آموزش تغییر تم کیبورد در گوشی های اندرویدی

آموزش تغییر تم کیبورد در گوشی های اندرویدی

آیا می‌دانستید که قادر به تغییر تم کیبورد در گوشی های اندرویدی هستید؟ با این کار که بسیار هم ساده است، می‌توانید چت کردن با دوستان و عزیزانتان را لذت‌بخش‌تر کنید.

اندروید سیستم عاملی با انعطاف‌پذیری عالی است که برخلاف iOS، دنیایی از گزینه‌های سفارشی‌سازی را در اختیار کاربران می‌گذارد. از اعمال ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین تغییرات در پلتفرم اندروید امکان‌پذیر است. یکی از امکانات سفارشی‌سازی جذاب این سیستم عامل، تغییر شکل و ظاهر کیبورد باب میل و سلیقه کاربر است. این یعنی شما می‌توانید فراتر از تغییر تم خود سیستم که بر اساس تم روشن و تیره خود گوشی انجام می‌شود، ظاهر کیبوردتان را آنطور که می‌خواهید تغییر دهید.

اگر صفحه اصلی گوشی اندرویدی شما به هم ریخته، با این روش عین روز اولش کنید

این قابلیت از زمان عرضه اندروید ۱۲ به گوشی‌های اندرویدی اضافه شده است. بنابراین برای انجام اینکار حتی به نصب کیبوردهای متفرقه هم نیازی نیست و می‌توانید تغییرات را مستقیما روی کیبورد پیش‌فرض گوشی‌تان اعمال کنید. حتی امکان استفاده از تصاویر شخصی‌تان به‌عنوان پس زمینه صفحه کلید مجازی گوشی هم وجود دارد. اما چگونه باید این تغییرات را اعمال کرد؟

تغییر تم کیبورد در گوشی های اندرویدی

به تنها چیزی که برای تغییر تم کیبورد در گوشی های اندرویدی احتیاج دارید، یک موبایل است که حداقل نسخه اندروید ۱۲ روی آن نصب باشد. همچنین توجه داشته باشید که این روش فقط زمانی جواب می‌دهد که کیبورد Gboard گوگل به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی‌تان نصب باشد. در این صورت، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. کیبورد را اجرا کنید

قفل صفحه را باز کرده و وارد یک اپلیکیشن به‌طور مثال پیامک شوید. سپس به یکی از صفحات مکالمه رفته و روی کادر پایین ضربه بزنید تا کیبورد روی صفحه ظاهر شود.

۲. ابزار تم‌ساز را باز کنید

وقتی کیبورد فعال شد، شما آیکون کوچکی شبیه به یک پالت نقاشی را در اطراف دکمه‌های آن خواهید دید. کافیست روی آن ضربه بزنید تا ابزار تم‌ساز کیبورد باز شود.

آموزش تغییر تم کیبورد در گوشی های اندرویدی

۳. تم را تغییر دهید

شما در این صفحه جدید می‌توانید از تم‌های از پیش تنظیم شده استفاده کنید که شامل تم‌های تک رنگ یا دارای شیب رنگی هستند.

آموزش تغییر تم کیبورد در گوشی های اندرویدی

اما اگر در بالای این ابزار روی آیکون + ضربه بزنید، به شما اجازه می‌دهد تصاویر داخل گالری گوشی‌تان را به‌عنوان پس‌زمینه کیبورد انتخاب کنید.

آموزش تغییر تم کیبورد در گوشی های اندرویدی

شما می‌توانید روشنایی تصویر انتخاب شده به‌عنوان پس زمینه را هم تنظیم کنید تا دکمه‌های روی کیبورد به‌خوبی دیده شوند. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که دور دکمه‌های کیبورد کادری مشخص باشد یا که هیچ کادری دیده نشود.

آموزش تغییر تم کیبورد در گوشی های اندرویدی

کار تمام است، از تم جدید کیبورد گوشی خود لذت ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*