پلاک رند

دیگر پلاک رند برای خودرو در ایران صادر نمی‌شود

رئیس پلیس راهور فراجا با اعلام این‌که فرایند تخصیص پلاک به شکل سیستمی و اتفاقی است، گفت دیگر پلاک رند برای خودروها صادر نمی‌شود.

سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص خرید و فروش پلاک‌های خاص و لاکچری گفت پلیس به هیچ عنوان چیزی به‌عنوان پلاک رند یا پلاک لاکچری نداشته و تخصیص این نوع پلاک‌ها نیز به‌طور کامل ممنوع شده است. در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز، جزئیات ارائه پلاک به خودروها را بررسی خواهیم کرد.

عدم صدور پلاک رند برای خودرو در ایران

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه گفته‌های بیان کرد تمام پلاک‌ها بدون توجه به نوع خودرو یا میزان ارزش مادی آنها کاملا به‌شکل اتفاقی و سیستمی صادر می‌شود. همچنین دیگر امکان چاپ یا اختصاص پلاک به‌شکل دستی وجود ندارد. در واقع سامانه‌های چاپ پلاک با ورود اطلاعات وسیله نقلیه به‌شکل تصادفی برای آنها پلاک صادر می‌کنند.

سردار هادیانفر در ادامه تاکید کرد نصب پلاک‌های رند سایر خودروها روی خودروهای به‌اصطلاح لاکچری، کاملا خلاف قانون بوده و در صورت مشاهده نیز خودرو توقیف و با متخلف برخورد قانونی خواهد شد. علاوه بر این، پلاک‌های رند در لیست سیاه قرار گرفتند و دیگر تخصیص پیدا نمی‌کنند.