استارشیپ، بمب افکن هایپرسونیک آمریکا

این فضاپیمای ترسناک، بمب افکن هایپرسونیک جدید آمریکایی‌ها خواهد بود

فضاپیمای استارشیپ شرکت اسپیس ایکس به‌عنوان بمب افکن هایپرسونیک جدید آمریکایی‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت که قادر به تحمل ۱۰۰۰ برابر سلاح سنگین‌تر است!

مباحث زیادی در مجلات و وب‌سایت‌ها منتشر شده که نشان می‌دهد ایالات متحده در حوزه توسعه سلاح‌های هایپرسونیک، پشت سر چین و روسیه قرار می‌گیرد. زیرا این دو کشور از کلاهک‌های مافوق صوت تقویت شده روی موشک‌های استاندارد خود استفاده کرده‌اند.

چین و روسیه از موشک‌های مافوق صوت برخوردارند. آن‌ها کلاهک‌های کوچکی هستند که سرعت به‌مراتب بیشتری نسبت به راکت‌های معمولی دارند. ایالات متحده نیز موشک‌های مافوق صوت پیشرفته‌ مجهز به موتورهای اسکرم جت را آزمایش کرده است، ولی فعلا از آن‌ها استفاده نمی‌کند.

اکنون خبر رسیده که آمریکا در حال ساخت یک بمب افکن هایپرسونیک جدید است که تمام سیستم‌های تسلیحاتی مافوق صوت جهان را شکست می‌دهد. این دستاورد می‌تواند تا ۲۰ برابر سرعت صوت حرکت کند و محدوده‌ای در حدود ۸ هزار مایل (معادل ۱۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر) را بپیماید. این بمب افکن قادر است موتورهای خودش را برای تغییر جهت یا افزایش سرعت روشن کرده یا مجددا راه‌اندازی کند.

تحول بار ۳۵۰ تنی بمب افکن هایپرسونیک استارشیپ

ظرفیت حمل بار آن هم بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ تن خواهد بود که تا ۱۰ برابر تحمل وزن بیشتری نسبت به بمب افکن B-52 دارد. بمب افکن آینده آمریکایی‌ها، فضاپیمای استارشیپ شرکت اسپیس ایکس خواهد بود که یک پله بالاتر از فضاپیماهای فوق سنگین قرار می‌گیرد. فضاپیمای استارشیپ ۲ تا ۴ برابر سریع‌تر از موشک‌های هایپرسونیک فعلی است و در ارتفاع ۵ تا ۶ ماخ پرواز می‌کند.

استارشیپ، بمب افکن هایپرسونیک آمریکا

هزینه تولید هر یک از موشک‌های هایپرسونیک DF-21 برای چینی‌ها در حدود ۱۰ میلیون دلار آب می‌خورد. در عین حال استارشیپ شرکت اسپیس ایکس دارای شش موتور است که هر کدام از آن‌ها بین ۲۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار هزینه برمی‌دارد. گفته می‌شود اگر این فضاپیمای ساخته شده از فولاد ضد زنگ به مرحله تولید انبوه برسد، هزینه تولید هر نسخه از آن به حدود ۱۰ میلیون دلار می‌رسد.

اکثر موشک‌های مافوق صوت از کلاهک‌های جنگی با وزن حدود ۳۵۰ کیلوگرم استفاده می‌کنند. اما تحمل وزن ۲۰۰ تا ۳۵۰ تنی استارشیپ به آن اجازه می‌دهد سلاحی با ظرفیت ۱۰۰۰ برابر بیشتر از آن‌ها را حمل کند. انرژی جنبشی حاصل از حرکت آن با سرعت ۲۰ برابر سریع‌تر از صوت، ۴ برابر بیشتر از یک بمب TNT است! یک دیگر از مزیت‌های Starship، قابل استفاده مجدد بودن آن برخلاف موشک‌های مافوق صوت معمولی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*