دستیار هوش مصنوعی GPTs

دستیار هوش مصنوعی GPTs، یک نسخه از خود شما را کپی می‌کند

با دستیار هوش مصنوعی GPTs، یک نسخه اختصاصی از خود را با حرفه و تخصص مشخص در چت جی پی تی ایجاد کرده و از آن درآمد کسب کنید.

شرکت اوپن‌ای‌آی از یک قابلیت پیشگامانه به نام “GPTs” رونمایی کرده که به کاربران چت جی پی تی اجازه می‌دهد تا نسخه‌های اختصاصی خود از این دستیار هوش مصنوعی را متناسب با اهداف و وظایف خاص خود خلق کنند. این ویژگی در پاسخ به تقاضا برای افزایش گزینه‌های شخصی‌سازی از سوی کاربران ChatGPT توسعه یافته است. اگرچه امکان وارد کردن دستورالعمل‌های سفارشی گامی در جهت ارتقای این قابلیت‌ بود، اما اوپن‌ای‌آی در نهایت با تشخیص نیاز به کنترل بیشتر بر رفتار هوش مصنوعی از سوی کاربر، این قابلیت را ارائه کرد.

دستیار هوش مصنوعی GPTs شامل «فروشگاه جی پی تی» خواهد بود که اواخر ماه جاری راه‌اندازی خواهد شد. این فروشگاه طیف متنوعی از دستیارهای هوش مصنوعی سفارشی مانند «مربی تولید محتوای متنی»، «آشپز»، «معلم ریاضی» و غیره را به نمایش می‌گذارد که هر کدام برای عملکردهای خاصی مانند ارائه بازخورد در تولید محتوا، کمک به دستورالعمل‌ها، کمک به تکالیف یا تبدیل ایده‌ها به برچسب‌های برش خورده کاربرد دارد.

دستیار هوش مصنوعی GPTs

پیش از این، کاربران صرفا می‌توانستند رفتار چت جی پی تی را بر مبنای ویژگی «دستورالعمل‌های سفارشی» شخصی‌سازی کنند، اما اغلب به ورودی دستی از منابع خارجی نیاز بود که باعث می‌شد فرآیند سفارشی‌سازی به‌سختی انجام شود. اکنون هدف از ارائه دستیار هوش مصنوعی GPTs، خودکارسازی و ساده‌سازی این فرآیند است.

در گذشته، کاربران ChatGPT اغلب درخواست‌ها یا دستورالعمل‌های سفارشی را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاشتند که برای مقاصد خاصی مانند ارائه توصیه‌های دستور پخت کاربرد داشت. اما حالا قرار است ویژگی اشتراک گذاری GPTs با فروشگاه جی پی تی ادغام شده و یکپارچگی بیشتری ایجاد شود. این فروشگاه دارای تابلوهای امتیازی برای نمایش دستیارهای محبوب جی پی تی خواهد بود و سازندگان در نهایت متناسب با سطح استقبال کاربران، می‌توانند به درآمد کسب از محصول خود بپردازند.

برای ایجاد یک GPT، کاربران می‌توانند از ویژگی “GPT Builder” برای آموزش دادن و تعیین رفتار دستیار هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این ویژگی اجازه می‌دهد تا تغییرات قابل توجهی در پاسخ‌ها و اقدامات هوش مصنوعی ایجاد شود. به‌نقل از اوپن ای‌آی، اگرچه ساخت مدل‌های GPT می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما موجب بهبود قابل توجه رابط کاربری ChatGPT خواهد شد.

نحوه ساخت دستیار هوش مصنوعی GPTs

مراحل ایجاد یک دستیار هوش مصنوعی GPT کاربرپسند بوده و به مهارت کدنویسی نیاز ندارد. کاربران می‌توانند GPT را برای استفاده شخصی در کسب‌وکار خود یا برای مخاطبان گسترده‌تر بسازند که شامل برقراری ارتباط اولیه، ارائه دستورالعمل‌ها و اختصاصی کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی مانند جستجوی وب، تولید تصویر با استفاده از موتور DALL-E 3 یا تجزیه و تحلیل داده‌ها است.

دستیار هوش مصنوعی GPTs

جی پی تی ها همه کاره هستند و می توانند با ارائه دسترسی API به عملکردهای مختلف مانند اتصال به پایگاه داده، صندوق‌های ایمیل یا تسهیل تراکنش‌های تجارت الکترونیک، اقدامات اختصاصی را انجام دهند. OpenAI تاکید کرده که GPTs می‌توانند به صورت داخلی توسط مشتریان سازمانی با رعایت کنترل‌های حریم خصوصی موجود استفاده شوند. مکالمات با GPT با سازندگان به اشتراک گذاشته نمی‌شود و کاربران این اختیار را دارند که داده ها را با API شخص ثالث به اشتراک بگذارند. بدین ترتیب GPTs به سیاست‌های استفاده OpenAI پایبند خواهند بود.

علاوه بر معرفی این ویژگی، OpenAI پیشرفت‌های دیگری را در هوش مصنوعی ChatGPT ایجاد کرده که از جمله آنها می‌توان به افزایش متن محتوا، امکان آپلود و تجزیه و تحلیل فایل های PDF و یک رابط یکپارچه برای استفاده از DALL-E، مرور یا حالت‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها به صورت یکپارچه اشاره کرد. ویژگی جدید اوپن ای‌آی به عنوان چشم‌اندازی آینده‌نگرانه اضافه شده که در آن هوش مصنوعی در انجام وظایف دنیای واقعی نقش اساسی دارند و بر نیاز به ملاحظات فنی و ایمنی برای سازگاری اجتماعی با این فناوری تأکید می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*