مزایده اینترنتی خودروهای آسیب دیده صفر و کارکرده ایران خودرو

شرایط و جزئیات مزایده اینترنتی خودروهای آسیب دیده صفر و کارکرده ایران خودرو در آبان 1402

ماجرای مزایده اینترنتی خودروهای آسیب دیده صفر و کارکرده ایران خودرو چیست و چه شرایط و ضوابطی دارد؟ مهلت ثبت نام تا چه زمانی است؟

خرید خودروهای کارکرده و آسیب دیده صفر از طریق مزایده روش خوبی برای کسانی است که قدرت خرید نمونه‌های صفرکیلومتر را ندارند. البته این روش دردسرهای خودش را هم دارد، ولی ارزنده به‌نظر می‌رسد. به‌تازگی ایران خودرو مزایده‌ای به شماره 237 منتشر کرده که طی آن قصد دارد برخی از خودروهای آسیب دیده صفر کیلومتر و کارکرده‌اش را به فروش برساند.

مزایده اینترنتی خودروهای آسیب دیده صفر و کارکرده ایران خودرو

مزایده مذکور به‌صورت اینترنتی برگزار خواهد شد و عموم مردم می‌توانند در آن شرکت کنند و محدودیتی وجود ندارد. این مزایده از روز گذشته یعنی سه‌شنبه آغاز شده و تا شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت. متقاضیانی که تمایل به شرکت حضوری دارند می‌توانند به محل برگزاری مزایده‌های ایران خودرو مراجعه کنند.

مزایده اینترنتی خودروهای آسیب دیده صفر و کارکرده ایران خودرو

آبی‌پوشان جاده مخصوص تأکید کرده‌اند به‌منظور پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده افراد سودجو و سوداگر، تنها از طریق وب سایت رسمی شرکت اقدام به ثبت قیمت پیشنهادی خود کنند. همچنین باید توجه داشت که شرکت کنندگان می‌بایست برای ثبت پیشنهاد قیمتی خود ده میلیون تومان به حساب شرکت واریز کنند. امکان واریز سپرده از طریق سایت و درگاه‌های بانکی عضو شتاب فراهم شده است (تنها از طریق وب سایت رسمی ایران خودرو).

قابل ذکر است که متقاضی شرکت در مزایده می‌بایست مبلغ سپرده را از حساب اصلی که به نام خودش است واریز کند. تمامی شرایط و ضوابط شرکت در مزایده در سایت ایران خودرو و سامانه برگزاری مزایده اینترنتی آمده و شرکت کنندگان باید در نظر داشته باشند که به‌محض واریز سپرده، تمامی شروط و تکالیف بعدی را پذیرفته‌اند.

برگزار کننده مزایده می‌تواند در هر مرحله از فرآیند مزایده، پیشنهادها را قبول یا در صورت صلاح‌دید رد کند و به همین خاطر است که تأکید شده شرایط شرکت در مزایده به‌دقت مطالعه شود تا مشکلی پیش نیاید. مطابق اعلام ایران خودرو کلیه وجوه دریافتی از بابت فروش اقلام موضوع مزایده از طریق درگاه بانکی سامانه یا از طریق حواله بانکی خواهد بود.

عوارض و مالیات و حقوق دولتی مربوطه طبق مقررات و قوانین بر عهده برنده مزایده است و در صورتی که موفق به بردن مزایده شوید باید هزینه برگزاری آن را بپردازید. یکی از دیگر شرایط شرکت در مزایده، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است و به همین خاطر متقاضیان حضور در مزایده باید ماسک به‌همراه داشته باشند.

مزایده اینترنتی خودروهای آسیب دیده صفر و کارکرده ایران خودرو

در صورتی که توانستید مزایده را برنده شوید، باید ظرف مهلت محدودی که تعیین شده اقدام به واریز کل مبلغ خودرو کنید و اگر این اقدام به تعویق بیفتد، برگزارکننده مزایده می‌تواند مبلغ سپرده را بدون طی مراحل قضایی به‌نفع شرکت وصول کند و حق اعتراضی برای برنده مزایده شناخته نشده است. اگر مابه‌التفاوت خودرو را نیز واریز کردید دیگر راهی برای انصراف وجود ندارد. نکته جالب این‌که محدودیتی از نظر کد ملی وجود ندارد.

توجه داشته باشید که پیش از ثبت اطلاعات خود در وب سایت رسمی مزایده باید ابتدا اطلاعات شخصی و هویتی خود را در وب سایت ایران خودرو ثبت کنید. در غیر این صورت نمی‌توانید در مزایده شرکت نمایید. نظر شما درباره شرایط برگزاری مزایده ایران خودرو چیست؟