گجت پوشیدنی آی آی پین - AI Pin

ورود به عصر جدید گجت های پوشیدنی با AI Pin + ویدیو

کمپانی هیومین (Humane)، تاسیس شده توسط کارمندان سابق اپل از اولین محصول خود رونمایی کرد. AI Pin هدف از ایجاد تحولی در گجت های پوشیدنی دارد.

شرکت «هیومین» (Humane) که تیمی از کارمندان سابق اپل تاسیس کرده‌اند، اوایل سال 2023 طی یک تد تاک محصول مرموز خود با نام AI Pin را به نمایش گذاشت. پس از آن در جریان فشن شو «کوپرنی» (Coperni) در هفته مد پاریس این گجت روی لباس مدل‌های این برند فرانسوی به چشم خورد که کنجکاوی نسبت به آن را حتی بیش از پیش کرد. بنا به آخرین اخبار تکنولوژی، بالاخره جزئیات بیشتری درباره AI Pin از جمله سیستم عامل، تاریخ عرضه و… در دسترس قرار گرفته است.

جزئیات گجت پوشیدنی AI Pin

AI Pin به‌صورت دستگاهی مستقل طراحی شده است که نیازی به اتصال به وسیله خارجی دیگری ندارد و می‌تواند مستقیماً به شبکه‌های موبایل جهت دسترسی به اینترنت متصل شود. در طراحی آن همچنین روی این موضوع تمرکز شده است که با گجت‌های دیگر یکپارچه شود و در انجام فعالیت‌های خود مزاحمتی اضافی برای کاربر ایجاد نکند.

این گجت از نسخه‌ای سفارشی‌سازی شده از اندروید با نام Cosmos بهره می‌برد که به‌جای اجبار کاربر به نصب برنامه‌های مختلف، به‌صورت خودکار ابزارهای لازم را با توجه به درخواست کاربر ارائه می‌دهد. همچنین از طریق نرم‌افزاری تحت عنوان AI Mic به مدل‌های هوش مصنوعی متصل می‌شود. بنا به گفته هیومین، دسترسی به چت بات ChatGPT یکی از ویژگی‌های اصلی آن است و در گزارش‌های گذشته هم آمده بود که بر اساس مدل GPT-4 کار می‌کند. حتی یک پردازنده اسنپدراگون که در حال حاضر مدل دقیق آن مشخص نیست، وظیفه تامین توان پردازشی این دستگاه را بر عهده دارد.

گجت پوشیدنی آی آی پین - AI Pin

ای آی پین که به لباس کاربر وصل می‌شود، توانایی عکس‌برداری با وضوح 13 مگاپیکسلی، ضبط ویدیو، ارسال پیام متنی، ترجمه همزمان و… را دارد؛ البته قابلیت ضبط ویدیو در آینده به‌واسطه یک به‌روزرسانی به آن افزوده می‌شود. همچنین همان‌طور که در ویدیوها مشاهده می‌کنید، می‌تواند تصاویری را با استفاده از لیزر روی کف دست کاربر به نمایش در بیاورد.

از آنجایی که AI Pin همیشه در حال ضبط داده نیست، کاربر برای ارتباط با آن به‌جای استفاده از فرمان‌های پیش‌فرضی مثل «هی سیری» یا «اوکی گوگل» کافی است روی گجت ضربه بزند و دست خود را بکشد. در مجموع این امکان پیش رو کاربران قرار می‌گیرد تا این گجت را با لمس، حرکات دست و فرمان‌های صوتی کنترل کنند.

هیومین با شرکت ال جی برای ادغام گجت پوشیدنی AI Pin با لوازم خانگی همکاری می‌کند و حتی به دنبال ادغام آن در اکوسیستم خودروها با مشارکت ولوو است. این کمپانی در نظر دارد قابلیت‌های جدیدی از جمله مسیریابی و خرید را به این دستگاه اضافه کند و حتی تصمیم به ارائه آزادانه پلتفرم آن به توسعه‌دهندگان جهت ساخت برنامه‌های اختصاصی خود گرفته است.

به نظر می‌رسد این ساخته‌ی بدون صفحه نمایش کارمندان سابق اپل قرار است تعریف جدیدی از دستگاه‌های هوشمند قابل حمل ارائه بدهد. AI Pin هدف از حذف همه المان‌های اضافی که به‌عنوان رابط در نظر گرفته می‌شوند دارد و در نتیجه، صفحه اصلی یا همان هوم اسکرین برای انجام تنظیمات و مدیریت حساب‌های کاربری نخواهد داشت؛ این یعنی کاربر فقط باید خواسته خود را بعد از لمس این گجت به زبان بیاورد تا به‌صورت خودکار پاسخ خود را بگیرد.

گجت پوشیدنی آی آی پین - AI Pin

گجت پوشیدنی AI Pin پس از پیش‌فروش در 16 نوامبر (25 آبان) در ایالات متحده، اوایل سال 2024 رسماً به عرضه خواهد رسید. قیمت این محصول 699 دلار اعلام شده است و خریداران علاوه بر این باید ماهانه 24 دلار برای اشتراک کمپانی هیومین پرداخت کنند که یک شماره همراه و بسته اینترنتی از T-Mobile را به دنبال دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*