دوربین کانن EOS 80D برای کاربران نیمه حرفه‌ای معرفی شد

دیروز کانن جدیدترین دوربین DSLR خود را معرفی کرد. دوربینی که در جایگاه برترین ها قرار نخواهد گرفت چرا که EOS 80D یک دوربین DSLR است که برای کاربران آماتور و نیمه حرفه‌ای ارائه شده است. این دوربین در واقع جاگزینی برای مدل موفق ۷۰D به حساب می‌آید که در سال ۲۰۱۳ وارد بازار شده بود. محصول جدید کانن سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی از نوع APS-C CMOS را در خود جای داده و با پردازنده‌ی ارتقا یافته‌ی DIGIC 6 همراه شده است. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

تا به اینجای کار چندی قابلیت های اصلی این دوربین را نام بردیم؛ گفتنی است که فوکوس ۴۵ نقطه‌ای ( به علاوه سیستم Dual-Pixel ) در این دستگاه جای گرفته که فوکوس بهتری را در شرایط مختلف به ارمغان خواهد آورد. این دوربین همچنین می‌تواند به شکل پیوسته در حالت عکاسی، ۷ فریم بر ثانیه به ثبت برساند و حساسیت سنسور ISO  این دستگاه به ۱۶,۰۰۰ هزار می‌رسد.

همانند بسیاری از جدیدترین دوربین های شرکت کانن، EOS 80D هم به فن‌‌آوری های وای فای و NFC مجهز شده است که به کاربران امکان می‌دهد به راحتی از طریق اپلیکیشن کمپانی کانن برای پلتفرم های اندروید و iOS، تصاویر خود را به گوشی های هوشمند و تبلت ها منتقل کنند. در پشت این دوربین، یک صفحه نمایش ۳ اینچی ۱.۰۴ میلیون  نقطه LCD جای خوش کرده است. همچنین کانن برای این دوربین جک هدفون ۳.۵ میلی‌‌متری قرار داده است که مورد توجه افرادی که می‌خواهند با دوربین خود ویدئو ( ۱۰۸۰P با ۶۰ فریم بر ثانیه ) ثبت کنند قرار خواهد گرفت. باتری به کارگفته شده در ۸۰D با نسل قبلی تفاوتی ندارد و به همین سبب اگر شما بخواهید دوربین خود را ارتقا دهید، می‌توانید از باتری های قدیمی خود استفاده کنید.

اگر چه هنوز تستی از دوربین ۸۰D  گرفته نشده است اما مشخصا تا حد زیادی به ۷۰D ، ۷D Mark II و اکثر دوربین های DSLRs کانن شباهت خواهد داشت. لوازم جانبی این دستگاه نیز مشخص شده که شامل آداپتور  Power Zoom ( سازگار با لنز های جدید  EF-S ) و میکروفون استریو DM-E1 می‌شود که هر دوی آنها برای فیلمبرداران در نظر گرفته شده اند.

دوربین کانن  EOS 80D از ماه آوریل سال جاری با قیمت ۱۲۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد. همانطور که گفتیم کانن برای این دوربین Power Zoom و DM-E1 را به عنوان لوازم جانبی در نظر گرفته است که به ترتیب با قیمت های ۱۲۰ و ۲۵۰ دلار ارائه خواهند شد.

منبع: engadget و dpreview

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. یا ابوالفضل!!!!! بدون آیینه؟!؟!!!! اصلاح کنید .