هلندی ها اولین ماشین پرنده جهان را با موفقیت تست کردند + گالری عکس و ویدیو

 

 

فرض کنید عصر یک روز سخت کاری در حال بازگشت به منزل برای کمی استراحت هستید، یا برای کاری بسیار مهم باید هر چه سریع‌تر به محل خاصی برسید. وقتی پشت ترافیکی سنگین که حرکتش میلیمتری است می‌مانید دلتان می خواهد مثل کارآگاه گجت ماشین‌تان ناگهان تغییر شکل داده و شروع به پرواز کند. از بالا نگاهی به همه ماشین‌هایی بیاندازید که در ترافیک گرفتارند ولی شما به راحتی از رویشان پرواز می‌کنید و با پوزخند از ترافیک رهایی می‌یابید. هر رویایی ممکن است روزی به حقیقت بپیوندد. PAL-V نام کمپانی است که روی خودروهای شخصی که می‌توانند تغییر شکل داده و پرواز کنند کار می‌کند و اولین محصولش آزمایش‌های اولیه را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

ماشین پرنده PAL-V اولین سفر خود را در هلند با موفقیت به پایان برد. PAL-V – Personal Air and Land Vehicle به کمک یک موتور اتوماتیک و یک ملخ متحرک فشاری در عقب، مثل یک ژیروکوپتر پرواز می‌کند. بنا به ادعای خود کمپانی،ONE PAL-V روی جاده مثل یک ماشین اسپورت حرکت می‌کند. رابرت دینگمانس، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران PAL-V گفت: "ما مفتخریم که اعلام کنیم سفر ابتدایی PAL-V با موفقیت همراه بود و از سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم تا آیتده را با ما بسازند… ما از اشتیاق مردم نسبت به PAL-V آگاهیم. حتی قبل از انجام این آزمایشات پرواز، همه روزه مشتریان بالقوه و فروشندگان بسیاری با ما تماس می‌گرفتند و می‌خواستند بخشی از این پروژه هیجان‌انگیز باشند."
این دوگانه خودرو-هلیکوپتر، برد پروازی بین 350 تا 500 کیلومتر و برد حرکت زمینی تا 1200 کیلومتر دارد، و می‌تواند با سرعتی معادل با 180 کیلومتر بر ساعت چه در هوا و چه روی زمین حرکت کند. این وسیله نقلیه با بنزین کار می‌کند، با این حال این شرکت در حال کار روی نسخه‌ای از آن است که با دیزل زیستی یا الکل زیستی کار کند.
در بخشی از بیانیه مطبوعاتی این کمپانی آلمانی آمده است: "به خاطر مسافت کمی که برای بلند شدن و نشستن این وسیله لازم است، عملا می‌توان آن را هر جایی نشاند… این وسیله صدایی بسیار کمتر از هلیکوپتر دارد، با سرعت کم بلند شده و یا می‌نشیند و کنترل آن به شدت ساده است…"

گالری عکس :

 

{photo}91/01/19/Pa-V-One{/photo}

 

ویدیو این ماشین پرنده :

 

 


گردآوری و ترجمه : گجت نیوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*