هوش مصنوعی ChatGPT-4 Turbo

ربات هوش مصنوعی ChatGPT-4 Turbo با پیشرفت‌هایی چشمگیر معرفی شد

کمپانی OpenAI از ربات هوش مصنوعی ChatGPT-4 Turbo رونمایی کرد. محدودیت کلمات نسل جدید چت جی پی تی ۶ برابر شده و هوشمندتر از قبل کار می‌کند.

سم التمن، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل کمپانی OpenAI در اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت که با نام DevDav در سان فرانسیسکو برگزار شد، روی سن رفت و از نسل جدید مدل زبانی هوش مصنوعی آن‌ها رونمایی کرد. ربات هوش مصنوعی ChatGPT-4 Turbo از ۱۲۸ هزار توکن متنی معادل یک کتاب ۳۰۰ صفحه‌ای پشتیبانی می‌کند که این شش برابر بیشتر از محدودیت کلمات نسخه معمولی ChatGPT-4 است.

تغییرات مدل هوش مصنوعی ChatGPT-4 Turbo

هوش مصنوعی ChatGPT-4 Turbo

این مدیر اجرایی همچنین پیشرفت‌های جدید OpenAI در تازه‌ترین نسخه مدل زبانی هوش مصنوعی این شرکت را نیز شرح داده که جالب توجه به‌نظر می‌رسد. نسخه توبو با استفاده از حالت JSON درجه کنترل بالاتری روی پلتفرم را در اختیار کاربران خواهد گذاشت و می‌خواهد این اطمینان را بدهد که کاربران خروجی‌های تجدیدپذیرتری را دریافت خواهند کرد.

یکی دیگر از تغییرات این نسخه قابلیتی به‌نام “Retrieval” است که به‌کاربران اجازه می‌دهد داده‌ها را از منابع خارجی مثل گوگل درایو به آن اضافه کنند. کاربرانی که موفق به استفاده از نسخه اولیه این هوش مصنوعی شده‌اند، خبر از امکان اتصال گوگل درایو و مایکروسافت ۳۶۵ به آن می‌دهند. این به کمپانی‌ها اجازه می‌دهد داده‌های ذخیره شده خود را به فناوری ChatGPT متصل کنند. این قابلیتی شبیه به Microsoft 365 Copilot را در اختیارشان خواهد گذاشت.

OpenAI همچنین دانش فنی و مغز متفکر این مدل زبانی که برای تاریخ سپتامبر ۲۰۲۱ بود، به آوریل ۲۰۲۳ ارتقا داده است. التمن می‌گوید که این شرکت همچنان به ارتقا دانش این ربات ادامه خواهد داد و آن را بروز خواهد کرد.

هوش مصنوعی ChatGPT-4 Turbo

مدل‌های زبانی هوش مصنوعی جدیدی مثل ChatGPT-4 Turbo و DALL-E 3 و همینطور TTS به‌صورت API درآمده‌اند. به‌طور مثال در حالی که کاربران می‌توانند از ربات DALL-E 3 برای خلق تصاویر مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند، اکنون API می‌تواند تصاویر را نسبت به ورودی شناسایی کرده و آن‌ها را دسته‌بندی کند. ربات جدید OpenAI‌ نیز یک مدل تبدیل متن به گفتار جدید را ارائه خواهد کرد که شامل ۶ صدای از پیش تعیین شده جهت انتخاب است. این شرکت همچنین نسخه جدیدی مدل تشخیص گفتار منبع باز خود به‌نام “Whisper3” را نیز رونمایی کرده که به‌زودی عرضه خواهد شد.

اما به بحث اصلی، ربات چت جی پی تی-۴ توربو بازمی‌گردیم. رباتی که با استفاده از برنامه جدیدی به‌نام “Custom Models” دست کاربران را برای سفارشی‌سازی عملکرد و نتایج باز می‌گذارد. این برنامه به محققان کمپانی OpenAI اجازه می‌دهد برای شرکت‌های خواهان خدمات، ابزارهای OpenAI را توسعه دهند. البته التمن می‌گوید که با توجه به هزینه بالایی که دارد، این کمپانی نمی‌تواند در ابتدا با شرکت‌های زیادی همکاری کند.

اما یکی دیگر از ویژگی‌های ربات هوش مصنوعی جدید این کمپانی، یک سپر حفاظتی برای کپی رایت است که با کاربران ناقض حق نسخه‌برداری برخورد خواهد کرد. این می‌تواند نگرانی‌های کاربران نسبت به نقض کپی رایت‌شان از سوی این ربات چت را برطرف کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*