ساخت پسوردهای قدرتمند با ایموجی!

ساخت پسوردهای قدرتمند با ایموجی!

یکی از کارشناسان حوزه امنیت سایبری پیشنهاد می‌کند که در پسورد های خود از شکلک‌های ایموجی استفاده کنید تا پیچیدگی آن‌ها را چند برابر کنید.

آیا می‌دانستید که از شکلک‌های ایموجی هم می‌توان در رمزهای عبور استفاده کرد و با کمک آن‌ها امن‌ترین پسوردها را ساخت؟ ایموجی‌ها برای کامپیوترها هیچ تفاوتی با حروف و اعداد ندارند و هر یک، به‌عنوان یک کاراکتر شناسایی می‌شوند. به‌همین خاطر هم می‌توانید از آن‌ها در رمزهایتان استفاده کنید تا حدس زدن آن‌ها برای هکرها دشوارتر شود.

استان کامینسکی، کارشناس شرکت امنیتی سایبری کسپرسکی معتقد است که هکرها هنگام حملات به رمزهای عبوری که از حروف، اعداد و علائم نگارشی تشکیل شده‌اند، برای هر نماد انتخابی کمتر از ۱۰۰ متغیر در دسترس است. این درحالیست که بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ ایموجی در یونیکد موجود است؛ بنابراین وقتی یک شکلک ایموجی را در رمز عبور خود به‌کار می‌برید، مهاجم باید از بیش از ۳ هزار متغیر بگذرد تا آن را پیدا کند.

ایموجی ها، امنیت پسورد را دو چندان می‌کنند

پسوردی که از ۵ ایموجی متفاوت استفاده می‌کند، از حیث پیچیدگی شبیه یک رمزعبور استاندارد ۹ کاراکتری است. این یعنی اگر از ۷ ایموجی در پسورد خود استفاده کنید، مشابه یک پسورد قدرتمند ۱۳ کاراکتری استاندارد است.

بیشتر بخوانید:

با این ترفند، قوی ترین پسورد جهان را بسازید و هکرها را فراری دهید!

ساخت پسوردهای قدرتمند با ایموجی!

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از ایموجی در پسوردها علاوه بر افزایش امنیت، به‌خاطر سپردن آسان آن‌ها است. در واقع به‌خاطر سپردن یک شکلک خیلی آسان‌تر از کلمات و اعداد پیچیده است. علاوه بر این هکرها نمی‌توانند از ایموجی‌ها برای حملات بروت فورس استفاده کنند. هکرها در این حملات برای حدس اطلاعات ورود یا پیدا کردن یک صفحه پنهان در سایت، از روش آزمون و خطا استفاده می‌کنند.

ایموجی‌ها در همه‌جا کارایی ندارند

گرچه استفاده از ایموجی در پسوردها مزیت‌های فراوانی دارد، ولی متأسفانه نمی‌توان از آن‌ها در همه‌جا استفاده کرد. به‌طور مثال برخی از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها به‌شما اجازه استفاده از شکلک در رمزهای عبور را نمی‌دهند. بنابراین شما ناچار هستید از روش‌های قدیمی برای ایجاد پسورد استفاده کنید.

یا اینکه تمام ایموجی‌ها در صفحات کلید مختلف یکسان نیستند. به‌همین خاطر هم توصیه می‌کنیم برای تمام کاراکترها ایموجی انتخاب نکنید و فقط چند تای آن‌ها را جایگزین کنید. کامینسکی توصیه می‌کند که اضافه کردن یک یا دو شکلک ایموجی برای پیچیده کردن رمزعبور کافیست. بنابراین ترجیحا برای دیگر کاراکترها از حروف و اعداد استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*