترسی پیدا کنید. در پایان نیز باید خاطرنشان کنیم که مشترکین می‌توانند از سیم کارت‌های اعتباری در کشورهای طرف قرارداد استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*